Hoofdsponsor

1/9 Soa [DONE]

Ron

Bouwers voor bouwers :)
Registered
Lid geworden
31 dec 2010
Berichten
6.302
Daar ik tijd teveel heb en ook vaak moet wachten op dingen die staan te drogen ben ik aan dit figuur bezig.

Ik kocht deze buste tweede hands de gieting opzich was niet echt veel soeps en bij de eerste aanblik van deze buste moest ik gelijk aan Sons Of Anarchie (SOA) denken een TV serie over een motorbende voor de niet ingewijden.
Daar ik geen ervaring heb met sculpten is dit weer een leuk project om iets bij te leren wat de basis handelingen betreft.
Al het werk is gedaan met Magic Sculp.

De foto`s van de stand van zaken zover.

Het origineel.
DSC_0486.jpg

Na wat uitleven :)
DSC_0499.jpg

DSC_0500.jpg

Na een rondje schuren..
DSC_0502.jpg

Wat grove lijnen uitgezet om een idee te krijgen.
DSC_0503.jpg

De start van zijn leren overhemd
DSC_0515.jpg

En de stand van zaken hoe hij er nu bij staat met zijn lerenvest en club patches, nu rest alleen zijn rug nog om te doen en dan wat schuren en details aanbrengen.
DSC_0519.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi gedaan Ron. Doe je dat met plamuur?

En euh, SOA staat ook voor iets anders hier in Belgiëland :P
 
Dat ziet er inderdaad al uit als één van de MC.
De patch van hun colours zal wel ietsje moeilijker worden denk ik, maar die zal er waarschijnlijk wel niet volledig op kunnen zeker?
 
Michel het staat er toch waar het mee gedaan is? :laugh:
Is gedaan met Magic Sculp en inderdaad ik was vergeten het erbij te zetten, ondertussen toegevoegd.
In Nederland kunnen we dat ook hoor Michel maar ik ben beschermd hier tegen.
index.jpg

Beyond om eerlijk te zijn heb ik daar niet eens aan gedacht dat er nog een afbeelding op zijn rug komt, wel gedacht aan patch met de clubnaam........... poep dat word nog wat dan :laugh:
Dus bij deze bedankt :tongue:
 
Laatst bewerkt:
Om je even op gang te duwen ;)

attachment.jpg
Bron: Internet, for reference purpose only
 
Ik kan er altijd nog een decal van maken en die erop plakken ;) nee dat is de boel misleiden.
 
Ik kan er altijd nog een decal van maken en die erop plakken ;) nee dat is de boel misleiden.

Het is nog een idee ;)
Maar dan ga je toch nog de verhoging van de patch moeten maken, zou wel iets makkelijker gaan :))
 
Ook zijn rug is nu gereed, het lijkt op de foto erg dik maar dit komt door de belichting :(
En nu op naar wat schuurwerk om alles wat strakker te maken.

DSC_0520.jpg

DSC_0521.jpg
 
Goede serie trouwens!
Ben nu met de laatste delen bezig om te zien.
Volgens mij een van de moeilijkst onderdelen van modelbouw, gezichten en figuren.
 
Voor iemand die beweert geen ervaring te hebben met sculpten ben je toch sterk bezig vind ik. Gaat hier zeker goed komen.
 
Thnks mannen.
Cor ik heb de serie ook maar heb er nog geen aflevering van gezien ik wacht totdat hij compleet is en dan drie dagen niet slapen en de serie in een keer bekijken :)

Erwin inderdaad ziet er wel redelijk uit voor de eerste keer maar was wel af en toe donderen hier in huis als er iets niet goed ging, maar met wat proberen en rommelen leer je toch wel weer wat bij.
 
Dat ziet er inderdaad al een mooie jacket uit :)
Wat ik wel een beetje minder vind, is zijn mooi geknipte baard.
Als je enkele van de acteurs bekijkt...

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Bron: Internet Pics for reference purpose only
 
Sterke start Ron, welkom bij de wona bee sculpters.
Nog een topic waar ik regelmatig voorbij zal komen.

Grtx Jan
 
Idd zalig bezig voor den eerste keer,zou ik mij op het eerste zicht nie aan willen wagen da sculpturen..!

Grtz yves,
 
Beyond, inderdaad hij heeft nu wel een heel erg nette baard als je die foto' van de cast eronder ziet staan :)
Misschien dat ik zijn baard nog aanpast maar dar moet ik dan wel een goede manier voor vinden om dat voor mekaar te krijgen.

Jan je ben altijd welkom om langs te komen en eventueel opbouwende kritiek te leveren, negatief mag ook ben tenslotte een grote jongen :)

Yves, sculpten is ook niet direct mijn ding maar ik wil alles weleens gedaan hebben en het is altijd handig als je eens een klein dingetje ofzo iets moet maken voor bij een figuur.
 
Vandaag een start gemaakt met deze buste.
De eerste huidskleuren aangebracht en voor een beter overzicht gelijk ook maar de rest een kleurtje gegeven :)

DSC_0591.jpg
 
Eergisteren de laatste aflevering bekeken, dus hoop ik dat er hier gauw een vervolg komt.. :laugh:

Ziet er goed uit hoor, alleen de lederen jack zou iets zwarter en blinkender mogen vind ik. Maar ja, hij is ook nog niet af hé ;)
Huidskleur ziet er zeker niet slecht uit.
 
Nou er zal wel geen vervolg meer komen na zeven seizoenen SOA vrees ik.
Het vest is donkerder dan op de foto komt door de flits van de camera maar ik ga geen zwart gebruiken dat werkt niet denk ik op een schaalmodel.
Maar er is nog genoeg te doen voordat hij gereed is gelukkig :)
 
Even een klein probleempje, ik kan geen keuze maken wat betreft de zonnebril.
Spiegelglazen of zwarte glazen, bruine kan ook nog uiteraard :)

Even een opgeblazen foto van zijn kop met BMF chrome glazen voor het idee.

DSC_0593.jpg

Wat denken jullie?
 
Ron als ik eerlijk mag zijn denk ik het beste zwarte glazen , het komt zo op foto nogal onnatuurlijk over , de rest is al goed voor het begin , natuurlijk is het uw keuze , ik zeg maar hoe het bij mij overkomt he
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan