Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
100 jaar R.M.S titanic: Revell 1/400 [wip]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 65

Discussie: 100 jaar R.M.S titanic: Revell 1/400 [wip]

  1. #1

    Standaard 100 jaar R.M.S titanic: Revell 1/400 [wip]

    Hallo mensen;
    Ter nagedachtenis aan alle slacht offers van 100 jaar geleden,bouw ik deze mooie white star liner.
    Als kind droomde ik ooit mee te kunnen met dit machtig mooie schip,tja ik wist ook niet beter dan dat ze nog bestond.
    Mijn vader legde me toen uit dat deze prachtige dame reeds lang was vergaan.

    Historie:
    Werf:Harland and Wolff
    Kiellegging:31 maart 1909
    Tewaterlating: 31 mei 1911
    In de vaart genomen: 10 april 1912
    In dienst: 10 april 1912
    Uit dienst: 15 april 1912
    Status: gezonken
    Thuishaven: Liverpool

    Algemene kenmerken:
    Deplacement: 52.310 longton.
    Tonnage: 46.328 brt
    Passagiers: 1912: totaal 2223
    eerste klasse:329
    tweede klasse:285
    Derde klasse:710
    Vlag: Verenigd Koninkrijk
    Lengte: 269 meter
    Breedte: 28 meter
    Diepgang: 10.5 meter
    Voortstuwing en vermogend 24 double ended en 5 single ended scotch ketels op 215 psi
    Twee vier cillinder stoommachine-zuigermotoren van elk 16.000 pk (12 MW) voor de twee buitenste schroeven
    en 1 lagedrukturbine voor de midelste schroef (ongeveer 7psi absoluut) met 18.000 pk (13.5 MW)
    Totaal 50.000 pk (37MW)

    Snelheid:21 knopen(38.5 kmh)
    Eigenaar: white star line
    Type: passagiersschip
    Bemanning:899
    Bewapening:geen
    Motto: Unsinkable(onzinkbaar)
    Opmerkingen: Royal mail ship.

    Om te starten enkele beelden de titanic .

    Dit is het gebouw waar alles begon in 1911,hier werd Titanic werkelijk getekend en tot leven gewekt.

    Hier dus de werf van desbetreffend bedrijf die de werken uitvoerde.
    Als je je inbeeld bovenaan de boeg dat een mangat wellicht 40 cm doorsnee was en je ziet de imposante hull......

    De reusachtige schroeven dertijd,kijk naar de mensen die er stonden.Het zegt genoeg he

    En dan hier de lifting van het roer,wat een machtig stukje werk was het toen al.

    Een van de korte passagiers lijsten.

    Deze mensen verzorgden de sfeer op het schip,zij zijn de orkest mensen,of liever waren het toch.

    Dit was de Kapitein,Edward J Smith RD RNR,sommigen beweren dat men hem levend terug vond in een sloep in het jaar 2011.
    Dit nemen we uiteraard met een korreltje zout he.

    Want...hier dan een herdenkingsplaat aan het standbeeld van de Kapitein van de titanic.Dus mocht dit waar geweest zijn was de man op het moment dat men hem
    zogenaamd levend terug vond respectievelijk 164 jaar oud.
    Maar goed..Nu nog even de boxart en dan de inhoud tonen.


    Dat is dus de kit die ik als kado kreeg van mijn echtgenote.


    Verfjes lijm en rigging garen

    Wat informatieve boekjes

    De afbeelding van de eerste klasse receptie ruimte

    Eerste klasse veranda café

    En dan de foto van de R.M.S Olympic,een zusterschip van de titanic.

    Originele herdrukken van drie postkaartjes uit 1912

    De decals van de kit.

    Het menu dat werd verzorgt die dag.





    Mooie details moet ik zeggen.



    Hier en daar wat te verbeteren zie ik.

    Heerlijk veel te doen dus.



    De davits en sloepen :p



    Ja hoor ik ga hier echt van genieten.



    Nog wat boeg dek stukken

    Om murings delen van kajuiten

    Het roer en standaard voor de hul.

    afstandshouders die ervoor zorgen dat de hull netjes overal open blijft staan .

    Deze moeten in deze gaatjes worden verlijmd.

    Wat een hoeveelheid mangaten zeg lol

    De boeg met de plaats waar het anker komt te zitten.

    De achtersteven,de opening voor de middelste schroef.

    67 cm lengte aan hul :p

    En tot slot even van de zijde genomen,goed dat is het voor vandaag,morgen worden de sprues gewassen om te ontvetten.
    Ik zou zeggen tot dan.
    Laatst gewijzigd door doomwad; 20-12-14 om 22:10 Reden: extra informatie

  2. #2
    Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13-04-14
    Berichten
    6.933

    Standaard

    Ik volg ook, alleen al vanwege de herkenning. Als student heb ik deze als enorm papieren model gebouwd. Ik ben benieuwd wat je er van maakt. Over de verwering hoef je je al niet teveel zorgen te maken.

  3. #3
    Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13-04-14
    Berichten
    6.933

    Standaard

    Als ik het zo zie, raad ik je aan om ten minste photo etch railings en uitkijkposten te bestellen. Ik ben in het buitenland met nauwelijks WiFi dus kan het allemaal niet opzoeken maar ik denk dat die dingen er wel aftermarket zijn; en anders kun je railing in 1/350 kopen. Dat is standaard verkrijgbaar... 1/400 weet ik niet.

    Edit: zie hier http://titanic-model.com/articles/pe...sheets_400.pdf

  4. #4

    Standaard

    Nou Roy ik waarder het echt wel hoor ,maar deze word rudd gebouwd.Uiteraard zal ik mijn beste beentje voorzetten om dit project met glans te doen slagen.


    Vandaag start ik met de hull.Maar eerst nog even dit.

    Pictures of the R.M.S Titanic in 1912.

    Je ziet originele foto's maar ook wat aangepaste.
    Laatst gewijzigd door doomwad; 20-12-14 om 17:50

  5. #5

    Standaard

    Succes met je nieuwe uitdaging

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Mooie kit.
    Dit is wel een echte gigant hé..
    Mocht je tijdens de bouw kleine onderdelen tekort komt of kwijtgeraakt zijn, laat het dan even weten, ik heb hier een aantal onderdelen liggen van het zusterschip, wie weet kan ik je dan wel helpen

  8. #8

    Standaard

    @ Beyond,idd man het is werkelijk een heel mooie kit,bij deze dank voor de mogelijkheid qua onderdeeltjes

    Ik heb mijn grote dame een badje gegeven en we kunnen zo van start gaan.Gezien de grootte van de sprues was het verstandig om ze werkelijk in mijn ligbad te wassen als het ware.






    Op deze manier ben ik in staat alles in één keer te behandelen,goed dat gedaan te hebben zal ik dan aan het werk gaan.
    Beginnende met het samenstellen van de imposante hull,deze meet 67 cm.Niet onaardig zeg ik zelf.
    Afijn genoeg gepraat dus aan de slag nu

  9. #9

    Standaard

    Haha, Doomwad, je kan deze kit gewoon in je bad laten liggen, en de mensen wijsmaken dat het een dio is van de gezonken Titanic


    Veel suk6 en plezier met de bouw ervan

  10. #10
    Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13-04-14
    Berichten
    6.933

    Standaard

    Belangrijkste vraag voordat je gast beginnen: ga je de romp afsnijden zodat je hem in het water kunt weergeven (on the rocks) of ga je hem in z'n geheel bouwen?

  11. #11

    Standaard

    Hahahaha Ja idd Beyond das een idee lol.
    @ Roy,nee ik bouw deze in haar geheel he

    Ok mensen de eerste tekenen van bouw zijn een feit.


    Begonnen met het statief waar de Titanic haar rustplaats zal vinden,ook wel handig tijdens het bouwen.

    De boed bleef open staan dus hebben we deze goed samen getrokken en afgeplakt met tamiya tape.

    De naad op de boden word netjes geschuurt en ontdaan van braampjes.

    Beide asgeleiders zitten op hun plaats als ook het roer,deze laatste is zwenkbaar.

    En ik merk dat dit goed is,ik heb de dame zo een tweetal uur laten harden voor ik de tape verwijderde(niet te zien nog op foto)

    Hier dan het lowerdeck in dryfit,tenslotte spreken we van de Titanic hier dus het moet goed zijn.

    Je ziet wat flash,daarom ook eerst dryfitten alvorens te gaan vastzetten,een vijltje zal wonderen doen.

    Wat ik wel opmerkte is dat het dek wat van een kromming heeft,dus dat wil zeggen dat ik het goed moet fixeren tijdens
    het vastlijmen.

    en hier ons oudje op haar definitieve rustplaats
    Goed dan gaan we later over tot het vastzetten van het lowerdeck,maar eerst en vooral alles goed bekijken en
    waar nodig de sinckmarcks verwijderen,Gelukkig zijn er zeer weinig dus dat wil zeggen dat de mal die hiervoor werd gebruikt van voortreffelijke qualiteit moet zijn geweest.Afijn ik heb de tijd gekend dat Revell niet te denderend was qua sprue's en onderdeeltjes.
    Maar goed dat nu terzijde gelaten,voor ik de hull ga verven zal ik eerst goed kijken tot waar precies de waterlijn moet komen.
    Zo nu ga ik verder met dit mooie schip,dus eerst wat gaatjes boren op enkele dekdelen.Tot genoegen mensen

  12. #12

  13. #13

    Standaard

    Dank je wel Debart

    Zo we zijn tot het stadium gekomen van de eerste ingelijmde delen,het lowerdeck zit er in en werd gefixeerd met tape zoals eerde beschreven.
    Wat ik wel eerst deed is op voorhand de uiteinden van dit dek eerst vastlijmen,zo kon ik de overige lengte van het deck netjes vastzetten eenmaal
    de uiteinden vast zaten.Ik hoefde enkel wat de hull open te rekken en de lijm er netjes tussen te laten vallen op de daartoe aangebrachte randjes voorzien door Revell.Ik moet zeggen dat ging zelfs erg vlot en het dek liet zich makkelijk plaatsen op slechts tien minuutjes tijd.




    zoals vermeld de uiteinden waren eerst gedaan,de tape liet ik echter zitten nog.

    En dan het middendeel uiteindelijk vandaag gedaan.

    Het is me toch wel indrukwekkend dit zicht vind ik als je je bedenkt dat de dame in werkelijkheid 269 meter lengte had.

    Het moet echt wel enorm geweest zijn en mensen waarvan de mond openviel zullen er zeker geweest zijn.

    Je ziet aan de bodem een klein uitsteekseltje zitten,dat gaat allemaal verdwijnen hoor want tenslotte hebben we eergevoel in de hobby.
    De gedane werken staan nu te drogen en te harden dan kan ik binnen een tweetal uurtjes er weer tegen aan.
    Tot de volgende update weer

    Edit:
    Om het wat netjes te houden en niet steeds een nieuw stukje te gebruiken doe ik deze edit hier.
    Ik ben al in de weer geweest met de boeg en achtersteven dekjes wat aan te kleden.Daar het zeer fragiel is gaat het ook niet snel,hoeft ook niet.
    Goed dus hier een kleine update.

    Boeg bovendekje,hoe het allemaal heet deze kleine deeltjes weet ik niet :p

    Hoofd dekje achtersteven,een soort brugje met stuurwiel,wellicht in nood gebruikt toen.

    En dan net na het dekje aan de achtersteven dit stukje dek met een soort cabinetje.Straks werk ik verder met het plaatsen van trapjes
    en andere kleinigheden .Tot later weer.
    Laatst gewijzigd door doomwad; 22-12-14 om 23:18 Reden: extra foto's

  14. #14
    Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding
    Geregistreerd
    13-04-14
    Berichten
    6.933

    Standaard

    Ga je ook in alle patrijspoorten druppeltjes parketreiniger dippen? Dat droogt transparant op en zo krijg je de illusie van glaasjes.

  15. #15

    Standaard

    Hij ziet er in ieder geval beter uit dan die andere oude Revell op 1/570. Rampding waar ik ooit eens aan begonnen ben maar nooit beëindigd, ligt hier nog altijd stof te vangen.
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •