Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Junkers J.1 (Wingnut Wings) [wip]

Bedankt Beyond.
Daar bied ik nu ook.
Ik dacht ook wel dat het verdaaid moeilijk wordt voor de kleine onderdelen.
Maar ik kom er wel uit, het komt in een diorama en er kan altijd een poets doek over als het niet gelukt is. (Eventueel bestel ik het dan maar bij mijn volgende zending van WnW.
Want deze is wel heel erg mooi :)

main.jpg

Hier nog een plaatje om een idee te krijgen van de grote.

IMG_20141129_143852_zpsmxi9made.jpg

Goed, het probleem met het gat opgelost.
Ik heb de folie van een whiskey fles gebruikt, helaas was dit een groot probleem, de fles was nog vol dus eerst leeg gemaakt.
Waarna het model bouwen niet echt goed ging.
Komt de vrouw zeggen dat de fles echt niet leeg hoefden, als de folie verwijderd is, wist ik veel.
Maar best wel een leuk en plezierig weekend hierdoor. :lol:
Het gat opgevuld en met de folie, die ik eerst een paar keer over de vleugel had gehaald om het motief er in de krijgen, bevestigd met dat seconde spul.
Moet nog afgewerkt worden, is even om te laten zien.

IMG_20141130_103938_zpswtxhcjnm.jpg

IMG_20141130_111424_zpswiokalv6.jpg

IMG_20141130_115558_zpspmvdeewt.jpg

In afwachting van de Instant Mold nog wat werk gedaan aan het motor blok.

IMG_20141130_140131_zpsb12zce5c.jpg
 
Die vleugel ziet er netjes hersteld uit (waar een fles whisky niet allemaal goed voor is..) , zal bijna niet meer zichtbaar zijn na de schilderwerken :)
Hopelijk lukt het om de onderdelen na te maken met je mold..

Ik kijk al uit naar de volgende update ;)
 
...............................................
Ik kijk al uit naar de volgende update ;)

Anders ik wel! :alcoholic:


Oké, dat met de Green Stuf ga niet werken voor zulke kleine onderdelen, helaas.
Toch geen verkeerde koop geweest, dit komt echt wel eens van pas.
Ik moet er wel even mee oefenen maar voor de wat grotere onderdeel die je mis (moet je nog wel een ander onderdeel er van hebben natuurlijk) is er een afdruk van te maken.
Hier een oefen stuk.
Materiaal van de mal is: Mini-Mold
De Green Stuf: Citadel

Het materiaal:
IMG_20141207_142831_zpstsixcqrr.jpg

Na het in heet water, zo'n 3 minuten, is het als een mal te gebruiken (het doorzichtige is de mal). Stevig aan drukken zonder het te verschuiven. Wanneer die hard is geworden een stuk van de Green Stuff snijden en door elkaar mengen zodat er een groene substantie ontstaat.
Deze is erg plakkerig, u kan eventueel uw vingers met water vochtig maken.
Wanneer goed gemengd op de mal aanbrengen en mooi egaal zien uit te smeren, zonder het te verschuiven en goed in de mal duwen.
IMG_20141207_145908_zps0gfhbbny.jpg

Moet er nog mee oefenen maar dit is het eerste resultaat, wat volgens mij echt nog wel beter kan.
Je moet het wel minimaal een hele dag laten drogen. Het zat vast aan het plastiek waar ik het mee uitrolden, maar was de volgende dag er gewoon van af te halen.
IMG_20141208_123229_zpsd0acfaey.jpg
 
Je kan ook altijd een beetje talkpoeder gebruiken om het kleven tegen te gaan ;)
En de truuk is om de greenstuff hard aan te drukken, zodat het alle details van de mal er in geduwd worden.
Oefening baart kunst ;)
 
Dat is en lijkt mij beter dan water, Beyond.
Bedankt voor deze.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Zo, verder gegaan met het Benz blok.
Gewoon maar de los gezaagde, en die uit de vriezer, samen gebracht op de cilinders.
Hier wat foto's van het resultaat.
Ben zelf tevreden over het resultaat, hoewel enkele kleppendeksels niet geheel haaks er op staan.
Mocht het te veel opvallen komt er een mooie vuile poetsdoek overheen.

IMG_20141211_115459_zpsyw01fjff.jpg

IMG_20141211_115519_zpsfcdrmagy.jpg

IMG_20141211_120125_zpshhuyllw1.jpg

IMG_20141211_120141_zpsxnowsbrk.jpg

We kunnen dus weer verder.
Volgende is kijken of ik het blok nog verder kan uitbreiden, we gaan weer wat foto's bekijken op het web.
 
Fijn werk aan die motor.
Binnenkort kan je deze plaatsen in je vliegtuig ;)
 
Wat mij betreft is de motor nu klaar. Mocht u nog iets opmerken, dan graag een reactie.
U kan op de laatste foto zien wat er schuin staat op het motor blok.

IMG_20141214_101857_zpsidotglwh.jpg

IMG_20141214_094835_zpse2bacye8.jpg

IMG_20141214_094629_zps9or3tlrs.jpg
 
Nu nog een wash oil & grease stain van MiG op de kleppen en bewegende delen en hij is af.
 
Verdraait Erwin, dat is een goeie!
Totaal over het hoofd gezien.
 
Hey,

Indd, mooie motor.
Tip om zeker en vast de uitlaten dieper uit te boren, gisteren gezien op de beurs in Lier, ook zo'n type, waarvan de uitlaat niet was uitgeboord, het brak het model volledig, het was mooi gebouwd en geschilderd, maar met die in het oog springende uitlaat deed het wat afbreuk aan het model, vandaar de tip die ik je meegeef. :) ;)
 
Beste Verbeek wat heb ik toch een passie voor motoren deze is toch weer het neusje van de zalm he , toch weer prachtig gedaan ik sta steeds verwonderd hoe jullie het weer voor mekaar krijgen om zo mooi gedetailieerd te werk gaan het is net echt ik meen het , en die uitlaat het zal wel waar zijn maar ik heb er nog niks van gezien maar het is toch mooi meegenomen
proficiat
Marc
 
Bedankt Coachke :)

Swaken, dat ben ik helemaal met u eens.
Maar ..... was die wel open?
Ik ben op zoek gegaan naar foto's maar kan niks vinden.
Naar mijn mening zaten er zogenaamde exhaust flaps op.

IMG_20141202_142313_zpsewjhu9bp.jpg

index_zps0633704c.png

835477559_163_zpsb897a4c0.png
 
Hey,

Dat kan natuurlijk, maar op het model dat ik gezien heb zaten deze er niet op. Indien je foto's hebt waarop deze staan, heb meer of overschot van gelijk, dat zijn nu van die details waarvan je denkt, dat weet geen ene iets van.... zo zie je maar natuurlijk.
Die kan je dan uiteraard niet uitboren, dienden als bescherming tegen het regenwater bij stilstand. ;)
 
Degene die jij heb gezien waren uitgeboord, ik heb ze ook gezien.
Maar ook waar ze niet zijn uitgeboord.
Als je nu naar de eerst foto hierboven kijkt zie je echt een soort klep zitten en daar klamp ik me maar aan vast
 
Goed, denk je klaar te zijn ben je de smeer en olie vergeten.
Op zoek gegaan naar een foto hoe dat er dan wel uitzie en kom je, eindelijk, een goede foto van de motor tegen.
Blijkt dat er best een grote olie, uitlaat gas leiding of wat de functie ook mag zijn, te lopen.
Ook zie ik een constructie van de motor bediening.
Deze er dan ook maar op aangebracht.
Hier dan het eind resultaat.

Benz250PS_01_zpsb4041595.jpg

IMG_20141217_111440_zps2lsat77d.jpg

IMG_20141217_111528_zpsalttg7di.jpg
 
Ik herken dat fenomeen, denken dat het af is en dan zien dat je iets vergeten bent, of dan pas een deftige referentie foto vinden waarop je dingen ziet die op dat moment moeilijk op je model nog aan te brengen zijn.. :8
Maar al bij al ziet je motor er toch voortreffelijk uit ;)
 
En zo gaat het er ongeveer uit zien in het toestel zelf.
Ik vermoed dat ik morgen het model ga gronden.
Zijn we weer een stukje verder.

IMG_20141217_150457_zpsprmdizbr.jpg

IMG_20141217_150414_zpskh3fze0z.jpg
 
Cor dat is een zeer knap motorblok geworden.
Maar zie je van al je noeste arbeid strak nog wel wat van terug, niet dat het wat uitmaakt want ik neem aan dat je genoeg plezier met het schilderen ervan heb gehad :)
Even over die kleppen, het is dat je vertelde dat er enkele scheef zaten want anders was het mij niet opgevallen.
 
Ron, bedankt voor u reactie.
Het blok ga je, als je wilt natuurlijk, heel goed zien.
Het komt in een diorama, wat ik het helemaal in mijn hoofd heb, maar die informatie komt wel wanneer het toestel af is.
Maar open zie het er bijvoorbeeld al zo uit (en ik heb rekening met de bouw daarmee gehouden).

Armoured-Junkers-J1-1917-2_zps20db90ad.jpg

IMG_20141217_155828_zpsketjfusg.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan