Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Fokker DR. I (Revell 1/28) [DONE]

Xf 86 van Tamiya is flat clear.
Volgens mij is dit dan toch matte vernis?
 
Bedankt voor de reacties en de tips :)
Heb zopas een klein stukje geprobeerd met thinner van tamiya, nu een beetje laten drogen en zien wat het effect er van is..?
Ook heb ik een mail verzonden naar Revell met tekst en uitleg en gevraagd of ik nieuwe decals kan verkrijgen (voor in het slechtste geval..)
Had hem toch liever als gewoon ipv bestoft/beschimmelt in mijn vitrinekast gezet.

Uh Tamiya heeft geen mat vernis, wat je er nu op gedaan heeft is een product van Tamiya om glansverf mat te maken.
Dus dit product als mat vernis gebruiken geeft een pracht van een white wash :)
Maar ik heb ook ooit deze fout gemaakt in het verleden op een Scammel Pioneer van Accurate Armour....... dus moest het model weer complete kaal maken en opnieuw starten, en zelfs nu nog zie ik op sommigen kleine onderdelen nog steeds een witte waas zitten.

Hier wil ik nog even op reageren Ron, Tamiya heeft wel degelijk matte vernis hoor, wat jij bedoeld is de flat base. Flatt base is om aan glanzende verf toe te voegen zodat deze mat wordt. Aan het nr te zien is de matte vernis waarschijnlijk wel recenter
attachment.jpg

Benieuwd naar het thinner experiment straks...
 
Inderdaad dat is voor mij compleet nieuw dat die gasten mat vernis hebben vandaar dat ik dacht dat je de flat base had gebruik een veel gemaakte fout door modelbouwers inclusief mezelf in een grijs verleden :)

Dus ik heb niets gezegd.
 
Inderdaad dat is voor mij compleet nieuw dat die gasten mat vernis hebben vandaar dat ik dacht dat je de flat base had gebruik een veel gemaakte fout door modelbouwers inclusief mezelf in een grijs verleden :).

Die fout heb ik jaaaren geleden ook eens gemaakt, het bewijs heb ik hier nog steeds staan :8
attachment.jpg

Nog even vermelde, dat Erwin waarschijnlijk de GOUDEN TIP heeft gegeven ivm het oplossen van mijn probleem

effen schuren en herspuiten in de origineel gebruikte kleuren.

Euh, :-nono-, ik bedoel:

, proberen weg te halen met wattenstaafje en Tamiya Lacquer Thinner maar langzaam aan en steeds wrijven in de richting van de wind dus van boven naar onder, van voor naar achteren voor de vleugels.

Het moet wel voorzichtig gebeuren, en niet te lang op dezelfde plaats wrijven...
Morgen eens kijken en indien gelukt foto's nemen ;)
 
Allez man hoeveel tegenslag kunde hebben..Hoop van harte dat je er met de juiste remedie zoals hierboven vermeldt het kan goekrijgen...duimen en alvast veel succes..!

Grtz yves,
 
Allez man hoeveel tegenslag kunde hebben..Hoop van harte dat je er met de juiste remedie zoals hierboven vermeldt het kan goekrijgen...duimen en alvast veel succes..!

Grtz yves,

Ja, ongelooflijk hé, denk dat Murphy zich verstopt heeft in mijn @-L-J :tongue:

Maar, ik heb de hoop niet verloren, hij zal wel te redden zijn, desnoods schilder ik hem opnieuw :)
Ik wil deze afgewerkt krijgen, heb al genoeg onafgewerkte projecten liggen hier..... ;)
 
Hey,

Indd, Xavier, da's de spirit man, niet opgeven... :)
Je hebt daar nu zoveel werk ingestoken, problemen opgelost, hij verdiend het om afgewerkt te worden ;)
Het is een spijtig voorval dat je verkregen hebt, anders maakt er een winterdiorama van, de rijm staat op het vliegtuig dan.... :)
 
Met wat "opkuiswerk" van de geleden schade, en enkele minieme resauratie werkjes, wil ik deze als afgewerkt beschouwen :)

rest mij nog enkel de eindfoto's te presenteren.
Hier gaan we:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

The End...
 
Laatst bewerkt:
Erg mooi eindresultaat. Hoe heb je de strepen nu weggekregen?
 
Bedankt Roy :)

Hoe heb je de strepen nu weggekregen?

Met thinner van Tamiya. Door zachtjes, met een in thinner gedoopt wattenstaafje, de witte strepen weg te wrijven. Enkel op moeilijk te bereiken plaatsen heb ik een verfborstel gebruikt.
 
Goed om te weten, en blij dat het geen onomkeerbare gevolgen heeft gehad.
 
Heel mooi afgewerkt project Xavier het resultaat mag hier gezien worden met veel geduld en kennis heb je de kleine tegenslagen op een mooie manier kunnen herstellen...
 
Prima afgewerkt, ondanks je tegenslag!

Heb je netjes opgelost :)
 
Hey,

Indd, mooie afwerking na de tegenslag.
Het is een prachtig vliegtuig geworden, zeker als je het begin gezien hebt van de kit, het was eigenlijk enkele stukken en blokken plastiek die je kreeg om een vliegtuig te bouwen. Dit mag meer of gezien worden, echt knap ;) :)
 
Bedankt voor de bloemen, het doet deugd zoveel ruikers te ontvangen na de tegenslag :laugh: ;)
 
Mooi eindresultaat ondanks de tegenslagen.
En ik zal wel pisbloemen geven. Van die andere heb je er al genoeg. :tongue::P:D
 
Heel mooi, je eindfoto's zijn ook heel knap.
Wat het geheel toch net ietsje meer af maakt. :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan