Hoofdsponsor

1/12 De waternimf [DONE]

Grijze Wolf

Well-known member
Registered
Lid geworden
28 dec 2012
Berichten
2.443
Is iets waar ik de laatste drie dagen aan bezig ben geweest tussen alle andere dingen door.

Is een medaillon 120 mm groot van Jupiter Miniatura, ligt al enige tijd in mijn schuif maar aangezien ik het momenteel iets rustiger aan moet doen is het een goed moment om te schilderen.

voor zo een stuk waar de hoofdfiguur eigenlijk half verdwijnt in het water, schilder ik deze figuur altijd eerst.
Zeker het deel dat later in het water verdwijnt. De bedoeling is om het gedeelte van het lichaam dat in het water verdwijnt toch noch herkenbaar is.
attachment.jpg attachment.jpg

De volgende foto's tonen de afwerking van het onderste deel, de rode cirkel markeert waar ik een gietfout heb gecorrigeerd.

attachment.jpg attachment.jpg

Daarna ben ik begonnen aan het boven deel, zoals sommige weten gebruik ik bijna nooit een wash dus alle details worden naar voor gebracht door puur schilderen.
attachment.jpg attachment.jpg

De laatste foto toont de huidige stand van zaken. schilder tijd tot nu 14 uur in Acryl
Hier en daar ga ik nog een beetje details aanbrengen en kleine fouten corrigeren, maar het concept staat denk ik.
attachment.jpg

Kritiek en voorstellen mag, vragen ook.
wordt vervolgt.

Grtx Jan
 
Man , Jan gij zijt toch echt een kunstenaar hoor, die kleuren echt knap ik vind da echt mooi , maar ik heb een handicap en soms vind ik dat zo erg he
Ik kan niet alle kleuren , het is te zeggen ik zie ze wel zelfs goed maar ik ken ze niet namelijk ik ben gedeeltelijk kleurenblind op groen en bruin
Ik weet dat gras groen is maar als de kleurtemperatuur zo dicht tegen elkaar ligt kan ik niet zien of het groen of bruin is en zoals bij dit werkje heb ik het kwaad mee , normaal stoort me dat niet hoor in het normale leven maar bij zoiets wel
Maar niettemin is het knap
Tof gedaan
Marc
 
Ja ....Jan...je bent gewoon een pracht van een kunstenaar op uw gebied...wat ik ook altijd zo bewonder ...dat zijn je ideeen ...je tovert altijd zo speciale projekten uit je hoed ...dat zie je bijna nooit zo iets:8:8:8...dit moet toch een speciale techniek zijn om dat naakte lichaam dat onder water zit toch nog zo misterieus te laten zien..........top man.....;););););)
 
Tja beste jan wat moet/kan een mens hier nog aan toevoegen,mijn complimenten beste vriend...
 
Prachtige kleuren combinatie.
En super hoe je het water doorschijnend kan brengen...
Laat ons nog maar genieten van een foto als de puntjes op de i staan, dan kan hij gelijk in de galerij geplaatst worden.
Prachtwerk !!!
 
Zeer mooi schilderwerk maar ik mis hier een klein beetje 'modelbouw' in dit topic...
Niet persoonlijk opvatten hoor Jan.
 
Prachtig, ik doe het je zeker niet na.
Persoonlijk vind ik het gezicht op de voorlaatste foto mooier dan op de laatste in het bijzonder de donkere kleuring tussen neus en rechter wang. Maar ligt aan mij he, jij bent de meester!
 
Ben zelf geen fan van flat figuren maar dat heeft gelukkig niets met de afwerking te maken.
Ik vind het mooi afgewerkt en vooral de rietkraag omdat je geen washes gebruikt, knap hoor.
 
Ik vind de natuurpracht en het kleurgebruik in ditnstuk prachtig aangepakt. Mijn enige opmerking is dat het hoofd niet hoog genoeg op de schouders staat. Voor de rest is de anatomie zeer goed gelukt. Vergelijk steeds met een model in de juiste positie om alles te doen kloppen.

edit: ik dacht dat dit een eigen ontwerp was, maar het was waarschijnlijk een al bestaande figuur?
 
Laatst bewerkt:
Ook deze kleine beschouw ik als af, ontbreekt enkel nog een mooie kader zodat ze een beetje beschermt is tegen stof

Badenixe_015.jpg

Grtx Jan
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan