Hoofdsponsor

1/48 Sisters of Battle (Warhammer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Squad Omega is af.

1_SquadW01.jpg
1_SquadW02.jpg
1_SquadW03.jpg

De Dames zijn op dezelfde manier geschilderd als de vorige. Dit squad bestaat uit: 1 Sister Superior, 1 Imagifer, 1 Sister met Stormbolter, 1 Sister met Flamer en 16 Sisters met Bolter.

De meeste modellen hebben dezelfde pose als de eerder geschilderde dames.

Hier wat foto's van de nieuwe madammen.
1_Imagifer01.jpg
1_Imagifer02.jpg
Imagifer

1_Flamer01.jpg
1_Flamer02.jpg
Sister met Flamer

1_Sisters01.jpg
1_Sisters02.jpg
Sisters met Bolter

Er zijn nu in totaal al 31 madammen klaar, nog 20 te gaan. Het laatste squad (Squad Mu) heeft dezelfde samenstelling als Squad Omega, alleen er is een ander model Imagifer, maar dat is voor binnenkort.

Groeten
Wimmeke
 
Wim,

Ik kom net online en zie dat de zusters er ook net zijn. 8)

Toegegeven, je schilderwerk gaat er steeds beter uit zien. Ik vind ze in elk geval supergeslaagd.

Commentaar: geen! :nowink:
 
Ziet er goed uit.
Ga je ze nog een laagje matte vernis geven?
 
Ziet er goed uit.
Ga je ze nog een laagje matte vernis geven?

Mijn gedacht....
Je haalt zowat de woorden uit mijn mond, Koekie :8

Het zou inderdaad mooier zijn met een mat laagje vernis er overheen....

Maar anders goe bezig Wimmeke ;)

Grtz,
Beyond
 
Ik heb Wim hier ook al ettelijke keren op gewezen. Hij geeft toe dat hij een zwak heeft voor een "blinkend" leger. Rare snuiters, die van het Loodswezen.....
 
Ik heb mij zaterdag een spuitbus matte vernis voor figuren gekocht.

1_Vernis.jpg

Ik heb mijn 2 testmadammen nog eens van stal gehaald. 1 Madam heb ik ingespoten met de vernis, de andere niet om het verschil te kunnen zien.

1_Test_Vernis01.jpg
1_Test_Vernis02.jpg

De madam links met de Flamer is behandeld met vernis, de madam rechts met bolter niet.

Groeten
Wimmeke
 
Nie veel verschil precies?

Ik heb geen ervaring met die spuitbussen, maar ikzelf gebruik vernis om acrylschilderijen mee te beschermen.
Talens Acryl Picture Varnish Matt (115)

Pokkemat spul
 
Zoals Koekie zegt, het verschil is niet goed zichtbaar. Misschien is het aan de foto's gelegen?

Anders eens een testje doen met matte vernis en een penseel?
 
Ik kan alleen maar beamen wat Wim zegt, in het echt zien ze er idd beter uit met de matte vernis, dan op de foto.
 
Intussen zijn is het laatste squad madammen af.

1_SquadM01.jpg

1_SquadM02.jpg

1_SquadM03.jpg

Het enige nieuwe model is een andere versie van de Imagifer.

2_Imagifer01.jpg

2_Imagifer02.jpg

Toen ik deze dames afwerkte heb ik van de gelegenheid gebruikt om de andere 31 ook in matte vernis te zetten.

Nu zijn dus alle 51 madammen af en is mijn harem klaar voor gebruik op het slagveld.

1_Sisters.jpg

1_Celestians00.jpg

1_SquadW00.jpg

1_SquadM00.jpg

Groeten
Wimmeke
 
Mooi leger die je daar staan hebt, die zou ik niet tégen mij willen hebben ;)

Grtz,
Beyond
 
ze zien angstwekkend uit

lijken een beetje op mijn schoonmoeder

grtz

huge
 
Deze middag met mijn harem op stap geweest. Een korte ontmoeting gehad met troepen van een Imperial Guard PDF Regiment(Planetairy Defence Force – plaatselijke militie) die verdacht van onzuiverheden (besmet door Chaos) moesten bekeerd (uitgeroeid) worden:P.

Elke partij had voor 1,000 punten figuren beschikbaar. Tegenover mijn 51 dames in 3 squads stonden 76 PDF'ers verdeeld in 12 squads. Aangezien de bepantsering en bewapening van de dames sterker was dan dat van de vijand moest dit eigenlijk een opwarmertje worden om te dames eens te testen.8)

Er werd gekozen om een “Annihilation” (hoe toepasselijk) missie te spelen. De PDF stelde zich op met op elke flank een van hun zwaarste squads (3 autocannons) en in een gevaarlijk Mortar Squad en Special Weapon Squad in het centrum. De Andere squads waren verspreid over hun tafelrand om hier en daar wat steun te geven. De dames hadden zeer strategisch hun opstelling gekozen. Op de rechterflank werd er niets opgesteld uit schrik voor 1 van de Autocannon Squads. Het Autocannon Squad dat hierdoor heel de slag daar gewoon gestaan heeft en geen enkel schot heeft afgevuurd. Op de linkerflank werd Squad Omega opgesteld, recht tegenover het andere vijandelijke Autocannon Squad. De vijand had hier een foutje gemaakt door een ander squad hiervoor op te stellen, waardoor de Autocannons niet op Squad Omega kon vuren. In het midden werden dan de Celestians + Canoness opgesteld met daarnaast Squad Mu.

1_Opstelling.jpg

1_Opstelling-PDF1.jpg

1_Opstelling-PFD2.jpg

[1_Opstelling-Sisters.jpg

Tijdens de worp om te bepalen wie er ging beginnen liet de God-Emperor al onmiddellijk zien dat hij zijn dochters goed gezind was want de dames wonnen overtuigend de worp :tongue: en besloten als eerste te beginnen. Alle dames stoomden in beurt 1 direct vooruit. Squad Omega op de linkerflank zorgde ervoor dat het vijandelijk squad tussen hen en het Autocannon squad bleef staan, de Celestians + Squad Mu zorgen ervoor dat ze respectievelijk op het Special Weapon Squad en Mortar Squad konden schieten. Tijdens de schietfase bleven de slachtoffers bij de PDF beperkt door de grote afstand maar het Mortar Squad kreeg toch 2 doden te betreuren wat de rest onmiddellijk deed besluiten om ervandoor te gaan en de speeltafel af te lopen.:laugh: 1 probleem opgelost. De PDF besloot tijdens zijn beurt niet de bewegen en enkel te schieten, wat niet echt goed leek te lukken. (slechts 1 Sisters gedood).

1_Beurt1-01.jpg

1_Beurt1-03.jpg

Tijdens beurt 2 ging enkel Squad Omega vooruit zodat de Celestians en Squad Mu voluit konden schieten. Na de schietfase bleef er van het vijandelijke Special Weapon Squad dan ook niets meer over.:) Bij de PDF werd enkel het squad voor het Autocannon Squad verplaats zodat dit op Squad Omega kon vuren zonder al te veel resultaat, weer 1dode Sister voor Squad Omega + 1 Celestian.

1_Beurt2-01.jpg

Tijdens beurt 3 stormen beide Sister Squads vooruit; Squad Omega om terug het vijandelijke squad tussen zich en het Autocannon Squad te krijgen. Hierdoor kwamen beide squads wat dichter bij de vijand. De Celestians bleven staan om het vijandelijke centrum onder vuur te nemen. De Celestians lieten zien waarom zij Elite keuze zijn en schoten 4 modellen in een vijandelijk squad neer, de andere gingen prompt aan het lopen maar verlieten niet de tafel. De overige PDF squad begonnen eindelijk te beseffen dat als ze bleven staan dit hun niet ging helpen en trokken eindelijk vooruit. Ze begonnen ook wat accurater te schieten en er viel in elk Sisters squad 1 dode.:(

1_Beurt3-01.jpg

1_Beurt3-03.jpg

1_Beurt3-04.jpg

Tijdens beurt 4 deden de Sisters hetzelfde manoeuvre. Squad Mu en Omega gingen vooruit, de Celestians bleven staan. De dames begonnen tijdens de schietfase nu echt op dreef te komen. Squad Mu en Omega schakelde op korte afstand elke een vijandelijk Squad uit, de Celestians halveerde nog een squad dat tegen de verwachtingen in niet ging lopen. Het squad dat vorige beurt op de loop was gegaan verliet wel de tafel.:P De overige PDF'ers waren blijkbaar onder de indruk want het Autocannon Squad dat nu vrij zicht had op Squad Omega kon maar 1 Sister doden. Met misschien nog 1 beurt te gaan begon het aantal vijandelijk soldaten wel sterk te verminderen.

1_Beurt4-01.jpg

1_Beurt4-02.jpg
 
Vervolg verslag veldslag.

In wat misschien de laatste beurt van het spel ging worden trokken alle dames onverschrokken vooruit. Squad Omega schoot 1/3 van het Autocannon Squad meer, wat de rest onmiddellijk de tafel liet verlaten.:P Squad Mu vernietigde nog een vijandelijk squad en de Celestians schakelden alle op 1 na modellen uit van het squad dat ze de vorige beurt reeds hadden beschoten. Dat ene model bleek moediger dan zijn wapenbroeders wat hij bleef koppig staan.:ohmy: De PDF kon maar met 1 squad schieten en dode nog een Sister van Squad Omega. Met nog maar 5 van de 12 vijandelijke squads op de tafel was de veldslag eigenlijk al beslist, maar toch werd er nog geworpen om te zien of de slag nog minstens 1 beurt verder ging. De worp was 4 dus zouden de weekend soldaten nog ten minste 1 beurt de wraak van de Inquisitie voelen.:tongue:

1_Beurt5-02.jpg

1_Beurt5-03.jpg

1_Beurt5-04.jpg

1_Beurt5-05.jpg

Tijdens beurt 6 ging Squad Omega vooruit om af te rekenen met die ene koppige PDF'er terwijl Squad Mu vooruit ging om met het laatste PDF infanterie squad af te rekenen. De Celestians + Canoness stonden te ver weg om nog te kunnen ingrijpen. De Canoness zag tot tevredenheid dat de koppige PDF'er met tenminste 9 dodelijke wonden eindelijk ten onder ging.8) Squad Mu kon de verleiding niet weerstaan en in plaats van de schieten stoomden de dames vooruit om de het vijandelijke squad te lijf te gaan. In het daarop volgende gevecht sneuvelden er 4 PDF'ers en 2 Sisters. Hoewel ze het gevecht verloren trokken ze zich niet terug maar bleven in gevecht staan.:ohmy: Misschien zit er toch wat meer moed in die weekend soldaten dan verwacht. Gesterkt door het voorbeeld van hun collega's viel het vijandelijke Peloton HQ Squad Omega aan en ging het Regiment HQ steun verlenen in het gevecht van Squad Mu. Squad Omega startte prompt met het reciteren van een litanie,:sleep: waardoor ze in het gevecht wel als laatste zouden slagen maar wel +2 in kracht bijkregen. Voor het verlies van 1 Sister werd het volledige vijandelijke Peloton HQ uitgeroeid.:P Squad Mu schakelde voor het verlies van 2 Sisters het vijandelijke squad uit + 1 model van het Regiment HQ dat wel bleef staan. Er stonden nu nog maar 11 PDF modellen op tafel.

1_Beurt6-02.jpg

1_Beurt6-04.jpg

1_Beurt6-05.jpg

1_Beurt6-06.jpg

1_Beurt6-07.jpg

Bij de worp om de kijken af er nog een zevende en laatste beurt volgde, werd er 2 geworpen en de veldslag was over. Bij “Annihilation” krijgt men 1 punt per vijandelijk squad dat men volledig heeft vernietigd. Het eindresultaat was dus een zeer bevredigden 12-0 voor mijn madammen.:D Voor het verlies van 13 Sisters werden 60 vijandelijke modellen de absolutie gegeven.

1_Beurt6-08.jpg

Eerste test met mijn harem geslaagd zou ik zeggen, volgende keer misschien een ietsje zwaardere tegenstander.

Groeten
Wimmeke

PS. Dominiek extra opdracht gelukt. Strooibriefjes uitgedeeld en achtergelaten in winkel.
 
Bedankt voor het verslagje en om ons te laten meegenieten van je victory.
 
Dit zou nog meer moeten gebeuren, een verslag van een Wargame kan de interesse voor de hobby alleen maar versterken.

Top!
Btw: Felicitaties aan de dames...
 
Hallo,

Na het toernooi van eind september ben ik beginnen nadenken (ja 1 maand is redelijk snel voor een ambtenaar 8)) om mijn dames uit te breiden naar 1500 punten.

Omdat het goed is om in tijden van financiële crisis te recycleren, zal ik 1 van de 2 testmadammen gaan hergebruiken.

Ik ben dus begonnen om op de tweede madam wat te testen om de verf te verwijderen en ziehier het resultaat.

1_Sister01.jpg

1_Sister02.jpg
De dame in kwestie voor de behandeling.

1_Product.jpg
Het product

1_Doos.jpg

1_Bad.jpg
Het bad voor en tijdens de behandeling.

1_Resultaat01.jpg

1_Resultaat02.jpg
Het resultaat na een verkwikkend 48-uur badje + wat extra schrobben met een oude tandenborstel.

Groeten
Wimmeke
 
Ge hebt toch uw eigen tandenborstel niet gebruikt hé?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan