Hoofdsponsor

1/12 1998 Honda NSR500 - Max Biaggi - 1/12 Tamiya [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

eyckles

Well-known member
Registered
Lid geworden
3 aug 2011
Berichten
267
Hallo iedereen,

Tijd om nog eens een motoken te doen. Deze wordt het de Honda NSR 500, waarmee Max Biaggi zijn eerste jaar mee in de MotoGP mee reed. De kit die ik ervoor ga gebruiken is de Tamiya Honda NSR500(14072) + decals van decalpool en front fork set van Topstudio. Ondertussen zijn alle onderdelen opgekuist, gewassen, geprimerd en in hun zwarte basis kleur gespoten. Sommigen moeten nog met Alclad behandeld worden en sommige nog met Tamiya Acryl kleuren. Hier al een paar foto's:

Het voorbeeld:

imagejpg1.jpg

Donorkit:

imagejpg2.jpg[

Decals van Decalpool:

imagejpg3.jpg

Dryfit van de kas en kuip met motor en frame:

imagejpg1-1.jpg

Ik heb 1 probleempje. De kit kwam zonder decals, dus mocht er nog iemand decal set B op overschot hebben, mag je me dat altijd laten weten.

Tot de volgende update ;)
 
mooie start en ook de moter mag er wezen Lesley veel suc6 met de bouw
 
Veel plezier met deze Lesley.
 
have fun kan een mooi project worden :)
 
Veel suk6 met de bouw van deze.
Decals nabestellen geen optie?
 
Deze ga ik met de nodige aandacht volgen Lesley.
Moto GP heeft altijd zo'n beetje mijn zwak geweest...
Goede start alvast. Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Veel suk6 met de bouw van deze.
Decals nabestellen geen optie?

Wel ik heb geprobeerd bij Tamiya in Engeland, maar daar was het decal vel niet meer in stock. Ik heb een collega modelbouwer gecontacteerd in America en hoop dat hij goed nieuws heeft. Anders wordt plan trekken geblazen ;)
 
Ik heb je PB gestuurd met gegevens van Tamiya België, wie weet kunnen ze daar helpen?
 
Heb er juist naar gebeld. Kan tot 2 maand duren, alleer ik het decal vel zou ontvangen, mocht het nog in stock zijn. Dus ga ik het zelf maken. Heb nog heel donkere carbon liggen voor de uitlaten. Toch bedankt voor het prive bericht.
 
Graag gedaan :)
Wellicht interessant om te laten weten hoe je de decals maakt ;)
 
Ik moet enkel de carbon decals hebben voor de uitlaten. Ik ga hier High Def carbon van Scalemotorsports voor gebruiken.
 
Hallo iedereen,

Hier nog eens een update. Ik weet het. Het heeft een tijdje geduurd, maar heb heel veel spuitwerk gehad. Eerst werd alles in het glazend of satijn zwart gespoten, om nadien behandeld te worden met verschillende Alclad tinten en nog een paar Tamiya kleurtjes. Ik ben natuurlijk tijdens alle spuitwerken, wel vergeten foto's te nemen. Op dit moment staat de moto op zijn chassis, maar is nog maar een dryfit. Er moeten nog een paar kabels getrokken worden en ook nog enkele decals. Ook ben ik nog aan het wachten op de Front Fork set van Topstudio en een decalvel voor de uitlaten. Ik hoop dat ik deze voor het nieuwe jaar nog mag ontvangen, maar ik peis van niet ;). Geen nood. Heb nog andere projecten liggen :). Hier enkele foto's van de gevorderde werken:

Motorblok:

imagejpg5.jpg

imagejpg1-2.jpg

Met frame:

imagejpg4-1.jpg

Met chassis:

imagejpg3-1.jpg

imagejpg2-1.jpg

Tot de volgende update ;)
 
Blokje ziet er al prachtig uit.
Staat allemaal strak in de verf en de carbon zit er ook goed op.
 
Ziet er prachtig uit, is reeds een presentatie op zichzelf.
 
Inderdaad een prachtig resultaat tot nu toe.

Het enige waar ik op zou letten is, dat de radiateurslang knikvrij komt. Zoals 'ie op de foto's staat, zal de koeling van het blok niet optimaal zijn. Ik denk persoonlijk dat die slang beter ingekort kan worden. Van een scherpe z-bocht maak je dan een flauwe s-bocht. Hoewel ik vermoed dat je dit zelf ook wel had gezien, denk ik: beter een keer teveel gewaarschuwd dan te weinig.

En nu kun je er nog bij he.
 
mooie vorderingen ,om die knik weg te werken gebruik ik bij iedere motor blok bouw ijzerdraad
dikte naar gelang de dikte buisje

tom
 
Ik weet dat de dikke leidingen een beetje knellen, maar als de kas er rond zit, dan zie je dat toch niet meer. :)
 
Om de knikken te voorkomen in de bijgeleverde slangetjes plaats ik een dun koper draadje in het slangetje.
de diameter blijft behouden en men kan ze bijna in alle vormen plooien.
Het draadje moet enkel millimeter korten zodat je het slangetje over de pinnen van het model kan monteren.

Grtn
 
Bedankt mannen. Heb het ondertussen opgelost. Geen kinken meer te zien ;)
 
Nice! Ik ben benieuwd naar de foto's (die je ook nog hebt als de motor bijna helemaal uit het zicht is).

Misschien een fotootje van het blok op de lijst aanbrengen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan