Hoofdsponsor

1/12 1998 Honda NSR500 - Max Biaggi - 1/12 Tamiya [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb eens een vraagje. Welk kleur kan ik het beste gebruiken voor spuiten van de vorken(front fork set)? Tamiya geeft een rare kleurencombinatie, maar ik denk dat die metallic is en geen solide kleur, zoals tamiya aangeeft. Alvast bedankt.
 
Die zijn helaas nergens meer te verkrijgen. Heb overal gezocht. Zelf een paar collega bouwers uit Japan gecontacteerd en ook Topstudio natuurlijk, maar zonder resultaat.
 
denk dat alclad2 ook de juiste kleur geeft maar weet niet juist welke
 
Die zijn helaas nergens meer te verkrijgen. Heb overal gezocht. Zelf een paar collega bouwers uit Japan gecontacteerd en ook Topstudio natuurlijk, maar zonder resultaat.

Dag Lesley,

Hierbij toch nog enkele mogelijkheden waarvan de Tamiya variant wellicht de beste is?

Groet, Ronald
http://www.1999.co.jp/eng/10199744

Of van Tamiya

http://www.ebay.com/itm/Tamiya-12651-Honda-NSR500-84-Front-Fork-Set-1-12-Scale-/390862477094?pt=Model_Kit_US&hash=item5b01381726
 
Hier heb ik ook al aangedacht, maar is niet gebouws voor de 500, maar de 250. En ook nog voor Hasegawa en niet Tamiya. Dus wordt spuiten de enige oplossing, denk ik. Toch bedankt.

Zie mijn eerdere bericht, voor Tamiya!
 
En deze dan?

Er staat "auf Lager" dus het zou op voorraad moeten zijn.

En als je deze pagina vertaalt naar het Engels (kan in Google Chrome bijvoorbeeld), zie je dat ze hem daar ook nog op voorraad schijnen te hebben.

Ten slotte hebben ze, als ik het goed zie, ook nog een setje hier op voorraad.

Maar dit is inderdaad extreem zeldzaam. Als ik jou was zou ik niet te lang wachten om er een te kopen, als je nog steeds geïnteresseerd bent. Alternatief kun je de suggestie van Tourpretendent overwegen.
 
Laatst bewerkt:
Zie nog mijn aangepaste bericht hierboven, er zijn nog twee mogelijke verkopers.
 
Hallo iedereen,

Tijd voor nog een update. Nadat het frame zo goed als afgewerkt is, kon ik beginnen met het spuiten van de kas. Eerst alles in Zero Paints Pure White gespoten. Nadien alles afgeplakt en gespoten in Zero Paints TS49. Nadien de tape verwijdert en nadien alles in de 1k vernis gezet. Ben ondertussen al begonnen met het aanbrengen van de decals, maar heb nog niet de kans gehad om daar foto's van te nemen. Hier zijn enkele foto's van de gevorderde werken:

imagejpg5-1.jpg

imagejpg7.jpg

Even een dryfit met het frame. Tot hiertoe alles ok ;)

imagejpg1-3.jpg

imagejpg4-2.jpg

imagejpg6.jpg

imagejpg2-2.jpg

Tot de volgende update ;)
 
Knap model ben benieuwd hoe hij eruit gaat zien met zijn stickertjes.
 
Knappe bouw en mooi spuitwerk.
Die Zero Paints lijkt toch wel de ideale verf te zijn voor auto's - moto's. Zal ik moeten rekening met houden als ik nog eens een burger voertuig maak.
 
Ziet er goed uit.
Welke 1K vernis gebruik je?
 
Ziet er inderdaad mooi uit, let er bij het uiteindelijk monteren wel goed op (waarschijnlijk ten overvloede) dat de 'panel line' tussen onderste en bovenste deel van het plaatwerk overal even breed is. Nu is dat niet het geval.
 
Lekker strak gespoten daar hou ik wel van.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan