Hoofdsponsor

1/48 Sisters of Battle (Warhammer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dus vandaag het kleed van mijn madammen geverfd. Omdat ik tijdens de test het paars wat te donker vond, heb ik voor de buitenkant van het kleed paars PA-35 van Daco Products gemengd met Revell Matt 5 Wit om zo een lila kleur te verkrijgen. De binnenkant van het kleed heb ik gewoon met paars PA-35 van Daco Product geverfd. Het was de eerste keer dat ik verf van dit merk heb gebruikt en het viel heel goed mee. Om het kleed af te werken heb ik met Revell goud 94 een fijne lijn op de buitenkant geplaatst om het squad aan te duiden (Celestian Bodyguard met Canoness).

1_Canoness1-04.jpg
1_Canoness2-04.jpg
Canoness

1_Celestian-Superior_Banner1-04.jpg
1_Celestian-Superior_Banner2-04.jpg
Celestian Sister Superior & Banner Bearer

1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta1-04.jpg
1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta2-04.jpg
Celestian met Stormbolter & Multi-Melta

1_Celestians1-04.jpg
1_Celestians2-04.jpg
Celestians

En dan nu 2 rustdagen (aanwezig zijn op het werk) en dan dinsdag de wapens beginnen.

Ik heb 1 vraag. Ik heb in mijn atelier een doos met sneeuw gevonden die ik wou gebruiken op een 1/72 diorama. Het is van die plastic/papier sneeuw om als versiering onder de kerstboom te strooien.
1_Sneeuw.jpg

Nu zou ik die samen met wat steentjes gebruiken om de bases te decoreren. Nu heb ik vroeger al steentjes gebruikt om wat 1/72 diorama’s te versieren maar dat ging zeer moeilijk. Houtlijm op het diorama doen en daarna de steentjes erop gieten. Later het diorama omkeren om de steentjes die niet bleven plakken op te vangen en de plekken waar het niet was gelukt op dezelfde manier terug doen totdat er overal steentjes bleven plakken. Nu moet er toch een betere manier zijn om dit te doen. Dus als iemand suggesties heeft, zijn die altijd welkom.

Groeten
Wimmeke
 
Hey Wim,
Die kleedjes vind ik "super".
Wat die tip betreft om de baseplaatjes aan te pakken. Ik sukkel daar zelf altijd een beetje mee, maar ik denk dat Modelengeneer hier wel van antwoord zal kunnen dienen.
 
Hoi daar,

Om bases te verzorgen gebruik ik eveneens houtlijm en zand, steentjes, kurk en eigenlijk alles wat me aanstaat.

Ik verdun de lijm een klein beetje, en smeer de hele base in met een dikke laag.
Gebruik hiervoor niet je beste penseel, en was het direct uit.

Daarna zet ik m'n figuurtje IN de doos met het materiaal dat ik op de base wil, en bedek de hele base met een laag van het spul.
Kwartiertje laten staan, afkloppen en voila.
op die manieer krijgt het materiaal de kans om op alle plaatsen te komen waar lijm zit.

Doordat je houtlijm gebruikt, kan je eventuele korrels die op je figuur zelf zitten, er makkelijk afprutsen met de punt van je mes of een tandenstoker.

Hoop dat het nuttig is...

Btw, figuren komen goed hoor, leuke, frisse kleuren, die na het washen echt goed tot hun recht zullen komen.

Hou er altijd rekening mee (behalve dan in Fantasy) dat je nooit puur zwart of wit gebruikt.
Je kan zwart of wit gebruiken als primer, maar voor de rest altijd een zachtere kleur gebruiken.
Bv. Wit met een tikje bruin of grijs, zwart met wat donker blauw, donkerbruin of Groen.

Op die manier komen de kleuren veel natuurlijker over.
 
Dag Wimmeke,

Wat je basis/grond aangaat, Ik gebruik ook soms de bovengenoemde methode.
Een andere optie is om plamuur te gebruiken (genre pollyfilla).
Eerst gebruik ik dan isolatieschuim, waarover ik een dun laagje plamuur over uitsmeer.Daar kan je dan je figuren induwen, en steentjes, stukjes hout en zo, en je kan ook nog wat structuur inbrengen (voor het is uitgedroogd), en even wachten.
Als het droog is, kan je dan je figuren voorzichtig uithalen en deze afwerken.
Wanneer de figuren afgewerkt zijn, kan je deze terug in de uitsparingen die je gemaakt hebt plaatsen, en indien je dit wil, kan je ze vastkleven.
Het voordeel met deze figuren is dat ze allemaal hetzelfde basisplaatje hebben, en dat je ze onderling kan wisselen (als je ze niet vastkleefd natuurlijk ;))
Hangt er een beetje van af wat je ermee wil doen.
Mocht mijn uitleg niet helemaal begrijpelijk zijn, laat het dan gewoon weten ;)

Je figuren beginnen inderdaad mooi te worden, mooie kleuren die je hebt uitgekozen ;)

Groeten,
Beyond
 
Laatst bewerkt:
Nu zou ik die samen met wat steentjes gebruiken om de bases te decoreren. Nu heb ik vroeger al steentjes gebruikt om wat 1/72 diorama’s te versieren maar dat ging zeer moeilijk. Houtlijm op het diorama doen en daarna de steentjes erop gieten. Later het diorama omkeren om de steentjes die niet bleven plakken op te vangen en de plekken waar het niet was gelukt op dezelfde manier terug doen totdat er overal steentjes bleven plakken. Nu moet er toch een betere manier zijn om dit te doen. Dus als iemand suggesties heeft, zijn die altijd welkom.

Eerst even voor de sneeuw. Deze is wel te grof om te gebruiken als sneeuw. Nu denk ik dat je dat natuurlijk heel goed voor andere zaken kunt gebruiken.

Verder denk ik dat je op de goede weg zit qua gebruik van de lijm. Dan moet je alleen de lijm wel verdunnen met water. Ong 10% dan daar een echt dikke laag van aanmaken op je base. Dan kun je daarna je steentjes er op strooien. Nu wachten en laten drogen. Dan pas omdraaien. Dan als het gedroogd is deze met een verdunde lijm met een 40% verdunnen zodat deze lekker soepel is. Dan nog eens over de base heen. Zodat de steentjes gefixeerd zijn. Dan kun je ze goed schilderen.
 
Iedereen alvast bedankt voor de tips.

Ik denk dat ik de houtlijm zal gebruiken, het resultaat volgt wel.

Groeten
Wimmeke
 
Vandaag dus de wapens en nog wat extra’s van de dames gedaan.

1_Canoness1-05.jpg
1_Canoness2-05.jpg
Canoness

1_Celestian-Superior_Banner1-05.jpg
1_Celestian-Superior_Banner2-05.jpg
Celestians-Sister Superior & Banner Bearer

1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta1-05.jpg
1_Celestian-Strombolter_MultiMelta2-05.jpg
Celestians met Stormbolter en Multi-Melta

1_Celestians1-05.jpg
1_Celestians2-05.jpg
Celestians

Voor de wapens heb ik eerst de wat diepere delen geverfd met Humbrol gloss 20 bordeaux, daarna de gaten in de loop en de magazijnen met Revell Matt 8 zwart. Het wapen dan met Revell SM 330 rood en daar na de loop en het magazijn + wat andere onderdelen met Revell 94 goud. Om af te werken heb ik op de kijkers nog wat Humbrol Matt 88 lichtblauw gedaan.

Voor het boek dat de Canoness vasthoud heb ik Revell Matt 84 donkerbruin gebruikt voor de kaft en Humbrol gloss 20 bordeaux voor de hoeken. Voor het papier heb ik Revell Matt 89 lichtbruin vermengd met Revell Matt 5 wit, de letter zijn geverfd met Revell Matt 8 zwart en de bladwijzer met Revell SM 330 rood.

De vlam van de Canoness is onderaan in Humbrol gloss 20 bordeaux en hogerop in Revell SM 330 rood met wat streepjes Revell 69 geel.

Voor de “Purity Seals” van de Canoness en Sister Superior heb ik de binnenkant van de zegel gedaan met Humbrol gloss 20 bordeaux en de buitenkant met Revell SM 330 rood. Het papier is op de zelfde manier gedaan als het boek; dus Revell Matt 89 lichtbruin vermengd met Revell Matt 5 wit voor het papier en Revell Matt 8 zwart voor de letters.

Groeten
Wimmeke
 
Wim,
Dit zijn schoon madammen aan het worden hoor. De kleurencombo's zijn tot dusver super geslaagd. Maar wat het hem helemaal doet, dat is dat kleine goudkleurige streepje in hun mantels.

Keep up the good work.
 
Dit zijn schoon madammen aan het worden hoor. De kleurencombo's zijn tot dusver super geslaagd. Maar wat het hem helemaal doet, dat is dat kleine goudkleurige streepje in hun mantels.

Dat klein goudkleurige streepje is normaal enkel voor dit squad, de andere madammen gaan normaal een andere kleur van streepje krijgen.
 
De madammen zijn af.

1_Canoness1-06.jpg
1_Canoness2-06.jpg
Canoness

1_Celestian-Superior_Banner1-06.jpg
1_Celestian-Superior_Banner2-06.jpg
Celestian-Sister Superior & Banner Bearer

1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta1-06.jpg
1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta2-06.jpg
Celestian met Stormbolter & Multi-Melta

1_Celestians1-06.jpg
1_Celestians2-06.jpg
Celestians

1_Squad.jpg
Canoness + Celestian Squad

De pelsmantel van de Canoness is geverfd met Humbrol 77 donkergrijs met daarna wat Revell Matt 5 wit. De metalen mand voor de vlam is in Revell 99 zilver.

De gezichten zijn gedaan met Revell Matt 35 vleeskleur, de lippen met Humbrol gloss 200 roze, de tatoeage op de kaak van de Canoness moet een fleur-de-lis voorstellen in Revell Matt 8 zwart. Voor de ogen heb ik eerst de oogkas in Revell Matt 8 zwart gedaan met daarover wat Revell Matt 5 wit. De ogen zijn Revell Matt 8 zwart. De ogen van de madammen met een helm zijn eerst Revell Matt 5 wit en daarna Revell Matt 8 zwart.

De granaten zijn in Humbrol 77 donkergrijs en de tassen met reservemagazijnen en boltpistollen zijn in een mengeling van Revell SM 350 donkerblauw en Revell SM 302 zwart.

Voor de zuurstoftoestellen heb ik de slangen in Revell Matt 8 zwart gedaan, de knop in Revell 94 goud, het doodshoofd in Revell 99 zilver en de ogen in Revell Matt 8 zwart.

De ketting “Rosario” (Paternoster) is in Revell 99 zilver, het kruis in Revell 94 goud, het doodshoofd eveneens in Revell 99 zilver met Revell Matt 8 zwart voor de ogen.

Op de linkerschouder, rechts voor U, staat er een vleugel met een Romeins cijfer I. Ik zal dit nu gebruiken als squad logo zodat ik het gouden streepje op het kleed dat ExSerCo zo leuk vindt kan gebruiken voor alle madammen. De vleugel is dus in Revell 99 zilver en het Romeinse cijfer I in Revell 94 goud. De andere twee squad krijgen dan een groene en blauwe Romeinse I.

De fleur-de-lis op de helm van de Sister Superior en de Banner Bearer + de fleur-de-lis bovenop de vlaggenstok is in Revell 94 goud met daarover wat Revell 95 koper. Het handvat van het Chainsword van de Sister Superior is in Revell 99 zilver met daarover wat Revell 95 koper.

Nu enkel nog de Shade aanbrengen en de bases doen.

Groeten
Wimmeke
 
Ik vind ze gewoonweg "schitterend", Wim.
Nu nog iets doen aan de baseplaatjes.

ps: AF? Neen, ik denk het niet, ik zie geen "Fanatic Army Painter" op je modellen zitten.
 
ps: AF? Neen, ik denk het niet, ik zie geen "Fanatic Army Painter" op je modellen zitten.

De shade van the Army Painter is voor morgen als ik de jaarlijkse controle bij mijn tandarts heb overleefd.
 
8) ga je de ondergronjes nog in de sneeuw steken ?
 
8) ga je de ondergronjes nog in de sneeuw steken ?

Neen , ik denk dat de sneeuw iets te grof zal zijn voor goed te kunnen gebruiken. In plaat van sneeuw komen er nu wat stenen en gravel.

1_Steentjes.jpg

1_Gravel.jpg

Groeten
Wimmeke
 
Dag Wimmeke,
Een vraagje, is het de bedoeling dat deze figuren vast gelijmd worden op de ondergrond?
Als dit zo is, zou je eventueel de grondplaatjes kunnen verwijderen, en een gleufje maken in de ondergrond, ter groote van de steuntjes die onder de voeten zitten.
Dan kan je de figuren rechtstreeks op de ondergrond plaatsen in die gleufjes.
Om deze wat stevigheid te geven kan je gewoon de steuntjes wat buigen,zodat ze vast komen te zitten.
Als je het zo zou doen, dan ga je een veel mooier resultaat hebben, en kan je de figuren nog altijd terug eruit halen mocht je dit wensen (en eventueel andere figuren in je ondergrond plaatsen)

Suk6,
Beyond
 
Gisteren de dames dus bewerkt met Quikshade type "Strong Tone" van het merk "The Army Painter"

1_Canoness1-07.jpg
1_Canoness2-07.jpg
Canoness

1_Celestian-Superior_Banner1-07.jpg [1_Celestian-Superior_Banner2-07.jpg
Celestians Sister superior & Banner Bearer

1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta1-07.jpg
[1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta2-07.jpg
Celestian met Stormbolter & Multi-Melta

1_Celestians1-07.jpg
1_Celestians2-07.jpg
Celestians

1_Squad02.jpg
1_Squad03.jpg
Canoness + Celestian Squad

Nu nog enkel de bases en de madammen zijn echt af.

Groeten
Wimmeke

P.S. Er zal hier wel ten minste een opmerkelijke ziel zijn die nu zou zeggen, "Hé hij heeft wel een degelijk geverfde Banner Bearer maar nog geen Banner (vlag)."

Dus hieronder een kleine "cursus" vlag maken.

1. Vindt een vlag of figuur met vlag en scan de afbeelding met je scanner. (Deze vlag komt uit een White Dwarf). Snij de vlag uit met een tekenprogramma en sla op.
1_Vlag01.jpg

2. Spiegel de vlag in het tekenprogramma en sla op onder andere naam.
1_Vlag02.jpg

3. Plak beide vlaggen tegen, maar zorg voor een blok er tussen (dit komt rond te vlaggenstok) en breng alle op het juiste formaat. Ik gebruik hiervoor Office PowerPoint.
1_Vlag03.jpg

4. Plaats een merkteken op een blad (zodat je later weet hoe je blad terug in je printer moet en druk de vlag af.
1_Blad.jpg
1_Testvlag.jpg

5. Plak een etiket over de afgedrukte vlag. Verwijder enkel lichtjes de zijrand van het Etiket.
1_Etiket.jpg

6. Plaats het blad terug in de printer en druk de vlag opnieuw af.
1_Vlag-gelukt.jpg

7. Knip het etiket van het blad en knip de vlag uit. Zorg er wel voor dat je een randje overlaat zodat je gemakkelijk het etiket kan verwijderen.
1_Vlag-voorsnijden.jpg
1_Vlag-snijden.jpg

8. Bevestig de vlag aan de vlaggenstok en plak het etiket tegen elkaar. Daarna de witte randjes waar het etiket niet goed op elkaar paste wegknippen.
1_Vlag-plakken.jpg

9. Nu nog even te vlag wat plooien zodat de indruk wordt gewekt dat de vlag
wat wappert in de wind en klaar is de vlag.
1_BannerBearer01.jpg
1_BannerBearer02.jpg
 
Knap afgewerkt, Wim.
Zo zie je ook dat er verschillende technieken bestaan om zelf vlaggen te maken.
 
yep mooie vlag en mooi uitgelegt thx wim 8)
 
De bases zijn ook klaar.

Eerst heb ik de bases geverfd met Humbrol 77 grijs. Dit een dagje laten drogen en dan de witte steentjes erop geplakt met gewone hobbylijm. Daarna de gravel erop gedaan met houtlijm vermengd met water.

1_Canoness1-08.jpg
]1_Canoness2-08.jpg
Canoness

1_Celestian-Superior_Banner1-08.jpg
1_Celestian-Superior_Banner2-08.jpg
Celestian Sister Superior en Banner Bearer

1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta1-08.jpg
1_Celestian-Stormbolter_MultiMelta2-08.jpg
Celestian met Stormbolter en Multi-Melta

1_Celestians1-08.jpg
1_Celestians2-08.jpg
Celestians

1_Squad04.jpg
1_Squad05.jpg
1_Squad06.jpg
Canoness + Celestian Squad


Hiermee zijn de eerste 11 madammen van mijn harem af:$.
Ze kunnen nu rustig ongelovigen en buitenaardsen gaan absolutie schenken.

Nog 40 madammen te gaan:wacko:. Als alles meegaat begin ik binnenkort aan het volgende Squad, Squad Omega, deze keer van 20 madammen.

Groeten
Wimmeke
 
:D voor waneer is de invatie :D ik zie dat echt een pasie voor je is wim doe zo voort zou ik zeggen ze zien er absoluut fantastis uit. ik wip af en toe wel eens binnen om te zien hoe de vorderingen gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan