Hoofdsponsor

Anders / onbekend Tinnen schaakbord

D

Drekovski

Guest
Hallo
Mijn schaakfiguurtjes zijn na lang stil gelegen te hebben , eindelijk afgeraakt.
Nu proberen om een schoon schaakbord te maken in hout.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ja ik heb die zelf gegoten uit tin. En dat was mijn probleem , om de verf te doen hechten op dat tin. Maar ik heb nog verschillende andere gietvormen hoor.
 
Als je deze figuren zal willen gebruiken om te schaken raad ik je aan om ze toch van een deftige vernislaag te voorzien ;)
 
Mooi, daar zijn verzamelaars voor hoor!!
 
Van een blok Tin....tot zo iets mooi :ohmy:...man dit is prachtig.....en wat een origineel concept...en inderdaad als menig mens dit moest aanschouwen....zou je wel ééns bestellingen kunnen krijgen:D:D....top man....:):):)
 
Heel mooi heb je de mallen ook zelf gemaakt voor deze tinnen soldaatjes. ...
 
Wil je eens vertellen hoe je hebt gedaan ? Is zeer interessant ! Alvast dank
En uiteraard zeer knap.
 
Knap werk zeg !, en vanwege zulke stukken alleen al zou ik
het schaakspel wel eens willen leren...

vertind groetje ;)
 
ga je dat bord in hout maken of had je wat anders in gedachten ?
Ipv zw/w kan je misschien voor rood/blauw gaan met een gouden aflijning per vlak .
of je maakt een slagveld diorama (met veel slijk en karresporen ) met een glazen plaat erover die je (doorschijnende) vlakken geeft .
dat kan je doen met glasverf (in elke goed hobbyzaak te vinden )(wel aan de onderzijde aanbrengen he )
ik geef maar een paar ideetjes mee he
iig ,heel mooie figuren (ik zou ze persoonlijk nog een antieke wash meegeven ,maar das echt heel persoonlijk hoor )
gr van Lode (The Bombus)
 
Omdat ik zelf hier ook belangstelling in had en een aantal vragen niet werden beantwoord , heb ik even uitgezocht waren dit eigen mallen of gekochte.
Hier mijn resultaat. www.princeaugust.ie
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan