Hoofdsponsor

Anders / onbekend Mechanical Ostrich (Tamiya)

Roy vd M.

Administrator
Administrator
Lid geworden
13 apr 2014
Berichten
9.990
Het is niet vaak voorgekomen dat ik minder snel klaar was met een kit dan bij deze (alles bij elkaar duurde de bouw anderhalf uur). Toch bevatte dit doosje meer onderdelen dan ik dacht!

Ik had die doosje gekocht op Telford, een maand geleden, voor een schamele 2 pond (=3 euro). Het is een wandelende struisvogel... what can I say.

Voor dat geld kon ik 'm natuurlijk niet laten liggen. Veel plastic, een paar stukjes staal, elektrische onderdeeltjes en een motortje... leuk om te spelen en uiteindelijk een cadeautje voor mijn 3-jarige dochter dat ik zelf in elkaar zou mogen zetten. Meer smoesjes had ik niet nodig.

Als ik er nu achteraf de bouw bekijk, moet ik zeggen dat ik geen details heb toegevoegd. Een typisch geval van OOB dus ;)

Het kitje laat zich vrij makkelijk bouwen. Als je van een bepaald onderdeel twijfelt of je het juiste hebt, kun je even in de inventarislijst kijken om te zien of het ding daar staat beschreven (of er een aantal wordt genoemd). Een aantal onderdeeltjes heb je niet nodig, die zijn kennelijk bedoeld voor een ander model.

Ik heb één foto gemaakt:

15769347839_3b97430285_c.jpg

Hier is een filmpje van iemand anders. Ofwel zijn batterij is niet vol ofwel hij heeft de deeltjes te vast aangedrukt ofwel hij heeft de onderdeeltjes niet gesmeerd (er wordt olie bij de kit geleverd), maar hij heeft in elk geval een wat stug bewegend struisvogeltje gebouwd. Als je hem goed bouwt of een nieuwe batterij gebruikt, beweegt hij veel soepeler. Ik had echter geen zin om een zelf een filmpje te maken, het concept moge wel duidelijk zijn.

Tot zover mijn kortste bouwverslag, en overigens ook mijn kortste post, ooit. :)
 
Een specialleke, die er best mag zijn Roy :)

Het is eens iets anders.
 
Leuk alternatiefje en voor die prijs kan je inderdaad niet sukkelen.
 
Speciaal maar leuk weer zo een hebbedingetje waar je in feite niet veel mee kan doen maar ja er nog veel van die dingen voor grote mensen ook en achteraf ligt het er maar Dit terzijde leuk speeltje en voor de prijs zou ik het ook gekocht hebben
Tof
Marc
 
Dank voor jullie reacties. Inderdaad, voor die 2 pond is dit een hele leuke kit. Ik heb hem in sneltreintempo gebouwd maar je kunt hier echt wel twee en een half uur plezier aan beleven als je iets netter wilt schuren (hogere korrel gebruiken) en dergelijke.

Schroevendraaiertje zit erbij, eigenlijk heb je alleen een kniptangetje, een mesje en een schuurstick nodig om dit in elkaar te zetten.
 
Leuk zijn die kitjes van Tamiya ! heb zelf ooit de Mechanical Kangaroo in elkaar geknutseld.
Pure fun the Tamiya way :)
Zal hier nog wel een plaatje van neerzetten 1 dezer dagen (eerst het beestje even afstoffen..)
 
Vreemd gevalletje, maar ziet er wel grappig uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan