Hoofdsponsor

1/48 Accessoires (Games Workshop)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Wat accessoires en terreinstukken voor “Lord of the Rings”.

De beelden en muren komen uit de “Lord of the Rings Terrain Pack” van Games-workshop zelf.
1_Ru_nes02.jpg
Muren met wat Uruk-Hai en Berserker
1_Beelden.jpg

De heggen, muren en barricade komt ook uit een set van Games-workshop maar voor het gewone fantasie spel.
1_Heggen.jpg

Een interessante firma voor accessoires is: “Amera Plastic Mouldings”. (zie website Amera Plastic Mouldings) Zij maken zeer goedkope accessoires in licht plastic in verschillende schalen. De modellen zijn wel niet al te stevig, maar zijn wel een stuk goedkoper dan de gebouwen van Games-workshop. Het is ook een oplossing als men niet handig genoeg is(zoals ikboos) of genoeg tijd heeft om zelf gebouwen te maken. De modellen van de ‘Future zone’ kunnen worden gebruikt voor Warhammer 40K, de modellen van de ‘Fantasy Realms’ kunnen worden gebruikt voor de gewone Warhammer en Lord of the Rings. Ik ben in het bezit geraakt van de volgende modellen: F219 Hump Back Bridge en F224 Building Ruins.
1_Brug00.jpg

1_Ru_ne00.jpg
Foto's van brug en ruïne zoals ze op de website staan.

De brug was vrij gemakkelijk. Nadat ik de overtollige plastic had verwijderd moest ik ze enkel nog schilderen..
2_Brug01.jpg
Geschilderde brug
2_Brug02.jpg
Geschilderde brug met Numeron krijgers
1_Brug03.jpg
Geschilderde brug met Oosterling Kataphrakts

De ruïne was een klein beetje meer werk.:confused: Nadat de overtollige plastic was verwijderen, ook de vensteropeningen, heb ik de plastic delen in elkaar geplakt met Revell modelbouwlijm. Daarna heb ik een stuk karton uitgesneden voor ondergrond en daarop gelijmd een dun karton met steenmotief, van oud materiaal voor een modeltrein die ik nog liggen had. Dan heb ik de ruïne op de karton bevestigd. De houten barricades komen van stokjes uit ijsjes als ook de gebroken planken. De stukken steen zijn ook een overschotje van oud materiaal voor een modeltrein. Het moeilijkste om te maken was de ladder. Die is gemaakt van satéstokjes. Vooral het maken en plakken van de treden was niet gemakkelijk. Deze moeten allemaal even groot zijn of ze passen niet tussen de zijkanten. Een beetje te kort en ze passen niet meer, een beetje te lang en de ladder blijft niet meer recht. Daarna moest alles enkel nog geschilderd worden.
1_Ru_ne01.jpg

1_Ru_ne02.jpg
Voor- en achterzijde van afgewerkte ruïne
1_Ru_ne03.jpg

1_Ru_ne04.jpg
Voor- en achterzijde van afgewerkte ruïne met Numeron krijgers


Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Wimmeke. Ik vind dit een geweldig topic. Ik kan niet anders zeggen. Misschien handig om de site die je noemt te zetten bij het topic interesante links.

Trouwens leuk dat je lord of the rings speelt. Dat hoor je niet vaak meer. Ik zelf ben meer een verzamelaar van dit spul. En moet nog heel veel schilderen.
 
Ik zal mijn contacten (Exserco) aanspreken voor die Link. Dat komt wel in orde.

Groeten
Wimmeke
 
Ik zal mijn contacten (Exserco) aanspreken voor die Link. Dat komt wel in orde.

Groeten
Wimmeke

Bij deze is dat hierboven al in orde.

Ik vind trouwens dit ook leuke modellen.
Echter heb ik 1 puntje van kritiek: kun je die bouwsels niet mat schilderen? Dan gaan ze véél realistischer overkomen. Onhandig kun je niet echt zijn, gezien die ladder wel degelijk recht gebouwd is.
 
Hoi Wimmeke, je klaagt dat deze bouwsels een beetje aan de lichte kant zijn. Zo te zien zijn ze gemaakt als vacu-form modellen. Ik weet natuurlijk niet hoe ze er aan de binnenkant uit zien, maar een (soms) handige eigenschap van vac-form is dat de uitwendige details ook aan de binnenkant zitten (als het plastic niet al te dik is, daarom vraag ik mij af of het niet mogelijk zou zijn om de stukken als gietmal te gebruiken zodat je eigenlijke model dan uit resin, of (goedkoper) gips is, steviger en je kan dan ook meerdere exemplaren maken.
 
Daar had ik nog niet aan gedacht. Maar volgens mij kan je ze inderdaad als gietmal gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan