Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Junkers J.1 (Wingnut Wings) [wip]

Denk dat dit moeilijk zal gaan, aangezien de lijm het plastic aan elkaar doet smelten (zoals een lasverbinding)
 
Ik heb wel eens gehoord over een nachtje in de vriezer.
Maar weet hier het fijne niet echt van, die 6 klepgeleiders zijn best wel fragiel.
 
Wow wat mooi , ik ben verzot op die oude motoren en technieken en wat een mooie afwerking
Uw bouw zelf is ook om duimen en vingers bij af te likken
Wat hadden ze in die tijd toch mooie en vernuftige technieken en dat allemaal met de kennis van toen he ?
Marc
 
Die vriezertechniek is voor ca lijm voor zover ik weet ._.
 
je kan heel voorzichtjes snijden in de lijmrand met een fijn scherp mes en/of eraf zagen en bijschuren, zodat je hetgeen je wilt overhouden niet beschadigd.
 
Ik zal het toch maar bij de gemaakte motor moeten houden, vermoed ik.
Ik bouw hem nog niet in, want je weet maar nooit, en is ook nog niet nodig.
Ik heb wel, op een andere site, melding gehad om het in de vriezer te stoppen voor een nacht.
Dus wil ik niet eigenwijs wezen hoor, Beyond :) , maar doe dat dan ook niet met de motor, maar met iets anders.
Het ziet er nu (voorlopig?) zo uit:

IMG_20141119_132746_zpsvdc2kjf7.jpg

IMG_20141119_132855_zpshu8q2ohh.jpg

IMG_20141119_133207_zpsmjtp63ka.jpg
 
Ik heb wel, op een andere site, melding gehad om het in de vriezer te stoppen voor een nacht.
Dus wil ik niet eigenwijs wezen hoor, Beyond :) ,...

Geen probleem, altijd het proberen waard, indien het lukt leer ik ook iets bij ;)
Maar ik vrees er een beetje voor :nowink:...
 
Twee stukjes plastic sprue afgevijld en op elkaar gelijmd.
Daarna in de bankschroef voor een rond de 14 uur en tussen door ook nog lijm aangebracht aan de zijkanten.
's Avonds rond 12 uur in de vriezer gedaan en 's ochtends om 10 uur er uitgehaald.
Met het mes een ruimte maken zodat het iets omhoog kwam en kon toen, vrij gemakkelijk, de helften scheiden.
De bovenkant van de motor lig nu ook in de vriezer, ik hoop dat het met deze kleinere delen ook lukt zonder ze te beschadigen.

IMG_20141120_102452_zpsgyorbqru.jpg
 
Veel suk6 met je motor, en veel dank voor het melden van je test. Dit is goed nieuws voor iedereen, terug iets bijgeleerd ;)
 
Amaai,zo'n mooie details binnenin ,kan ik maar 1 iets over kwijt..........duidelijk met liefde afgewerkt!
Doe zo verder.

Al ben ik geen vliegtuig bouwer ,dit verzorgde werk kan me zeker bekoren :)
 
Het vriezen om onderdelen los te maken heeft helaas voor deze heel kleine deeltjes niet geholpen.
Ze braken af. De 4 laatste heb ik daarom ook maar los gezaagd.
Moet nu een oplossing zoeken voor de twee kapotte klep deksels.
Gelukkig komt het model in een diorama, dat is tenminste wel te bedoeling.
Ik kan er dus altijd nog een werk/poets lap er over heen leggen.
Hier het verschil, is het de moeite ook waard? (De klep geleiders zitten nog los en zijn niet op maat ;- )
Oordeel maar zelf.

IMG_20141119_132855_zpshu8q2ohh.jpg

En nu:

IMG_20141124_101537_zpssrld0yfw.jpg

IMG_20141124_101523_zpsoerkmvtx.jpg

IMG_20141124_101556_zpseogzzsac.jpg

In de tussen tijd verder gegaan met de romp, het wordt best wel een groot model.

IMG_20141123_120650_zpsjitc1y3v.jpg

IMG_20141123_120622_zpsdnoucbuf.jpg

IMG_20141123_120527_zpsd6s9ey3t.jpg
 
Kan je de onderdelen niet nabestellen?
Wordt inderdaad een ferm beest ;)
 
Knap, en zeer leuke details te zien, doe zo verder en het is een prijsbeest :)
 
Oké, WnW reken voor de/het motoronderdeel €13.00 komen er nog invoer belasting bij en inklaar, koste het totaal rond de $28.00.
Laat maar zitten dus.
Beetje pissig, had wat besteld bij ze, ook gevraagd of ze het bij de bestelling konden doen.
Bericht ontvangen over dat mijn orde verstuurd is en een dag later een bericht ontvangen dat ze het beschadigde konden leveren!
Schiet niet op zo.
Goed, wat nu. ja, ik ben van mijn geloof afgevallen, ook WnW maakt fouten! (En nee, dan heb ik het niet over de levering hierboven gemeld :- )
Terwijl ik de vleugels aan het samenstellen was, komt ik erachter dat er een behoorlijk opening zit, die er niet hoort te zitten.
Best een grote fout en kon er niks over vinden op de site. Begrijp ook niet dat ze dat niet hebben verbeterd, het is toch een kit uit/rond 2006.
End de twee helften zitten echt geheel tegen elkaar, zoals ook in de beschrijving staat.
Moet ik dus gaan uitdokteren wat ik hiermee gaat doen.

IMG_20141128_134622_zps4vh44mpf.jpg

IMG_20141128_134656_zpswcfl61qe.jpg

IMG_20141128_134707_zpsoyzkc3w8.jpg

IMG_20141128_134928_zpseeedbono.jpg

IMG_20141128_135031_zpskqtq9tpo.jpg
 
Dat is geen klantenservice :nowink: , doet mij denken aan Tamiya, die vroegen ook veel geld voor enkele onderdelen (ik kon evengoed een nieuwe kit kopen :O )

Wat jouw kit betreft, kan je niet met loodfolie (oid) geen strook maken om het gat te dichten? Je zou eerst de ribbels kunnen namaken in de folie, en daarna gebruiken om de spleet op te vullen.. Misschien wel een stuk styreen gebruiken om eerst de opening op te vullen, als versteviging voor je folie.
Anders wordt het schuren tot de stukken passen...
 
Hoeba, ziet er niet goed uit. moet die verticale strook er bij zitten? Vind die niet terug op de foto van het de maschiene.
 
Voor de kleppen deksel; is er mij een eventuele oplossing gegeven, namelijk: Instant Mold.
Zal daar zeker naar op zoek gaan, misschien iemand die weet waar ze het eventueel verkopen in Nederland?
Anders doe ik het natuurlijk via de Bay, alhoewel dat wel uit de USA moet komen.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Beyond, dat is ook waarschijnlijk de oplossing.
Gaande weg gaat het dus echt opvallen dat het een groot toestel is, zeker voor een WWI model.
Maar ik werk er met verschrikkelijk veel plezier aan.

IMG_20141129_125235_zpstqiigren.jpg

Erwin, die strook zit er wel degelijk, maar dat grote gat niet! :)
Blijkt dus ook echt een fout te zijn van WnW.
Jammer dat ze dit niet hebben gecorrigeerd, met eventueel een extra stukje vleugel, waarmee je het kan opvullen.

patch%20painted%20in%20front%20of%20the%20radiator.jpg
 
Voor de kleppen deksel; is er mij een eventuele oplossing gegeven, namelijk: Instant Mold.
Zal daar zeker naar op zoek gaan, misschien iemand die weet waar ze het eventueel verkopen in Nederland?
Anders doe ik het natuurlijk via de Bay, alhoewel dat wel uit de USA moet komen.

Ik heb hier instant mold liggen, en dat is inderdaad een oplossing, hoewel ik het betwijfel of je deze kleine onderdelen zal kunnen namaken?
Als er veel hoekjes en kantjes aan zijn is het moeilijk om overal instant mold aan te brengen. Ook openingen zullen niet altijd opgevuld geraken, waardoor je afgietsel niet exact hetzelfde zal zijn als het origineel..
Als vulmiddel om het gewenste stuk na te maken heb ik gebruik gemaakt van Greenstuff, iets anders heb ik nog niet geprobeerd. Resin is uitgesloten, omdat dit warm wordt, hetgeen Instand mold vervormd :(

Hier heb ik het besteld , en hier heb ik beschreven hoe ik het heb gebruikt.
Op you tube zijn ook verschillende filmpjes te vinden over het gebruik, en misschien ook wel met welke materialen je kan gebruiken?
Veel suk6
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan