Hoofdsponsor

1/12 Ducati gp4 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabre

Well-known member
Registered
Lid geworden
19 jun 2008
Berichten
339
Belofte maakt schuld ; Als fervente vliegtuigbouwer had ik mijn schoonzoon (amateur mororracer) belooft een model te bouwen van een Ducati type , het merk waarop ook hij zijn ding doet . Dus hier is hij dan : de GP4. Mijn eerste motorproject ooit, met de hoop dat het goedkomt . Ik zag toevallig het prachtig afgebouwde model vorig week-end in Wieze . Ik werd wel effekens bleek . Het bouwverslag zal ik zeker plaatsen met fotos van de vorderingen van het project en waarschijlijk vergezeld van de nodige vragen .
mvg
Sabre
 

Bijlagen

  • PA080048.jpg
    PA080048.jpg
    73,2 KB · Weergaven: 17
  • PA080050.jpg
    PA080050.jpg
    57,4 KB · Weergaven: 12
Laatst bewerkt door een moderator:
Sabre,

Ik weet wat je bedoelt met "effekens bleek worden". Ik heb ook nog een paar motoren op de toren liggen en dat is inderdaad nog zo gemakkelijk niet als eerst gedacht.

In elk geval veel succes ermee.

ps: wil je je foto's uploaden in een album en zo tevoorschijn laten komen in een verslagje? Dat is veel handiger en kost een aantal klikken met de muis minder.
 
Ducati GP4

Bedankt Dominiek , ik zal er alleszins het beste proberen van te maken . Ik mag ook niet afgaan bij mijn nageslacht he . Het erge is dat het model in een vitrine vol diecast motoren moet komen te staan . Dus ......
Ook bedankt voor de hint . Inderdaad , ik zal de fotos bij het bouwverslag eerst in mijn album plaatsen .
Greetz ; Sabre
 
Dat is een mooi model. Veel goede onderdelen, en echt het aantal onderdelen moet je niet naar kijken. Wat veel belangrijker is, is de pasvorm, als die goed is. Zal het een genot zijn om te bouwen, en hoef je helemaal niet bleek van te worden.

Deze ga ik uiteraard volgen. o-o
 
Sabre,
1/12 is een schaal waar lekker veel detail in te zien is en waarmee je mooie resultaten kan bereiken. Dus laat je gaan, ik heb van tamiya een achttal motoren op schaal 1/8 gemaakt zal ze bij gelegenheid eens fotograferen en op het forum posten.

Johan
 
En Sabre,
Rijdt hij al rond, jouw Ducati??:D:k

Ben beetje nieuwsgierig naar de vorderingen..

Grts,
Beyond
 
Ducati GP4

Neen , rijden doet hij nog niet , maar de eerste onderdelen zijn toch al netjes in elkaar gezet . Het frame , de motor , stuur , zijn afgebouwd en samengevoegd . Ik moet zeggen dat dit een zeer goed product is van Tamiya , alle onderdelen zijn prima afgewerkt en de passing is perfect. Ook het bouwplan is duidelijk en goed te lezen . Ik krijg er hoop op .
Toch een vraagje ivm de rubber banden . Moeten deze op een speciale manier behandeld worden tegen vervuilen door ouderdom ? En zo ja , voor of na het plaatsen van de decals (op de banden)
wordt vervolgd
sabre

xxxx1_Ducati_008.jpg 1_Ducati_012.jpg 1_Ducati_014.jpg 1_Ducati_013.jpg 1_Ducati_017.jpg 1_Ducati_001.jpg
 
Volgens wat je foto's laten zien, heb je hier strak werk neergezet.
Ik heb maar 1 puntje van kritiek, maar daar is het waarschijnlijk te laat voor om dit nog op te lossen. Op de 2e foto zie ik op het blok nog een gietnaad lopen. Maar dat is dan ook het enige waar ik iets op aan te merken heb.
 
Ducati GP4

Hier de volgende reeks fotos van mijn Ducati project . De bouw lukt vrij aardig , dank zij de uitstekende passingen van alle onderdelen . Heb enkel problemen gehad bij het spuiten van de Vallejo glansvernis (weeral) , maar dat is een andere kwestie. Ik sta nu voor de montage van voorvork /wiel. Ik heb geen antwoord gekregen of opmerkingen ivm het behandelen van de rubber band . Ik veronderstel dat ik niks verkeerd kan doen als ik die in de matte vernis zet als bescherming , voor het plaatsen van de Dunlop decals.
Sabre

1_een.jpg 1_drie.jpg 1_twee.jpg 1_vier.jpg 1_vijf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dat wordt een strakke motor. Mijn complimenten.

Wel een puntje van kritiek, dan wel voor de volgende keer.

De uitlaten hebben nog een randje. Die zou je goed kunnen vullen met een plastic lijm. En dan goed schuren. Dan zie je het naadje niet meer. Wel eerst goed uit laten drogen voordat je gaat schuren.

Daarna kun je een goede primer in de kleur grijs er op zetten, dan zie je daarna door de primer de oneffenheden net iets beter. En kun je daar nog aan werken.

Ik heb de uitlaat even als voorbeeld genomen omdat je dat daar goed kunt zien op de eerste foto's. Je zou zo de rest ook even kunnen nakijken.

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Dan word het volgend model nog mooier. :D

Maarrrrrr...... dit wordt ook een topper. :k
 
thanks Rik , alle goeie raad is welkom . Goed idee , dat met de lijm. Weet jij soms hoe ik de banden (rubber) behandel ? Of doe ik er gewoon niks aan , alleen wat setting op de plaats waar de decals komen .
bedankt!
mvg ; sabre
 
Moeten er dan decals op je band komen? zo ja. Setting is dan een goed idee. Maar volgens mij hecht een decal nooit echt goed op rubber.

Een band moet je om de velg heen halen als deze een badje warm water heeft gekregen, dan wordt het rubber wat soepeler. Verder doe ik om de binnenkant van de band. Een heel klein beetje afwasmiddel smeren. Dan floept de band er zo omheen. Daarna goed afspoelen met lauw schoon water.
 
ja Rik , de banden dragen een decal van het merk Dunlop . Ik geloof nooit dat die zal houden , zelfs niet met setting . Het rubber is soepel , dus dat gaat toch leven he . Ik had gedacht aan een laagje was of vernis zoals ik toepas bij mijn vliegtuigen . Ik zal het moeten wagen op een van die manieren al mag ik de banden ook weeral niet doen glanzen .Dus alleen het plaatsje van de decal behandelen zal aangeraden zijn.
Sabre
 
Probleem opgelost Rik. Ik heb niet ver genoeg vooruit gekeken . Ik heb nu gemerkt dat er vier Dunlop decals aan het vel toegevoegd zijn als een soort klever . Dus laat ik voor de rest het rubber best zoals het is denk ik.
Nog eens bedankt !
Sabre
 
Die decals kun je er nog op plakken toch. Of zie ik dat verkeerd.

Maak anders eens een foto van het probleem, een foto zegt immers meer dan 1000 woorden.
 
Hallo Kurt , die decals zien er inderdaad uit als wrijfletters . Die heb ik nog nooit moeten plaatsen . Moet nog bekijken hoe dat werkt. Gewoon opkleven en het bovenste velletje wegwrijven denk ik . Is het niet zo?
greetz - Sabre
 
Het is dus wel degelijk gelukt met die decals op de banden . Het rubber heb ik gelaten ( onbehandeld) zoals het is. Hierbij de volgende fotos na het monteren van het voorwiel en alle bijhorigheden .
Sabre

1_Ducati_004.jpg

1_Ducati_003.jpg
 
Dat ziet er toch goed uit zo.

Probeer dat maar eens na te doen met je kwastje. :|
 
De decal zit er in elk geval mooi op.

Bouw maar verder op hetzelfde niveau en dit wordt een juweeltje.
 
Ducati GP4

De duc begint stillaan op een racemachiene te lijken . De bijhorende fotos tonen de volgende stap , het bouwen en monteren van de achterwielophanging. De bouw van dit Tamiya model valt reuze mee . Geen enkel probleem , alles past perfekt .
mvg ; Sabre

1_100.jpg

1_300.jpg

1_200.jpg

1_400.jpg

1_500.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan