Hoofdsponsor

1/72 Lysander (Airfix)

Status
Niet open voor verdere reacties.
J

Jurrie

Guest
Hoi mensen,

Laat ik hier ook eens wat posten ;). Ik heb onlangs een 1:72 Airfix Lysander afgerond. Echt een slechte kit, maar (volgens mij) de enige in 1:72...en da's wel leuk.

Elk onderdeel moest bijna geschuurd en geplamuurd worden. De kit is gespoten met Tamiya acrylverf en geweathered met ook Tamiya acryl verf, washes met olieverf en MIG stof pigment.

P1030025.jpg
P1030015.jpg
P1030019.jpg
P1030020.jpg
P1030021.jpg
P1030023.jpg
P1030027.jpg
P1030028.jpg
P1030030.jpg
P1030031.jpg

Hope u like it ;)

Greetz,

Jurrie
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is een mooi vliegertje geworden. Hoe heb je die verwering aangebracht. Heb je hier pigmenten voor gebruikt. Of iets anders. Ikzelf gebruik hier altijd krijt voor.
 
Zeer knap gedaan.
Ik ben zelf geen oorlogs-bouwer maar....
ik heb 1 vraagske/opmerking: kun je eens voor een fotootje zorgen van een vooraanzicht? Die propellor kan ik niet goed zien. Ik denk dat die net iets te weinig gechipped is, maar dat is natuurlijk een persoonlijke mening.
Anders niks dan lof.
 
Bedankt voor de reacties

@modelengeneer,

Ik heb allereerst een licht dustlaagje gespoten met een Tamiya zandkleur. Vervolgens heb ik een pinwash gedaan met olieverf, mix van donkerbruin en zwart. Hierna heb ik zand aangebracht met een wash met inderdaad pigmenten. Ik heb geprobeerd veel zand te doen in de panellines en wat minder over de vlakken.

@exserco,

Thanks. De propellor is wel wat gechipped (met aluminium kleur) maar niet extreem veel :)

Greetz,

Jurrie
 
Ik heb allereerst een licht dustlaagje gespoten met een Tamiya zandkleur. Vervolgens heb ik een pinwash gedaan met olieverf, mix van donkerbruin en zwart. Hierna heb ik zand aangebracht met een wash met inderdaad pigmenten. Ik heb geprobeerd veel zand te doen in de panellines en wat minder over de vlakken.


Dat heb je mooi gedaan. Dat zand in die pannellines zou ik nooit aan gedacht hebben. Dank voor de uitleg.
 
Zeer knap werk man

Die veroudering is gewoon prachtig gedaan, dit maakt het allemaal zo mooi, ik ben ook lid van het modelbouwmagazine en daar zie je ook die Tanks en vliegtuigjes die ze bouwen en verweren, dit op zich is al een kunst, dus proficiat met uw mooie werk

Hopelijk mogen we hier nog andere werken van u verwachten en hopelijk een project die je vanaf de start hier post.
 
Da's een model dat zeker mag gezien worden.

Mijn complimenten voor de prachtige verwering. Met name de ribben aan de onderkant van de vleugels vind ik zeer goed geaccentueerd.

Klassewerk!


Droop
 
heel mooi, het zand effect vind ik prachtig gewoon...

heel misschien had dit effect ook op de propellers gekund ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan