Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
1/76 Monty's Caravan Leyland retreiver en scout Car [wip]
Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 62

Discussie: Monty's Caravan Leyland retreiver en scout Car [wip]

Standaard Monty's Caravan Leyland retreiver en scout Car [wip]

Ik trek een nieuw doosje open,en wat voor eentje.Het word priegelwerk denk ik gezien de schaal verhouding ervan.
    Om jullie al op weg te helpen even de box art ervan.

De Leyland Retriever was een zware vrachtwagen met een laadvermogen van 3 ton, gemaakt voor het Britse leger. De wagen kwam eind jaren dertig in productie en is tot aan het einde van de Tweede Wereldoorlog in gebruik geweest. De vrachtwagen had alleen achterwiel aandrijving (6x4). Het voertuig werd uitgerust voor diverse toepassingen en in totaal zijn er ruim 6.500 stuks van gemaakt.

Extra info:
    Soort: Truck
    ---------
    Bemanning: 1 chauffeur
    Lengte: 6.9 m
    Breedte: 2.3 m
    Hoogte: 3.5 m

Pantser en bewapening
    -----------------------------
    Pantser:geen
    Hoofdbewapening: geen
    Motor: Leyland viercillinder benzinemotor , 73 pk bij 2.100 toeren per minuut
    Rijbereik: 300 Km

-----------------------------------------------------------------------------------------------
    Soort:pantser voertuig Daimler MK2
    Bemanning: 1 chaufeur + 1commandant
    Lengte: 3.28 m
    Breedte: 1.75 m
    Hoogte: 1.55 m
    Gewicht: 3.2 ton
    Pantser en bewapening:
    Pantser:maximaal 30 mm
    Hoofdbewapening: 0.303 inch bren machinegeweer
    Motor: 2.5liter 6 cillinder Daimler benzine motor, 55pk bij 4200 toeren per minuut
    Snelheid op wegen88 km/u
    Rijbereik 320. km
    --------------------------------------------------------------------------------------------------

Dit word het dus.Er zit een leuk stukje dio bij die ik er ga bij bouwen.
    Zo en nu aan de slag.

De gebruikelijke handeling zoals het hoort! de sprues wassen dus lol

en na het laten drogen dan eens tonen wat de inhoud beduid van deze doos.

erg klein dus als je je bedenkt dat het muntstuk 10 euro cent is :p

Het diorama stukje dat ik bedoelde

Leuk zo klein,en nu beginnen we he
    Laatst gewijzigd door doomwad; 30-11-14 om 20:32 Reden: extra info

Bijna Goddelijke forum Lid Roy vd M.'s schermafbeelding

Standaard

Leuk kitje zo te zien. Inderdaad extreem kleine schaal, maar als je een vaste hand en geduld hebt kan dat prima.

Ter inspiratie voor als je tegen het priegelwerk opziet, ik zag op Telford dit kunstwerkje:

Je kunt het jezelf dus altijd nóg moeilijker maken.

Succes en ik ga deze met veel plezier volgen.

Standaard

Veel plezier met de bouw van deze kleine
    Heb hem laatst ook nog in mijn handen gehad, jammer dat het geen 1/72 is (oude Airfix hé), anders had ik deze mee naar huis

Standaard

Succes met deze Doomwad maak er iets mooi's van ,ik volg alvast

Standaard

Dank je jongens,ik zal mijn uiterste best doen dit kleintje netjes te gaan bouwen.
    Zo en nu de beginselen van de leyland truck.

Het stukje motor en het chassis al,ook de achterste ophanging is een feit.
    Aandrijf as zat vast aan de dubbele achter assen.

De bladveringen die vooraan komen te zitten.

En ter verduidelijking eens een aansteker ernaast gelegd, gelet op het feit dat deze slechts een kleine zeven cm meet
    Dit gaat echt een leuke bouw worden,dergelijke kleine bouwsels zijn een uitdaging en testen je op je skills.
    Dat nu terzijde gelaten en gewoon verder doen nu.Tot later weer.

Standaard

WoW wat een baby-vrachtwagentje! Top

Goede topic beantwoorder Michel's schermafbeelding

Standaard

ga je de deuren scharnierend maken?
    Groeten,

Michel.

Standaard

Haha lol Michel,pas op ik zou wel durven haha.
    Zo weer een kleine update en dus weer wat beeldmateriaal.

Ja hoor er is weer wat aan gedaan en dankzij mijn derde hand ben ik in staat op dergelijke schaal
    de onderdeeltjes te plaatsen.Ook op deze manier liet ik het enkele uren drogen.

Instap trede's zijn geplaatst ook de voor as is er al net als de vering ervan.

Na droogtijd wat foto's gemaakt he,dus je ziet duidelijk hoe klein dit dingetje wel is.Ik moet eerlijk toegeven dat ik op deze schaal erg graag werk.

En nu wat sfeerbeelden

De witte achtergrond is niets minder dan een verstevigings karton van kinder pyama's uit hun verpakking.

Ik was zeer aangenaam verbaast van de aanwezige details op dit model.

Het lijkt wel een 1/24 model,toch is het echt wel 1/76.

Zo ik ga nu beginnen aan het samenbouwen van de cabine. Tot later weer.

Standaard

Ziet er goed uit, ga zo door. Ik ben een klein beetje jaloers hoe snel dit gaat

Standaard

Goeie morgen,ik begon al aan de opbouw achter de cabine,helaas is er een fout te zien door mijn onoplettendheid.
    Zonder het te merken liet ik een drupje lijm vallen op een van de zijpanelen van de achter opbouw.
    Nu ja ik moet es goed denken hoe ik dit kan oplossen zonder schade te berokkenen aan dit mooie kitje.
    Hier gaan we dan weer met wat beeld materiaal.

Het begin van de cabine met de brandstoftank er achterop

De engine cover werd hier reeds al geplaatst

Zoals ik eerder al zei,mooie details te zien op deze schaal.

En dan hier de lijmdrop he,vreselijk gewoon,ik hoop dit te kunnen wegwerken want het zou zonde zijn
    om dit kitje in de bak reserve onderdelen te moeten keilen

Beide zijpanelen geplaatst,eerst de binnen zijde al gaan beginnen verven want anders heeft het geen zin
    om dit modelletje te bouwen,ik merk op dat er geen clear parts aanwezig zijn.
    Dat gaan we dus zelf maken natuurlijk.Gelukkig heb ik genoeg doorschijnend materiaal liggen die op deze schaal perfect zal zijn.
    Uiteraard zal ik de schuifmaat nemen en netjes gaan opmeten,want wil het wel goed doen,Het is niet omdat dit model erg klein is dat het niet goed moet zijn natuurlijk.Nou goed ik zie wel wat ik kan doen,morgen of zo weer wat foto's hoop ik.
    En nu slapen,want het is reeds weer vroeg in de morgen :p

Standaard

Patje.....mooie monstertruck dat je daar begonnen bent.......echt een piegelwerk ...die schaal zou ik niet aankunnen...veel te klein voor mij....daar zie ik te slecht voor...en niet meer genoeg handvast .....maar boeiend man...ik blijf het zeker volgen...sukses maatje)
    groetjes Swa
    "respect kan je alleen maar geven als je geen oogkleppen draagt"

"Als iets niet lukt ..heb je niet gefaald..maar geleerd"

Standaard

De lijmdruppel... Is het ca / secondelijm / poly? De eerste twee kun je er gewoon afwippen met een scherp mesje, de poly is iets lastiger op deze schaal maar zeker ook te herstellen met wat filler en eventueel wat evergreen strip om het detail terug te krijgen.

Standaard

Goeie start Patje, full interior I hope?
    Share your knowledge, it's a way to immortality.

Standaard

Dag mensen Ja Roy ik probeer zeker en vast dit op te lossen,het is revell contacta die ik gebruik.

@ Spaander: Haha ja ik ken het wel hoor zo wat slechtziend zijn,ik moet ook reeds brillen lol
    @ Erwin: Uiteraard gaan we dit zo mooi trachten te doen he,en als je bedoeld full interior op de cabine..dan ja hoor.
    Ook het achter gedeelte word netjes geverfd en voorzien van de nodige kleur geving.

Standaard

Revell contacta heb ik denk ik nooit mee gewerkt. Nou ja, maakt ook niet uit, er zijn twee mogelijkheden:

1) De lijmdruppel is een verhoging. Die wip je eraf met een mesje of, als dat niet kan, vijl je er gewoon vanaf met een rechthoekig mini-vijltje. Daarna gladschrapen met een scherp mesje (niet te hard drukken) en het is zo weer glad. Of:

2) De lijmdruppel heeft in het plastic gebeten en er zit nu een kuiltje. In dat geval vul je het kuiltje met putty, een stukje polystyreen of secondenlijm, daarna vijl je het (secondenlijm) of schuur je het (polystyreen of putty). Als je milliput gebruikt (=tweecomponentenputty) kun je het mooi in vorm leggen en met water bewerken, het krimpt in dat geval ook niet en je kunt het het mooiste bijschuren. Dat zou ik in dit geval doen.

Nog twee tips:

- Voor het schuren op zo'n klein oppervlak kun je het beste een hulpmiddeltje gebruiken, bijvoorbeeld het zojuist al genoemde vijltje. Span eenvoudigweg het stukje schuurpapier over de vijl heen.
    - Als je per ongeluk of expres (om erbij te kunnen) opstaande randen of ander reliëf wegschuurt, kun je die herstellen door een dun stripje Evergreen op maat te snijden en erop te lijmen.

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten