Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Emhar MK IV female heavy battle tank 1/35 [wip]

doomwad

Well-known member
Registered
Lid geworden
10 aug 2009
Berichten
3.600
Mijn bijdrage word dus de WW1 female heavy tank MK IV.

Daar de info over de geschiedenis erg uitgebrijd is zet ik er een link naar,want anders neemt het erg veel plaats in.
k hoop dat dit geen probleem is voor de moderatoren :)

Mark IV history:
-------------------
Bron=Wikipedia.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mark_IV_(tank)


---------------------------------------------------------

Even de box art en wat van de onderdelen tonen.

attachment.jpg
Persoonlijk vond ik deze de mooiste uit zijn tijd,daarom ook de schaal wat groter he.
attachment.jpg
Tracks en plannen :)
attachment.jpg
Het decal vel alvast in de aanslag .
attachment.jpg
En dan uiteindelijk de box met de onderdelen. Om het model zo goed en mooi mogelijk te gaan bouwen zal ik terloops nog referentie materiaal zoeken,zo kan ik dan ook beter naar de realiteit gaan werken.
Zo en nu aan het werk,tot snel met de aanvang van de bouw.

De sprues in de afwas lol
attachment.jpg

Zo dat is dat weer,en nu aan het werk zou ik zeggen.
 
Laatst bewerkt:
Patje .....mooi projekt...dat je hebt uitgekozen...twas een serieuze mastadont:wacko:...ik ben echt benieuwd en bij deze zal ik dit op de voet volgen...sukses man....;););)
 
Ook welkom bij deze groepsbouw. :)
Het is nog rustig hier, maar er zullen nog wel meer volgen (hoop ik :- )
 
Eentje om te volgen. WW I is wel niet echt mijn favoriete periode maar als het om tanks gaat zit ik op de eerste rij.

JM
 
Al is het niet echt met zin vanwege een familiaal voorval,hier dan een goed referentie punt van wat ik van plan ben te doen met deze mooie tank.
Ik zag dat ik contact kan leggen met de bouwer,dus dat ga ik ook doen teneinde misverstanden te voorkomen.
Het is de bedoeling om de tank een beetje zoals de zijne te gaan doen met een klein stukje dio erbij dan.

bron:
https://www.behance.net/gallery/3686915/WW1-MkIV-Male-Tank

Ook deze site is een goede referentie:

http://www.warlordgames.com/new-more-world-war-i-tanks/
 
Laatst bewerkt:
Goede avond,ik licht even toe wat ik nog vond op het net over de MK4.
Volgens opzoekingen werd de tank gemaakt naar het prototype de Mother MK1.Waarvan hier een link er naar toe

MK1 Mothertank

Deze staat te bekijken in hatfield park bovington in het tank museum.

Hier onder een foto van een Mothertank in zwart zoals ze er toen uitzagen.

bron is van:
http://en.wikipedia.org/wiki/Britis...War_I#mediaviewer/File:Mark_I_series_tank.jpg

attachment.jpg
Persoonlijk gezien een mooie uitvoering geweest.Vanaf daar werden alle MK's ontworpen en vervaardigt.


Hier de foto's van de motor die werd gebruikt in deze tanks zowel als in de MK IV
Engine

Het is niet makkelijk er foto's van te vinden.Maar we geven niet op.
 
Dag mensen,om wat verstrooiing te hebben toch al gestart met de bouw dus.

De hul en de bewapening al een beetje gedaan.Veel verstand heb ik er niet van maar ik maak er wel iets van he.


attachment.jpg
Buitenzijde van de loopvlakken voor de track links
attachment.jpg
binnenzijden langs beide kanten erop gezet.
attachment.jpg
De passing is niet slecht,maar soms vraag je je af of het erop of er boven moet gezien het met verdiepte inkepingen gaat.
attachment.jpg
De sprockets en de wapentorentjes
attachment.jpg
Even bekeken van de binnenzijde.

Alles valt goed in elkaar,wel moet je opletten dat je het juist gaat doen bij Emhar modellen blijkbaar.
Ik toon jullie nog wat ik precies bedoel.Nu weer wat aan het werk gaan.

Zie hier wat ik bedoel:

attachment.jpg
Het ene die doe je volgens nr1 en het andere dan weer volgens nr2
De keuze moet je maken voor je lijmt anders heb je een probleem uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je best alles eens dryfit voor je de lijm gebruikt ;)
 
Ziet er alvast een mooie tank uit. Denk ook dat dryfit aangeraden wordt.
 
@Beyond en Jumper inderdaad dat is ook zo,je kan niet zomaar iets gaan samen lijmen,gelijk welk model eigenlijk.
 
Goede avond hier.

Ik ben reeds zover dat de tank bijna helemaal in elkaar steekt,enkel nog wat items op het dak deel om de uitlaatdemper te kunnen vastzetten.
Hier enkele beelden weer,ik geef toe ik ben echt een leek op dat punt als het militaire bouw is,maar ik tracht het mooi te maken.

attachment.jpg
Mijn dochtertje bracht me een zakje elastieken die ze kreeg op school,dus daar maak ik gretig gebruik van.
Aan de militaire bouwers,vergeef me als het niet echt mooi oogt maar ik ben het ook niet gewent.
attachment.jpg
wel makkelijk zo een derde hand geef ik toe :)
attachment.jpg
Hier helaas diende ik dit gedeelte,de geschutskoepel terug los te maken,er was iets niet juist dat ik
niet onmiddellijk kon zien,dat gedaan en terug vast gezet na wat schuurwerk tot het er losjes tussen
viel.
attachment.jpg
Hier ook een klein ding dat er op staat,wat het is weet ik niet.ik moet zeggen dat de details van Emhar niet slecht zijn.
attachment.jpg

attachment.jpg
Even beide zijden laten zien ook met ook hier weer bewapende zijkoepels
attachment.jpg

attachment.jpg
iets meer bovenaan gezien
attachment.jpg

attachment.jpg
En dan uiteindelijk dit beeld van de flank genomen.
Deze tank zal eerst worden gespoten met primer,daarna een basis kleur om dan af te werken met
donkerder kleuren zoals burnt amber en dergelijks heerlijks..
Het verweren moet ik echt leren,maar gezien dit de echt goede site is hiervoor twijfel ik niet aan de hulpvaardig heid van de mensen hier.

Ook weet ik dat dergelijks kan gevonden worden bij het topic "how to's".

Zo dat is het zowat voor vandaag.
 
Goeie avond iedereen.Ik heb de bouw zowat klaar en wil de tracks erop gaan zetten,dit is echter van een soort gehard rubber bij emhar,volgens het plan kan je deze met dezelfde lijm gaan kleven als de plastiekdelen van je model.Ik neem de proef op de som en ga aan de slag.Enkel hoop ik dat Emhar me geen blaasjes wijsmaakt ;) lol.
 
Mooie verzorgde bouw,heb je al een idee in welke kleuren je deze jongen gaat zetten...
 
Mooie verzorgde bouw,heb je al een idee in welke kleuren je deze jongen gaat zetten...

Hey Danny ;), hm ja liefst de britse kleuren hanteren,met uiteraard een verwering met roest tonen en zo.
Of me dit gaat lukken is eerder de vraag,gelukkig hebben we tijd genoeg bij deze en kan ik how to's gaan bekijken hoe dit allemaal te gaan doen he.
Persoonlijk vind ik deze erg mooi en wil het absoluut goed doen,daarom is opzoeking hier een gouden raadgever natuurlijk. :)
 
Pas op met roest hé Patje want die tanks waren meestal nieuw als ze de strijd ingingen. Hier en daar iets of wat door de slijtage moet kunnen maar in het algemeen niet. Daarentegen zal je je kunnen uitleven met modder en stof, roet en rainmarks.
 
Hoi Erwin,goed om weten,kan ik meteen aan de kleur gaan beginnen bekijken.Het was ook niet de bedoeling die echt helemaal roest te gaan hebben haha nee hoor.


Zo iets heb ik in gedachte.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zal een schoon stuk zijn als het afgewerkt is. Er stond zo een zeer fraaie tank uit de eerste oorlog waar je kon inkijken in het wapenmuseum in Brussel. Maar gans de eerste wo 1 afdeling en al de tanks zijn daar weggehaald ???
 
Hallo mensen,alweer een tijdje geleden,bezig met andere dingen des levens zoals ieder van ons uiteraard ;)
Goed ik ben in de weer gegaan met het afwerken qua onderdelen zonder tracks dan wel van de female mk4
Vervolgens in de primer gezet en dan zoeken waar ik de verf heb staan om deze de basis kleur te kunnen geven he :D

Vervolgens keek ik nog es welke versie ik nu definitief zal gaan maken en het werd deze hier onder.

attachment.jpg
Gezien we er de tijd voor hebben zal het trager gaan dan gewoonlijk bij een oot doos of ander topic,maar dat wil niet zeggen dat we het niet verzorgt zullen doen :)
De tracks in de kit vind ik niks dus ik kijk uit naar een metalen versie ervan, dus deze worden nog besteld.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Je ziet een beetje wit gedoe aan het twee luik koepeltje..ik moest dit even herplaatsen daar het niet netjes aansloot op de hull.
attachment.jpg
De uitlaat word een uitdaging,nooit eerder zulks verweerd.
attachment.jpg
En hier is ie klaar om de eerste laag te gaan ontvangen.
attachment.jpg
Alle zijden werden gedaan,twee lagen op elke zijde dus het zit wel goed nu.
En nu de basis laag kleur aan brengen;tot volgende update mensen :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De bouwwerken zitten erop Patje, tijd voor z'n kleurtje ,succes alvast ,maak er maar iets mooi's van
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan