Hoofdsponsor

1/24 Subaru Impreza WRC - Lietaer - Omloop '08 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25

Rocknrolla

Well-known member
Registered
Lid geworden
2 feb 2014
Berichten
380
Na de tegenslagen met de DS3, heb ik die even aan de kant gezet en een iets 'makkelijke' doos opengetrokken.
Dit om even weer wat zelfvertrouwen te winnen.
De keuze viel dit keer op de Subaru van Paul Lietaer waarmee hij de Omloop van Vlaanderen heeft gereden in 2008.
Sowieso ben ik een Lietaer fan en ook de Crack livery's spreken mij enorm aan, dus de keuze voor deze is niet echt verwonderlijk te noemen.

De echte wagen:

6nw5ky.jpg

Als basis nemen we de Subaru Impreza WRC '99 van Tamiya met een decalsetje van Renaissance.

250jyi8.jpg

Op de eerste foto is te zien dat deze wagen niet de standaard velgen heeft die in de kit zitten, dus werd beroep gedaan op een aftermarket setje van Renaissance.

mkg7wh.jpg

Maar er viel me meteen al op, dat ik deze niet zomaar op de wagen zou krijgen.
In de nieuwe velgen zit namelijk geen bevestigins pin zoals in de Tamiya velgen.
Hieronder is dit probleempje zichtbaar.

eqrup4.jpg

Na even denken kwam ik op het volgende uit.
Ik had nog enkele styreen buisjes liggen van 0.5 cm dik en die passen precies in de nieuwe velg.
De benodigdheden:

mcalxj.jpg
 
Van het styreen buisje werd een stuk afgeknipt, afgevijld en opgeschuurd.

302z8kw.jpg

En dit kon dat in de velg gedrukt worden.

2643nlj.jpg

Et voila, we kunnen het wiel monteren.

oifzwy.jpg

Ik heb er de buitenste kant van het buisje een beetje rond afgevijld zodat je toch een beetje een mooi wielhart hebt.

315bwav.jpg
 
Dan gaan we naar de body.
Vol met mold lines, ghost lines etc..

Ik heb ze met een zwarte marker gekleurd om ze ten eerste niet te vergeten bij het schuren en ten tweede omdat eens je het zwarte er af hebt, je ook de mold lines er zo goed als af hebt.
Heb ik eens ergens gelezen en het is een heel goeie techniek.
Verder werden de meegegoten bonnet pins weggeschuurd en enkele antenne voorzieningen werden ook weggewerkt.

2im3yow.jpg

Eens dit allemaal gebeurd was, kon ik de primer er op gaan spuiten.
En voor de kleur werd er beroep gedaan op het Subaru blauw van Zero Paints.

987red.jpg

Die kleur komt heel goed tot zijn recht, al was ik er even bang voor.

w71wep.jpg

Eens die helemaal droog was, kwam er een laagje Gunze vernis overheen en toen die opgedroogd en uitgehard was kon ik alvast enkele decals beginnen leggen.

t7n5l1.jpg

Tot de volgende!
 
Exacte kleur he ;) leuk dat het is een andere sticker set is dan de gewone wrc versie ;) ben benieuwd naar het vervolg ;) succes
 
Het begin ziet er alvast veel belovend uit.
Ik volg met alle aandacht.
 
Alle onderdelen voor de ophanging werden voorzien van hun kleur en werden afgewerkt met het penseeltje.
Hetzelfde geldt voor het chassis.
Een overzichtje..

1iir6b.jpg

2cy1kz6.jpg

Toen dit allemaal droog was, kon de montage beginnen.
Alles past nagenoeg perfect.

zvy49u.jpg

64qnat.jpg

2vwwrqa.jpg
 
Je vliegt er wel goed in.
Maar ziet er wel piekfijn uit.
 
Je vliegt er inderdaad goed in , ziet er goed uit ,
alleen bij het onderstel ,denk ik rap gemaakt !
er zijn zoveel naden te zien bij de voor en achter ophanging en over de
hele lengte uitlaat ,ik wil je model niet afbreken

maar anders is alles mooi in geschilderd
 
Ik moet je helaas volledig gelijk geven Tom.
Ben met het onderstel iets te snel geweest.

Maar goed, aangezien het de onderkant is en er straks nog carterplaten op komen, zie je hier straks bitter weinig van terug.
Volgende keer zal ik toch proberen om die gietnaden weg te schuren.
 
Tijdje geleden dat hier nog een update over kwam maar het is hier ondertussen toch vrij druk thuis..
Daarom kom ik nog weinig aan modelbouw toe en de tijd die ik dan heb is vrij weinig.
Daarom neem ik ook weinig foto´s al had ik daar vandaag toch even wat tijd voor.
Het interieur werd heel basic afgewerk omdat het mij meer om de livery gaat.
De body kreeg nog een verandering trouwens, op referentie foto´s bleek dat ik vergeten was om de voorste lip weg te halen.
Gelukkig kon dit nog zonder al te veel problemen gebeuren.
Verder werden alle decals aangebracht en laat ik nu eerst alles even goed drogen om vervolgens op te poetsen en af te lakken.
Weinig werk nog dus deze zou binnenkort af moeten zijn.

2zh33o9.jpg

jgqgow.jpg

33dwa5l.jpg

29e4to3.jpg
 
Mooie build moet ik zeggen,ik bouwde lang geleden de collin mcrae versie.
Mijn complimenten. ;)
 
Interieur is misschien simpel afgewerkt, maar wel zeer netjes.
Enkel spijtig dat je de gietnaad op de versnellingspook niet weg geschuurd hebt. ;)
 
Pracht van een auto , mooi van design is hij niet maar niettemin vind ik het een van de mooiste rallywagens
Marc
 
zeer knap. deze zou ik toch ook graag nog es bouwen !
 
Bedankt mannen!

Camaro: Bedankt om me er even op te wijzen, had het niet opgemerkt.
Ik zal eens kijken of ik hem nog even kan verwijderen, zou normaal gezien wel moeten lukken tussen de rolkooi door.

Groeten,
Cedric
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan