Hoofdsponsor

1/12 1998 Honda NSR500 - Max Biaggi - 1/12 Tamiya [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het dan deze?

watermarkimage.ashx
 
Zo dat ziet er echt al goed uit,een zeer goede keuze ook qua piloot he ;)
 
Goed om te weten.
Dacht altijd dat hier nog verharder bij moest.
Kan je deze dan nadien, (na de decals) afwerken met hun 2K vernis?
 
Hallo iedereen,

Tijd voor een laatste update. Nadat de decals waren aangebracht en in de 1k vernis waren gezet, werd het tijd om de uitlaten een beetje te gaan verweren aan de hand van de airbrush. Eerst werd er Motip Velgen Aluminium gespoten, nadien werden de zogezegde lasnaden afgeplakt en werd er eerst een laagje transparant blauw, oranje en geel van Alclad op gezet. Nadien smoke van alclad langs de lasnaden, maar dat vond ik niet zo goed gelukt. De smoke sloeg purper uit en dat is volgens mij niet de bedoeling. Dus beginnen uitschaduwen met heel erg verdunt mat bruin en mat zwart van Tamiya. Ik vind het erg goed gelukt, maar volgens mij een beetje te donker uitgevallen. Maar al doende leert men he ;). Nadat de vernis een paar weken had uitgehard, werd het tijd om deze eens te polijsten met de schuurvellen van Micromesh. Toen begonnen met het monteren van het voorwiel en terwijl gemonteerd op het frame. Nadien nog de uitlaten geplaatst en al een deel van de kas en benzinetank geplaatst. Hier enkele foto's van de gevorderde werken. Veel kijkplezier :)

imagejpg1-4.jpg

imagejpg4-3.jpg

imagejpg2-3.jpg

imagejpg3-3.jpg

Wat moet er nog gebeuren:

De cowling van binnen zwart schilderen
Monteren en rivetten steken
Glas + decals plaatsen

Tot de volgende update ;)
 
Wauw, prachtige machine aan het worden ;)
 
Jaja dat zie ik graag zie zo een moto,schitterend al Lesley :p Gaat machtige machine zijn.
 
Dag Lesley wat een mooie machine is dit aan het worden zeg.
Tot de volgende update, Ronald
 
Zeer strak werk.
Vind de uitlaten zeer geslaagd.
 
1998 Honda NSR500 - Max Biaggi - 1/12 Tamiya

Hallo iedereen,

Hier ben ik dan let het eerste afgewerkte model van 2015. Ik was er al mee begonnen eind 2014, maar heb deze pas gisteren afgewerkt. Het gaat hier om de Honda NSR500, waar Max Biaggi in 1998 het WGP500 mee reed. Ik heb het model gewoon OOB gebouwd, maar met een decal vel van Decalpool. Verder heb ik Pure White en het TS49 variant gebruikt van Zero Piants. Het was een makkelijk model, zoals we van Tamiya gewoon zijn, tegenover de Fujimi kits, die ik de laatste tijd gebouwd heb. Ben best tevreden van het eindresultaat, alhoewel er hier en daar een paar foutjes zijn, maar daar kan ik niks meer aan doen ;). Hier zijn de foto van het afgewerkte model:

imagejpg2-4.jpg

imagejpg8.jpg

imagejpg7-1.jpg

imagejpg3-4.jpg

imagejpg4-4.jpg

imagejpg5-2.jpg

Vanuit een andere hoek:

imagejpg1-5.jpg

imagejpg6-1.jpg

Alvast veel kijkplezier. Volgende model: weet ik nog niet :D
 
Hoi,

mooi model geworden. Enkel een vraagje.
Hoe heb je dat wit zo strak gekregen? ik probeer wit zoveel mogelijk te vermijden omdat het slecht dekt.
Ik heb witte spuitbussen van Tamiya.

Groeten, Joachim
 
Hoi,

mooi model geworden. Enkel een vraagje.
Hoe heb je dat wit zo strak gekregen? ik probeer wit zoveel mogelijk te vermijden omdat het slecht dekt.
Ik heb witte spuitbussen van Tamiya.

Groeten, Joachim

Ik gebuik het wit van Tamiya nooit. Dekt niet goed en droogt heel traag. Ik gebruik altijd Motip wit of Pure White van Zero Paints via de airbrush
 
Al zijn motoren niet echt mijn ding, kan ik een mooi model wel apprecieren.
Proficiat met het eindresultaat, zeer goed geslaagd.
 
Lekker strak resultaat.
En kijk maar vlug op je stapel om te kijken wat je volgende model word.
 
Prachtig resultaat Applaus

[Mod] Ik heb deze foto's in je bouwverslag geplaatst, omdat je de foto's in een topic gezet had voor modellen die niet op dit forum gebouwd zijn ;) Ik heb ze intussen ook in de galerij geplaatst.[/]
 
Wat een prachtig model is dit geworden zeg.
Tot de volgende Lesley, Ronald
 
Ik kan niks anders doen dan bovenstaande reacties beamen.
Heel knappe afwerking.
Ook een heel mooie fotoshoot die je gemaakt hebt.
En voor de volgende, doe eens gek en maak nog eens een rally auto. :p
 
Nog eens het bewijs dat je een knap resultaat kan neerzetten zonder update sets.
Ik zie op je foto's maar een klein foutje...
Ik kijk altijd uit naar je werk, top!

Chris
 
Ik kan niks anders doen dan bovenstaande reacties beamen.
Heel knappe afwerking.
Ook een heel mooie fotoshoot die je gemaakt hebt.
En voor de volgende, doe eens gek en maak nog eens een rally auto. :p

Awel Cedric. Omdat jij het vraagt, ga ik nog eens een rally bouwen. Het gaat de DS3 worden van Kimi Raikonen met Pitwall decals.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan