Hoofdsponsor

1/24 Shelby Cobra 427 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.

indi

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 feb 2014
Berichten
76
Hallo allemaal na lange tijd een nieuw project op dit forum :)
Deze keer een Cobra.
Heb al een paar beginselen gedaan details worden nog verder toegevoegd :)
rw0800.jpg

otj0bc.jpg

dc8t47.jpg

2zpm73r.jpg

tot de volgende :)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
alvast goed begonnen ;) succes ermee
 
Staat mooi dit kleurtje.
Je kan bij je volgend project misschien proberen om de carrosserie strak te maken.
 
hoe bedoel je? de lijnen een beetje uitdiepen enzo?

mvg indi
 
hier in stappen wat ik gedaan heb :)
Eerst alles afgewassen om te ontvetten => drogen=> Tamiya Primer=> Tamiya spuitbus TS-19=> licht opgeschuurd =>nog een laag=>TS-19=>drogen=> een laag hoogglans vernis :) Dan ga ik de decals plakken en nog een laag vernis om het te sealen :)

mvg indi
 
Welke vernis dien je te gebruiken, ik had mijn modelleke in het wit gespoten , vallejo , en met alkydharslak gevernisd, maar ik kreeg een bonte kleur van wit en geel. Geen maagdelijk wit niet meer.Het liefst zou ik met de airbrush vernissen, heb ik meer controle over dan met spuitbussen
 
ik heb enkel spuitbussen omdat ik nog geen airbrush heb aangeschaft momenteel :) en ik gebruik gloss top coat van Mr.Hobby
 
Fred ik heb vernis van "Alclad " maar die moet ge daarna wel opblinken met poliermiddel van auto's dan blinkt ook mooi , wat ik de laatste keer gedaan heb is lijn eerste kever blauw gespoten met vallejo en zodra die droog was heb ik er vernis overgezet van den "Action " die blink enorm , maar ik ga dat toch geen twee maal proberen hoor te riskant . Ik neem gewoon de vernis van vallejo anders moet je "Zero paint " nemen diue is fantastisch maar ja dat moet je bestellen bij domino
grtz Marc
 
Indi,
wat ik bedoel is dit.

attachment.jpg

attachment.jpg

Bij de Cobra loopt dit allemaal mooi rond.
Terwijl dit bij het model niet het geval is. (ligt aan de mallen van revell)
Als je het model goed bekijkt, zul je begrijpen wat ik bedoel.
 
zo eentje wil ik wel in mijn garage hebben. mooie kleur, ben benieuwd naar het vervolg
 
Ik dacht al dat je dat bedoelde, maar wist het niet zeker omdat vooral de achterste delen duidelijk nog wat flash hebben. Bij de voorste kon ik dat niet goed zien en ik weet niet hoe het met de echte Cobra is.
 
aha bedankt voor de foto :) ik snap wat je bedoelt, met men volgende project ga ik zeker eerst wat referentie materiaal bekijken en proberen het nodige aan te passen , bedankt voor de tip.

mvg indi
 
Ik heb bij je topictitel er een voorvoegsel bij gezet, dit was je vergeten in te vullen ;)
En er ook een [wip] bijgezet, Work in Progress...

Grtz JordiC
 
Goe bezig makker... Keep on the good work!!!
 
hey allemaal, vandaag nog verder gewerkt :)
het einde komt in zicht, bij deze de foto's.

de motor :
308fa4y.jpg
2el3wcp.jpg

interieur :
lbbz7.jpg
2m7huys.jpg

velgen , niet de standaard kleur maar vond dit wel passen :)
2hdb5ah.jpg
3sw8w.jpg
15ot6xy.jpg

Body, normaal moet de motorkap er gewoon op maar ik zo graag de motor zien, dus heb ik de decal maar versneden, na het zien van de fotos wel nog wat bij getrimd , maar ik vind het toch aardig gelukt :)))
b563gn.jpg
xgaady.jpg
3134zye.jpg
en na 4 uur doorwerken zag alles er zo uit haha
2ufreio.jpg

al bij al vind ik het zeker niet slecht aangezien dit nog maar mijn 3de echt deftige project is, hier en daar zelf wat aangepast en uitgeboord enzo :)
hope you like it :p

mvg indi
 
hij is af :)
2myryvs.jpg

8zkb9i.jpg

16h9j44.jpg

5jwh2b.jpg

103wntc.jpg

nfntq9.jpg

:)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er mooi uit, proficiat ;)
Het begin van een mooie verzameling :))
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan