Hoofdsponsor

1/76 Monty's Caravan Leyland retreiver en scout Car [wip]

je bent heel goed bezig Patje.....en het ziet er heel goed uit.....en ga je de zelfde kleur gebruiken voor je cabine....ben echt benieuwd naar de volgende update:8:8:8...maar het is verdomd toch zo klein he.......:D:D:D
 
Bedankt vrienden voor de leuke reacties :)


Ik ga het dakje van de achterop bouw in drie delen erop zetten,volgende foto toont waar het word verzaagt.

attachment.jpg

De rode lijn links is omdat dat stukje een scharnierpunt bevat en dan kan ik de deur als het ware beweeglijk houden.
De lijn rechts is omdat het laatste stuk van de caravan geen dienst zal doen.Het enige wat eraf zal kunnen is het midden deel.
Ik wil wel wat zien van wat ik bouw en daarom deze bewerking.Akkoord er zullen twee kieren zijn maar dan weten jullie meteen waarom ook he ;)
Goed dan ga ik nu aan de slag en start het verzagen ervan.Ja hoor je krijgt het te zien.Het laatste stuk rechts zit er reeds op dat wel.
Mar de twee resterende delen toon ik tijdens het bewerken. Tot straks. :p

Edit:
Hmmmm ik heb een fout ontdekt ,er is een fout in de bouwbeschrijving ofwel ben ik het die de fout maakte dat kan ook.
Maar goed ik ga het netjes oplossen en daarom enkele foto's.
attachment.jpg
Eerst even dit,het dakje werd dus gezaagd net zoals ik wilde.
attachment.jpg
Het sùalste deel is om de deur te kunnen laten bewegen,het breedste deel is om het tentoonstellen van het model mogelijk te maken.
Het iets bredere deeltje vooraan is om het compartiment af te sluiten tegen de bestuurderscabine aan.Dat deel doet geen dienst in deze bouw.
attachment.jpg
En ziehier,de twee mudguards/spatborden die ik terug moest gaan losmaken.Gezien deze licht beschadigt zijn denk ik er aan om er twee nieuwe te maken.
attachment.jpg
Het overtollige plastiek werd reeds verwijderd en de opening word gevuld met plamuur.Het was zo dat het wiel er niet op kon
zolang ik de spatborden niet losmaakte,deze stonden te dicht naar het wiel hoewel deze werden geplaatst volgens plan.
Nu ja op zich is dit geen ramp,want op deze schaal valt het ook niet echt op als deze wat verder staan.Gelukkig ben ik een man met enorm
veel geduld en ga dit simpelweg oplossen.
attachment.jpg
De wielen staan er onder,dus het word tijd om wat verder te verven.
attachment.jpg
Leuk om zien dat dit toch al goed is.
attachment.jpg
Om eerlijk te zijn waren het wel mooie trucks in die tijd al.Maar goed we gaan gewoon door met de bouw en lossen dit kleine probleempje op.
Tot binnenkort weer :p
 
Laatst bewerkt:
wat zegen ze weer klein maar fijn moet eerlijk zijn voor mij is dat te klein maar prachtig werk dat je levert patje.
gr dirk d
 
Ben dit al geruime tijd in stilte aan't volgen,zeer sterk werk Doomwad met oog voor details! Ben benieuwd naar de vorderingen die komen..!!

Grtz yves,
 
@ yves dat zou nog iets voor u zijn he
@ Patje gewoon knap werk wat ge daar aan het doen bent klein maar fijn he?
Marc
 
Hoi Mensen,ondertussen het probleempje met de spatbordjes opgelost.Heb ook al wat verder kunnen bouwen en ga dan straks beginnen
met wat te verven weer.Ik heb ook een draadje getrokken uit sprue en dat komt aan de voorste raampartij te zitten.

attachment.jpg
De zwengelarm,koplamjes en de bullbar zitten op hun plaats.
attachment.jpg
De oprolbare luikjes zitten er reeds op,ook vooraan nabij de portiertjes.
Je ziet ondertussen ook de spatbordjes trug geplaatst.
attachment.jpg
Kijk goed aan het raam,er zit een zeer dun streepje getrokken sprue.
attachment.jpg
Ook deze zijde de oprolbare luifeltjes?je ziet ook het spatbordje net aan het wiel terug er uit steken.
Moeilijk was dit niet .Nu ja liefst een heel model dan dat er wat ontbreekt.Zo en nu verfwerk ;)
 
Patje....dat is weer een hele mooie update....ik zeg het nog eens....tis zo klein he...waardoor mijn bewondering nog groter is...en ja nu een andere jas aan he Patje...de kunstenaarsjas.....ik ben benieuwt naar uw schilderkunst....top man....
 
Een goede namiddag mensen,hier een update.
Ditmaal kan ik tonen dat de raampjes plaatsen is begonnen,en het ziet er als volgt uit.

attachment.jpg
Met schuifmaatje nam ik de afmetingen,en sneed ze op voorhand.Binnen in langs de randen wat vernis gewreven en plastiek er netjes op gedrukt.
Ik heb dergelijke methode reeds veel maals toegepast op vliegtuigen en het werkt voortreffelijk.
attachment.jpg

attachment.jpg
Dit plastiek is 0.50 mm dikte.
attachment.jpg
Andere zijde ook al twee kunnen doen,het vereist wel een vaste hand.
attachment.jpg
Ik denk dat dit goed zit :),het laatste raampje moet er nog in.
Daarna als ze eenmaal zitten,is het de beurt aan het deurtje,komt ook een stukje in.
attachment.jpg
Ook in de cabine zit het raampje erin.Het dakje werd reeds al op voorhand geverfd en kan er zo op komen te zitten.
attachment.jpg
Mods vergeef me de size,verkeerde maat genomen :p Nog eens het muntje als vergelijking.
attachment.jpg
De zitjes nam ik bruin inplaats van zwart.
Ok ik ga nu verder met de raamwerkjes,tot de volgende.
 
Goeienacht luitjes.

Even bezig geweest weer en hier ben ik reeds met de scoutcar.
attachment.jpg
Het chassis en de twee zitjes,bij deze heb ik het wel moeilijker om alles goed te zien.
attachment.jpg
Het scoutwagentje is een feit maar nog niet af.
attachment.jpg

attachment.jpg
Inderdaad bij vorige foto zie je idd een wiel dat van de grond staat,hoewel het helemaal volgens plan is gebouwd.
Dit ga ik wel oplossen want dit lijkt nergens naar natuurlijk.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
zoals je ziet erg klein he.Terwijl de retriever stond te drogen en uitharden qua verf bouwde ik dit kleine kereltje.
Het duurt nu niet lang meer eer ik de retriever zal af hebben,dan is het de beurt aan deze kleine car.
Het dio plaatje komt pas na het afwerken van beide modelletjes,ook de bemanning zal tijdens het bewerken van dat
diotje worden gedaan,dus het ene droogt en het andere word gedaan en omgekeerd.Het mag gezegd zijn,het is ook al is dit erg klein een boeiend
iets om doen.Ook de onderdelen in deze kit zijn ondanks hun grootte erg mooi qua details wat het werken ermee erg leuk maakt natuurlijk.
Wat flash betreft,bijna of geen te bespeuren dus dat is weer een positieve kant erbij.Het enige wat er aan is aan deze kit is dat je soms erg moet opletten.Zeker als je gaat trachten een onderdeeltje te vinden ,blijkt dan een verkeerd nr te zijn bij het juiste deeltje.Ook had ik de indruk dat men soms fouten maakt bij het noemen van het raamnr ,heb eens een uur zitten zoeken naar een stukje,bleek dit op een ander raam te zitten,nu ja dat is nu eenmaal modelbouw he.
Goed ik ga maar weer es aan de slag.Tot binnenkort weer. ;)
 
:O:O:O:O Patje.....ammaai mateke....ge moet in het vervolg grote Macrofotookes nemen.......:laugh::laugh:...ik zie dat niet staan....man toch zo een frutswerk....maar één al bewondering zele:8:8...ik zou het echt niet kunnen....top man....:D:D
 
Ge zult deze keer een straf vergrootglas nodig hebben het lijkt wel microchirurgie
Prachtig ik denk altijd hoe zo een fabriek zoiets kan maken , en dan moeten wij dat dan nog ineen steken
Goe maat
Marc
 
Bedankt mannen voor de reacties.
Swa dit zijn macro foto's :D maar op normale grootte.Het camerake is reeds tien jaar oud en aan vervanging toe.


Goed nu even verder met deze bouw die ondanks de schaal toch wel wat tijd in beslag neemt.
attachment.jpg
Ondertussen de climb handles geplaatst en het oprolbaar luifel.
attachment.jpg
Ook nog enkele kleinigheden die er nog niet opzaten.
attachment.jpg
Hier achter het spatbord een stukje geplaatst,wat het is weet ik helaas niet.
attachment.jpg
Aan de andere zijde twee kleine kistjes en ook aan het spatbord een onderdeeltje.
Achteraan ook een klein kistje,wellicht met tools of kleine wapens.
attachment.jpg
Het stukje dak zoals eerder vermeld zit vast en blijft daar ook op zitten.
Het werkblad binnen in word nog mat gezet,want vind het een beetje te glanzend.
attachment.jpg
Verder is het een kwestie van de openingetjes te dichten waar nodig en dan het interieur van de achter bouw verder
te voorzien van kleinoden.Zoals een stoeltje,ofwel twee zelfs,een landkaartje en wellicht een zender radio.
Voor dat laatste doe ik beroep op het internet om te kijken welke ik kan nabouwen.
Goed ik ga weer verder en tot de volgende update dan weer mensen.
 
Goeie avond,ik zat zo te denken aan de aankleding in de opbouw van de monty,welke materialen kan ik best gebruiken om niet overschaals te gaan werken als ik gordijntjes wil maken?? In de eerste plaats zal het zeer dun moeten worden,een motief hoeft niet maar wou het toch wel wat realistisch.De enige stof die ik ken die erg dun kan zijn is volgens mij zijde.Heb ik niet in huis.Dus ik denk dat ik lang zal zoeken om iets degelijks te vinden.
Is er iemand van de kenners op militair vlak die enig idee heeft?
 
Sigarettenvloei om zelf te draaien (geen hulzen) kunnen dienst doen. Is zeer dun, en kan met verdunde houtlijm in vorm gebracht worden (wel niet zo makkelijk!). Als het droog is kan je schilderen.
 
Zalige vorderingen Patje,details ook top en nog wa bekleding..da gaat een klein goudklompje worden!!! ;-)

Grtz yves,
 
Patje een the zakje zal te zijn grof denk ik
grtz Marc
 
een papieren zakdoekje bestaat toch uit verschillende laagjes
misschien dat je zoiets kan gebruiken.
 
@ Beyond niet aan gedacht,ga ik uit proberen man;)
@ Coachken,ja idd een Thé zakje is wel wat te grof
@ dikkie dik, juist maar ik denk dat dit wat te zacht zal zijn.

Maar goed ik dank jullie voor de tips,na nieuwjaar probeer ik de rails en gordijntjes te maken,de komende feestdagen zal ik weinig of niks doen.
Voor ik hier afsluit,heb zitten denken aan de stoel die ik er wil inzetten en heb een en ander liggen om deze te maken.Dus na nieuwjaar weer updates hier in dit topic.
Prettige feesten verder allemaal.
 
Patje van hier ook prettige feesten en kom het jaar goed uit want ge hebt het nu verdiend denk ik na al wat ge meegemaakt hebt
Groetjes Liliane en Marc :wave: :wave: :wave:
 
Doomwad, klein maar zéér fijn wat je hier bouwt. Op deze schaal een lust voor het oog.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan