Hoofdsponsor

1/48 Sisters of Battle (Warhammer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Dit wordt mijn volgende project: 51 Warhammer 40K Sisters of Battle schilderen.

Toen ik onlangs een oude White Dwarf aan het lezen was, stond daarin een artikel in over Witchhunters en een Battle rapport over Sisters of Battle. Het leek me toen wel een leuk idee om een Sister of Battle leger te maken en kijk nu 3 maanden later heb ik eindelijk mijn miniharem:k bij elkaar gekocht.

Ik heb het deze keer bescheiden gehouden en heb enkel gekozen voor 1 HQ en 2 troepen keuzes, zodat ik deze samen met mijn Imperial Guard regiment (24th Praetorian) kan gebruiken tijdens een gevecht.

Het HQ is 1 Canoness + 1 Celestian squad van 10 modellen (1 Sister Superior, 1 Banner Bearer, 1 Multi-Melta, 1 Stormbolter en 6 Celestian) als bodyguard.

Als Troepenkeuze 2 Sisters of Battle squad van 20 modellen elk bestaande uit: 1 Sister Superior, 1 Imagifer, 1 Stormbolter, 1 Flamer en 16 Sisters.

Alle modellen zijn van metaal. Alles is al geplakt (enkel de rugzak) moest vastgelijmd worden. Het enige dat nog moet gebeuren is de modellen schilderen.

Hieronder alvast wat foto’s van de opgeschilderde modellen.

1_Canoness.jpg
Canoness

1_Sister_Superior.jpg
Sister Superior

1_Banner_Bearer.jpg
Banner Bearer

1_Imagifer2.jpg

1_Imagifer1.jpg
Imagifers

1_Multi-Melta.jpg
Multi-Melta

1_Stormbolter.jpg
Stormbolter

1_Flamer.jpg
Flamer

2_Sister7.jpg

1_Sister5.jpg

1_Sister4.jpg

1_Sister3.jpg

1_Sister2.jpg

1_Sister1.jpg

1_Sister8.jpg
Sisters en Celestians
De Sisters en Celestians modellen zijn dezelfde modellen alleen in een Sister of Battle squad heten ze Sisters en in een Celestian squad Celestians

Groeten
Wimmeke
 
amai, die zien er niet voor de poes uit :D
ze zien er enorm leuk uit, en ik wens je veel succes met de modellen
 
Dag Wimmeke,

Zien er mooie figuren uit.
Je zegt dat ze alleen moeten geschilderd worden, maar moeten ze niet meer "opgekuisd" worden?
Ik meen mij te herinneren dat er vroeger nog wel eens gietranden en restjes metaal aan de modellen waren?
Let wel, het is dan ook een eeuwigheid geleden dat ik nog zo'n figuurtjes heb aangeschaft, en de technieken hebben ook niet stilgestaaan, vandaar mijn vraag...

Suk6, ben benieuwd hoe ze er uiteindelijk zullen uitzien.

Groeten, Beyond
 
bij metalen modellen moet er toch nog wat afgevijld worden. meestal heb je daar nog een lelijk stuk metaal uitsteken.
maar zo te zien heb jij dit niet ;P
 
Leuke harem en tof om te zien.....
Mijn aandacht heb je in elk geval.
 
Hallo,

Heb deze week mijn madammen in grondlaag gezet. Normaal doe ik dat met een borstel, maar op aanraden van Exserco heb ik iets anders geprobeerd.

Ik heb een spuitbus witte grondlaag autoverf gekocht om de modellen te spuiten.
1_Afbeelding_125.jpg

Dan heb ik verschillende houten latten genomen en met dubbelzijdige kleefband voor 3D-kaartjes heb ik de modellen op de latten bevestigd.
1_Afbeelding_129.jpg

1_Afbeelding_126.jpg

1_Afbeelding_132.jpg

Ik heb de latten hout in een kartonnen doos geplaatst en dan de voorzijde, achterzijde en bovenzijde gespoten.
1_Afbeelding_127.jpg

2_Afbeelding_135.jpg

1_Afbeelding_137.jpg

Na een uurtje werk waren alle 51 modellen gespoten. Volgens de instructies op de spuitbus zou de verf al na 2 uur droog zijn en klaar om oververft te worden. Voor alle zekerheid heb ik de modellen 1 dag laten drogen.
2_Afbeelding_148.jpg

De volgende dag heb ik dan alle modellen zonder veel moeite verwijderd.
1_Afbeelding_179.jpg

1_Afbeelding_183.jpg

1_Afbeelding_190.jpg

1_Afbeelding_192.jpg

1_Afbeelding_203.jpg

1_Afbeelding_204.jpg

Al mijn madammen zijn nu klaar om geverfd te worden.
1_Afbeelding_206.jpg
Groeten
Wimmeke
 
Hey Wim,

Dat ziet er toch goed uit?
En het is in elk geval een pak sneller gegaan dan allemaal die madammen met de hand te schilderen. (tenzij, je ze natuurlijk allemaal eens wou bepotelen?)

Maar nu zonder gekscheren, wat denk je zelf van die spuitbus en het resultaat?
 
Hallo,

Na een lange winterslaap:$, eindelijk nog eens aan schilderen toegekomen.

Om te zien of de kleuren die ik gekozen heb voor mijn madammen goed zijn, heb ik 2 reserve madammen die ik over had proefgeschilderd.

Je moet wel niet letten op de afwerking het is maar een test. Ik heb beide madammen in 1 dag geschilderd.

1_Test01-1.jpg

1_Test01-2.jpg
Madam 1

1_Test02-1.jpg

1_Test02-2.jpg
Madam 2

Groeten
Wimmeke
 
en waar blijven de rest van de foto's van je harem?
 
Daarna heb ik een product gebruikt die ExSerCo mij vorig jaar had aangeraden nl. Quickshade van de firma "The Army Painther".

Er zijn drie varianten nl. "Soft Tone", "Strong Tone" en "Dark Tone". Ik heb "Strong Tone" gebruikt.

Op het potje staat dat men de figuur met een tang moet vastnemen aan het grondplaatje, volledig in het middel moet doppen en dan het te veel aan product moet afschudden op papier. Maar ExSerCo had ergens horen zeggen dat het product verdunnen met white spirit en dan met de borstel aanbrengen ook zo kunnen werken. Het product zou 12 uur moeten drogen en na 24 uur hard zijn.

Aangezien ik toch 2 test-madammen had heb ik beide manieren uitgeprobeerd.

Madam 1 met tang en onderdompelen.
1_Test01-3.jpg

1_Test01-4.jpg

1_Test01-5.jpg

Madam 2 verdunnen met white spirit en aanbrengen met borstel.
1_Test02-3.jpg

1_Test02-4.jpg

1_Test02-5.jpg

Na de beide madammen 24 uur te laten drogen vind ik madam 2 beter gelukt dan madam 1, alleen moet ik nog iets beter leren het product beter aan te brengen.
Bij methode 1 verlies je toch wat veel van het product bij het afschudden dat je niet meer kan gebruiken en zelfs na meer dan 3 dagen drogen is het model nog niet volledig droog!!

Wat ik ook geleerd heb van deze test is dat ik redelijk tevreden ben over de kleuren, alleen zal ik voor mijn echte harem lichter paars gebruiken voor de mantel.


Groeten
Wimmeke
 
Mooie uitleg en een knap resultaat als gevolg. (je ziet dat je wat meer moet luisteren naar mij hé?)

En nu Wim, op naar de rest van je harem.....
 
Ben dus gestart aan de eerste modellen van mijn harem. De Canoness + het Celestian squad van 10 madammen.

Ik ben begonnen met een laag witte verf (revell matt 5) op het pantser van hun uitrusting.

1_Canoness1-01.jpg
]http://www.modelbouwen.be/PP/images/15/large/1_Canoness2-01.jpg[/IMG]
Canoness

1_Celestian-Superior_Banner1-01.jpg
1_Celestian-Superior_Banner2-01.jpg
Celestian Sister Superior en Banner Bearer

1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta1-01.jpg
1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta2-01.jpg
Celestian Sister met Stormbolter en Multi-Melta

1_Celestians01.jpg
1_Celestians02.jpg
Celestians met Bolter

Door het gebruik van een witte grondlaag is het resultaat van mijn werk bijna niet te zien op de foto's, maar het is toch een begin.

Groeten
Wimmeke
 
uh,... Wim,

je hebt ze toch al met een grondlaagje voorzien door ze te spuiten in die kartonnen doos?

Dan is het eigenlijk niet meer nodig om nog een grondlaag te schilderen, maar kun je onmiddellijk met je kleuren aan de slag.
 
je hebt ze toch al met een grondlaagje voorzien door ze te spuiten in die kartonnen doos?

Dan is het eigenlijk niet meer nodig om nog een grondlaag te schilderen, maar kun je onmiddellijk met je kleuren aan de slag.

Ze krijgen een wit pantser, dus heb ik die delen nog eens extra wit geverfd.

Heb deze middag met Humblor blauw 48 de fleur-de-lis en wat randjes op het pantser aangebracht.

1_Canoness1-02.jpg
1_Canoness2-02.jpg
Canoness

1_Celestian-Superior_Banner1-02.jpg
1_Celestian-Superior_Banner2-02.jpg
Celestian Sister Superior en Banner Bearer

1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta1-02.jpg
1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta2-02.jpg
Celestian met Stormbolter en Multi-Melta

1_Celestians1-02.jpg
1_Celestians2-02.jpg
Celestians

Voor morgen staat groen voor het haar en maskers gepland en zaterdag paars voor de mantels.

Als alles meegaat toch.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt:
OK, nu begrijp ik wat je wil zeggen, maar je citaat spreekt van een grondlaag (= primer)......

Door het gebruik van een witte grondlaag is het resultaat van mijn werk bijna niet te zien op de foto's, maar het is toch een begin.

Het was een beetje dubieus..... voor mijn kleine, grijze cellen om dit te begrijpen. :wacko:
 
1_Celestians1-03.jpg
Celestians

Voor de dames met haar heb ik daarna nog wat Humbrol 38 groen gebruikt=;
1_Canoness1-03.jpg
Canoness

1_Celestians2-03.jpg
Celestians

Met Revell SM350 Donkerblauw ben ik nog lichtjes over de fleur-de-lis gegaan.
1_Celestians.jpg

Voor het eerste heb ik ook gebruik gemaakt van dit handig vergrootglas
1_Vergrootglas.jpg

Ik heb vroeger zo een bril geval gebruikt dat op je hoofd moet gezet worden, maar vond dit niet altijd even handig en na een tijdje begon het zelfs wat te irriteren. Dit vergrootglas werkt heel gemakkelijk.

Groeten
Wimmeke
 
ik kan niet wachten op het vervolg ..... ze zien er goed uit.... tips of commentaar heb ik momenteel niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan