Hoofdsponsor

1/24 Nissan Skyline GTR [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
P

ParaDragon

Guest
hoi,

Na lange tijd toch nog eens een bouw verslag van mij.
dit keer gaat het om de nissan GTR van tamiya ook wel de 'godzilla' genoemd.
plannen over body kleur heb ik nog niet echt. deze zal waarschijnlijk in het metallic oranje komen.
deze gaat ook gepolijst worden. maar genoeg gezever nu over naar de foto's:

doosje:
PICT1166.jpg

Body,bandjes, decals en nog wat prul:
PICT1167.jpg

en beetje plastiek:
PICT1168.jpg
PICT1169.jpg
PICT1170.jpg

groeten, Joachim
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Veel plezier met deze.
 
Veel plezier met dzze joachim, ik heb deze in men beginjaren ook eens gemaakt maar dat trok op niet te veel :)

Maar twas wel een zalige doos om te bouwen
 
Leuke wagen.
Enkel jammer dat die motor ingegoten zit.
Lijkt me moeilijk om deze mooie details te gaan geven of je moet een heel vaste hand hebben om dat te gaan verven.
Veel succes met deze
 
Dat is wat ik bedoel met deze kl +++++ dozen kost tamelijk veel geld en dat motortje zit er bij ingegoten voor zo een mooie auto , zou toch niet mogen vind ik , dan mag je nog blij zijn dat er eentje in zit, ik heb juist in Nieuwegein een Golf 5 gekocht en daar zit niks in alleen de onderkant maar verder is die wel mooi
Joachim ik wens je hier het beste en ge weet het he doe het rustig aan , hij moet morgen niet af zijn he ( u zo een beetje kennende opgepast geen negatieve raad hoor )
Marc
 
Zozo, een Porschekiller :))
Benieuwd wat je er van gaat maken.
 
heb deze zelf ook gebouwd wel van fujjimi waar geen motor in zat, wel een beetje spijtig want is wel een fantastisch machien :)
veel succes

indi
 
succes evel met deze auto, mooie auto.
 
LOL, een GT-R zonder motor, das zoals Chilli-con-carne maar dan zonder chilli :P
Als je wil dan kan je van dit motor compartiment nog iets maken volgens mij.
Gewoon de stukjes eruit vijlen die er niet in horen, we zien wel.

Heb ik ook al vernoemd maar dan zitten we wel met die open gaten dat ge misschien juist onder motor niks is heb ik ook gedacht misschien wat styreen stukjes ertegen om de boel wat echter te doen lijken
Marc
 
Ook zou ik kijken of je de voorbumper al kan monteren alvoren je de body gaat spuiten.
Zo heb je een egale kleur over beide delen en kun je later niet meer knoeien met lijm. ;)

Wel eerst even testen of je dan de body nog over het chassis krijgt voor je gaat verven natuurlijk. ;)
 
Ook zou ik kijken of je de voorbumper al kan monteren alvoren je de body gaat spuiten.
Zo heb je een egale kleur over beide delen en kun je later niet meer knoeien met lijm. ;)

Wel eerst even testen of je dan de body nog over het chassis krijgt voor je gaat verven natuurlijk. ;)

spoiler en voorbumper heb ik er ondertussen al opgelijmd. voordeel is dat mijn vriendin deze al eens gemaakt heeft :p
 
zalige auto suc6 met de bouw , heb hem ook al gemaakt maar dan van fujimi.
 
hoi,

hier zijn we met de eerste update.
voorlopig viel alles zeer goed in elkaar. het zwart op chassis is niet mooi gelukt omdat het potje bijna op is. gelukkig is het maar de onderplaat. de remschijven worden uiteraard nog wat bij gewerkt.
volgende aan de buurt is achter ophangen en de uitlaten erop.
en dan nog eens denken in welke kleuren ik het interieur zou doen.
zorgen voor later en dus op naar de foto's

bumper erop:
PICT1175.jpg

en de spoiler ook:
PICT1177.jpg

bodemplaat in primer:
PICT1178.jpg

met wat kleurtjes krijgen we dit (kleur van body is nu ook bekend :wink: )
PICT1187.jpg
PICT1190.jpg

stukje uitlaat buis:
PICT1202.jpg

en samengevoegd word dat dit:
PICT1206.jpg

stukjes voor de voor ophanging:
PICT1208.jpg

en samen wordt dat dit:
PICT1209.jpg
PICT1227.jpg


groeten, Joachim
 
Naast het feit dat je zwarte verf er veeeeeeel te dik op ligt, ziet het er voor de rest wel goed uit.
 
hoi,

na maanden niets gedaan deze dan toch afgewerkt.
er zitten paar foutjes in jammer genoeg.
deze is niet gepolijst omdat het al genoeg blinkte van de pearl clear. raamrubbers heb ik gedaan met een permanent marker en is goed gelukt. het stof dat je ziet licht er gewoon op en zit niet de lak. in het echt valt het niet op maar op macro foto's wel.

foto's:
PICT1253.jpg
PICT1254.jpg
PICT1255.jpg
PICT1256.jpg
PICT1257.jpg
PICT1258.jpg

en bij zijn familie:
PICT1259.jpg
PICT1260.jpg

groeten, Joachim
 
Mooi eindresultaat,

Maar met een zacht borsteltje eens over de auto gaan zodat het stof weg is
zou de foto's nog veel beter tot zijn recht laten komen.
 
Volledig eens met Guy, ivm dat stof ;)
Stof is een grote boosdoener in onze hobby, kan een model in een oogwenk een minder mooi uiterlijk geven :(
Dit kan je eventueel even wegblazen met een lege !! AB ...
Verder ziet hij er voortreffelijk uit hoor, zijkanten blinken als een spiegel ;)
 
bedankt voor de reactie jongens.
stof is inderdaad een grote boosdoener.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan