Hoofdsponsor

1/72 Fleet Air Arm

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Nu ik boven alle kamers aan het schilderen ben en alle modelbouw even moet verhuizen, heb ik van de gelegenheid gebruik gemaakt om van alles foto’s te nemen.

Hieronder een paar foto’s van mijn Fleet Air Arm (Britse Marine luchtvaartdienst) toestellen van WO II.

Het is zoals altijd begonnen met 1 toestel (Supermarine Seafire) en uiteindelijk uitgegroeid tot 8 toestellen. Er zijn 3 jachtvliegtuigen, 2 duikbommenwerpers, 2 torpedovliegtuigen en 1 watervliegtuig.

Wat er speciaal aan is, is dat ik elk toestel in een ander camouflageschema heb geschilderd.

1_FAA04.jpg+
De 8 toestellen

1_Jagers04.jpg
De Jachtvliegtuigen

1_Seafire02.jpg
Supermarine Seafire

1_Hellcat02.jpg

1_Hellcat04.jpg
Grumman Hellcat

1_Fulmar02.jpg
Fairey Fulmar

1_Bommers04.jpg
Duikbommenwerpers

1_SKua02.jpg

1_Skua04.jpg
Blackburn Skua

1_Vengeance02.jpg

1_Vengeance04.jpg
Vultee Vengeance

Torpedovliegtuigen

1_Avenger04.jpg
Grumman Avenger

1_Swordfish04.jpg
Fairey Swordfish

1_Walrus02.jpg

1_Walrus04.jpg
Supermarine Walrus Watervliegtuig



Alle toestellen zijn op schaal 1/72 behalve de Seafire die is 1/48.

Ik hoop dat ik hiermee sommige mensen kan helpen die een leuk camouflageschema om te schilderen.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wim,

zijn dit patronen die echt werden gebruikt? Ik heb nog nooit zo'n diversiteit gezien, maar ben natuurlijk ook geen armyman.

Toch een ganse luchtvloot die je bezit hé.
 
Ik vroeg me dus ook af in hoeverre de kleuren kloppen omdat ik eigenlijk helemaal niets heb met vliegdingen.

Ron
 
Hey Dominiek
maar ben natuurlijk ook geen armyman.

Maar dit zijn vliegtuigen van de Fleet Air Arm, de britse Navy zeg maar ;P . Het zijn fictieve camo's, zijn niet gebruikt geweest.

@ Wim : ze zien er heel mooi uit, en erg origineel Applaus Applaus Applaus

Groeten, Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan