Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Fokker DR. I (Revell 1/28) [DONE]

je kan die groeven natuurlijk ook in een vaste cylinder draaien he met een fijn nieuw breekmesje
bv gewoon een staafje in je dremel zetten en draaien maar .
zo veel en zo fijn je maar wil
is maar een ideetje
gr Lode ( The Bombus )
 
Tenzij je een draaibank hebt, zal dat op deze grootte denk ik niet lukken. Ik heb zoiets al eens geprobeerd met een onderdeeltje voor mijn Kever-motor en het is makkelijker gezegd dan gedaan.

E.e.a. behoudens dat ik het fout of onhandig deed, dat kan natuurlijk.
 
attachment.jpg

Alvast dank voor het meedenken Bombus en Roy :)
Enkele interessante methodes en materialen die aangeboden worden...
Zelf heb ik een probeersel gemaakt met flinterdunne plastic (bescherming van de laptop geweest bij aankoop)

attachment.jpg

Maar ook hier tegenslag, op de vijf ribben van Revell heb ik er twee gewonnen, dus in totaal zou ik dan 2 tot max 3 ribben meer hebben, en eerlijk gezegd vind ik het sop de kolen niet waard. Er kruipt inderdaad veel tijd in om één te maken, en er zijn er negen in totaal...

attachment.jpg

Dus deze zal zo blijven zoals Revell ze geleverd heeft.

Wat ik dan wel wil veranderen, en iets die waarschijnlijk ook meer visueel effect zal hebben op het einde, is een kop veranderd. De volgende acht moeten nog gedaan worden.
Dit is pas een prototype, dus kan nog wel een beetje veranderd worden (boutje hier en daar..)

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb geen minidraaibankje maar heb dat toch al een paar keer tot een goed einde gebracht voor mijn scheepsmodelbouw .
het is gewoon zaak dat je je dremel goed vast zet en een steuntje hebt voor je mesje oid te geleiden .
maar is modelbouw niet eerst tien keer denken en dan een paar keer proberen voor het eindresultaat ok is ?
dat maakt onze hobby juist zo leuk , zelf oplossingen zoeken voor problemen die zich stellen nadat we een eigen idee willen uitvoeren .
gr Lode
 
Het is inderdaad een uitdaging om oplossingen te vinden voor de problemen die zich voordoen in deze hobby, maar zoals reeds gezegd zijn vliegtuigen niet mijn eerste interesse, en is de motivatie soms vlug verdwenen, daarom dat ik (vlugger dan anders) besloten heb om hier niet verder op te borduren. Kwestie van de moed niet te verliezen...
Zelf ga ik wel kunnen leven met een Fokker Dr.I waar de motor niet 100% van correct is, en verder gaan er niet veel mensen deze in real live zien als hij in mijn atelier op een kast komt te staan (ben nogal wantrouwig om zomaar mensen binnen te laten, die dan altijd met hun vingers willen kijken... :nowink: )
Maar dit wil niet zeggen dat jullie tips in de wind geslagen zijn, wie weet komen die in de toekomst nog wel van pas, of hebben andere leden wel een boodschap aan de opgegeven mogelijkheden :)
 
Laatst bewerkt:
Hey,

Beyond, ik vermoed dat je meer voldoening zult halen uit de extra opwaardering van de motor dan hem compleet nabouwen met de juiste ribben rond de cilinders, da's enkel voor de puristen. Niemand zal het weten, enkel wij :) ;) en de pusristen, maar die lopen niet zo dik rond.
Persoonlijk vind ik je extra detaillering heel wat meer smaken, boutjes, klepstoters, kabels, enz... Dit brengt leven in de brouwerij... ;)
Mooi vorderingen ;
 
Het is inderdaad een goed begrijpelijke keuze om de cilinders te laten zoals ze zijn en ik ben het met Swaken eens dat het werk rondom die cilinders én leuker is én meer impact heeft op het totaalplaatje.
 
attachment.jpg
Bron: Internet, for reference purpose only

Zo, de motor is zo goed als afgewerkt, nog juist enkele draadjes aan hangen.

attachment.jpg

Terwijl dit aan het drogen is, al een kleine start gemaakt van het interieur

attachment.jpg

Hier zal nog wat werk aan zijn, alles wat Revell aan de binnenkant heeft aangebracht, staat gewoon aan de verkeerde kant (en is eigenlijk ook niet mooi gedetailleerd.)
Ook het ijzeren frame ontbreekt, dus deze zal ik ook nog maken...
 
Revell USA 1957 en nog steeds in de running! Oh boy, old kits never die!
Toch al veel werk gestoken in die motor zie ik.
 
Wat het toch kan doen als je op zo een stuk een paar verbeteringen aan doet...:8....ziet er helemaal anders en realistischer uit...prachtig man en up naar de volgende update...:D:D:D
 
Erwin en Spaander, bedankt voor de reacties :)

attachment.jpg
Bron: Internet, for reference purpose only

Intussen wat verder gedaan aan de cockpit, de motor staat te drogen...
Enkele buizen toegevoegd aan het interieur, zodat er toch een beetje stevigheid in het vliegtuig zit ;)
Ook al een beetje kleur gegeven, omdat de bereikbaarheid moeilijker en moeilijker zal worden...
Het ziet er op foto witter uit dan in het echt, dit zal nog verdonkeren dmv een wash.

attachment.jpg
 
Beyond volgens dat ik kan zien zijn die buizen de inlaat waar het brandbare mengsel naar de cilinders word gebracht in het het midden zal er een soort carburator zitten , anders moeten ze voor elke cilinder een carburator monteren en dat zou niet goed komen
Maar hetgeen ge aan het bouwen bent ziet er fantastisch uit
Marc
 
Mijn bewondering voor de moeite die je in de motor steekt,zoals je zelf aangeeft mag je de grens van ontmoediging niet overschrijden.
De cockpit begint er al vrij aardig uit te zien met de verbeteringen die je hebt aangebracht..

Grtz yves,
 
@Coachke, bedankt, ook voor de info over de koperen buizen ;)

@ Yves, het is inderdaad de bedoeling dat de hobby leuk blijft, dus moet men soms knopen doorhakken en tevreden zijn met bepaalde beperkingen die ons anders zouden ontmoedigen, en waardoor menig model terug in een doos beland zonder ooit afgewerkt te worden ;)
En dat wil ik niet :nowink:
 
@ Yves, het is inderdaad de bedoeling dat de hobby leuk blijft, dus moet men soms knopen doorhakken en tevreden zijn met bepaalde beperkingen die ons anders zouden ontmoedigen, en waardoor menig model terug in een doos beland zonder ooit afgewerkt te worden ;)
En dat wil ik niet :nowink:

Volledig mee eens Beyond :)

In ieder geval ben je goed bezig!
 
attachment.jpg
Bron: Internet. For reference purpose only

Deze hadden jullie nog tegoed, een foto van de motor (intussen heeft hij nog een wash gekregen, niet op deze foto)

attachment.jpg

Ook aan de cockpit is al een begin gemaakt, sommige zaken zijn dryfit geplaatst voor de foto

attachment.jpg

En een scratch achterwand is ook gemaakt, hoewel ik misschien een nieuwe zal maken, het spandoek zou iets hoger moeten komen..

attachment.jpg

Tot de volgende ;)
 
Amai Beyond ,wat een motor zeg.prachtige update hier :)
 
Hey,

Indd, de motor ziet er echt prachtig uit, wat een verbetering ten opzichte van het kitonderdeel alleen.
Dit komt goed ;)
 
Merci makkers, leuk om te lezen dat jullie het ook geslaagd vinden, geeft moed om verder te werken :)
Ligt nu even stil, druk weekend...
Volgende week proberen we verder te werken aan deze ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan