Hoofdsponsor

1/35 Flakscheinwerfer 36.. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Referenties voor het grijpen deze week !

Dre, bedankt, uw goedkeuring stelt mij gerust.

Eerst even over hetgeen ik hierboven heb toegevoegd, namelijk dat de afgelopen dagen de modelbouwgoden mij gunstig gestemd waren, en mij overladen hebben met referenties waar mijn oog toevallig op viel.

Eerst gisteren, toen ik op het perron bij mijn trein stond om de reizigers te ontvangen. Voor mijn neus stond een karretje om mindervalide mensen op de trein te helpen, en dat was toch wel onvervalst DUNKELGELB zeker !
Overal chipjes eraf, roestvlekjes, roestsproetjes, krassen, bijna zwarte roest, fel roodbruin. Het ding staat er al een paar jaar aan de ketting en het wordt nog maar sporadisch gebruikt wegens vervangen door alu materiaal.
Intussen kreeg ik wel ideetjes ivm. mijn schijnwerper ! Die stond immers ook al vier jaar aan de Normandische kust opgesteld, in de zoute lucht (even inleven he nu, hehehe).

Kom ik vandaag thuis, is er een graafmachine aan het werk bij de overburen, ook al zo'n geel ding ! Daar opnieuw van de interessante dingen die in de verflagen te zien waren, genoten. Wat kan een graafmachine toch mooi zijn voor een modelbouwer !!!

Heel de dag aan de slag geweest met de weathering van het project.

Tijdens het schilderen heb ik foto's genomen, en die wil ik graag laten zien.
Het gaat wel om tussentijdse opnamen, dus dit is niet klaar !

De wielbouten al wat gesmeerd :
HPIM6272-800.jpg

De wielkasten van een beetje opgedroogde drab voorzien (hier zie je later eigenlijk maar 5 pct van.
HPIM6274-800.jpg

HPIM6277-800-2.jpg

De sokkel van de schijnwerper, hier vastgemaakt in de aanhangwagen, heeft lange tijd met de poten in het nat gestaan, dus lekker roestig gemaakt :
HPIM6280-800-1.jpg

Hier opnieuw de sokkel op de aanhanger, maar met zoeklicht :
HPIM6253-800.jpg

Vooraanzichtje :
HPIM6255-800.jpg

Driekwartje rechts achter :
HPIM6260-800.jpg

Ook het leder van de bedieningsstoel wat verweerd :
HPIM6264-800.jpg

Het geheel :
HPIM6242-800.jpg

Morgen ga ik weer verder, tot dan. Bedankt voor het kijken ! GUnit.
 
GUnit,kerel, je toont hier weer werk van topniveau.
Bravo man.

Als ik ooit maar een fractie van jou schilderwerk zal kunnen evenaren, zal ik een gelukkig mens zijn...

Groeten,
Beyond
 
De sokkel van de schijnwerper, hier vastgemaakt in de aanhangwagen, heeft lange tijd met de poten in het nat gestaan, dus lekker roestig gemaakt :
HPIM6280-800-1.jpg

.

Hoi Guy,

Dit ziet er echt super uit geef eens wat uitleg (hoe-wat-met welke verf-.............)

Trouwen ik heb de foto opgeslagen deze komt zeker nog eens van pas als voorbeeld ApplausApplaus
 
Roest.

Hallo Dre, u streelt mijn zelfvertrouwen als u zegt dat u mijn pogingen opgeslagen hebt.

Anyway, ik zal beginnen met wat ik gebruik :
- basis afgeschermd met satijnvernis,
- olieverf kleuren gebrande sienna, zwart,
- enamelverf Rubber van Modelmaster (is heel donker en warm bruin),
- white spirit.

begeleidende foto :
KopievanHPIM6280-800.jpg

- de gele cirkel omvat pure gebrande sienna die werd verdund met white spirit. Onverdund aanbrengen en dan spelen met white spirit tot je tevreden bent.

- de blauwe cirkel omvat enamelverf van Modelmaster voor de opbouw van wat pokkige roest (opgeblazen verflaag, door het ingesijpelde vocht opengesprongen en beginnen tranen).

- de groene cirkel omvat lokale menging van sienna en zwart, met vele tussentonen voor een maximaal effect (het zwart maakt dat je heel veel diepte in je roest krijgt, denk aan uitlaten van tanks etc...), met een fijn penseeltje stekend gemengd, gemodelleerd, her en der ook met white spirit bewerkt.

Een bijkomend voordeel van olieverf zwart is, dat je ook gelijk een metalig effect verkrijgt, zie randen v. draaipoten.

Ik hoop dat het nu duidelijker is Dre. Tot uw dienst, GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Thanks Guy voor de professionele uitleg :k

Doe zo verder ik volg je op de voet Applaus
 
Hij is klaar !

Hallo vrienden,

De eindfoto's, het zijn er wel wat :

120-800.jpg

121-800.jpg

122-800.jpg

123-800.jpg

124-800.jpg

Even tijd voor wat anders :

Pin-Up-Girl-Army-Air-Force-Giclee-P.jpg

Klaar ? Dan gaan we verder :

125-800.jpg

126-800.jpg

127-800.jpg

128-800.jpg

129-800.jpg

Pang pang pang :

141929.jpg

130-800.jpg

131-800.jpg

132-800.jpg

Mijn twee aanhangwagentjes samen op foto :

133-800.jpg

Volgende project, here we come !

Groeten en wederom bedankt voor jullie toffe reacties.

GUnit.
 
Ziet er heel mooi uit, die washes brengen de details goed in het zicht Applaus Applaus Applaus

Dit wordt een pracht van een model cute

Groeten, Pascal
 
Ziet er heel mooi uit, die washes brengen de details goed in het zicht Applaus Applaus Applaus

Dit wordt een pracht van een model cute

Groeten, Pascal

Dank je Pascal, maar euh...hij is klaar.
 
Ja, een vreemde reactie van mij hé ? Ik had natuurlijk niet gezien dat er nog een pagina was ^^

Beide zijn schitterende modellen, prachtig gebouwd, met enorm veel details. Door het perfecte schilderen en verweren zijn ze nauwelijks van de 1/1 versie te onderscheiden. Applaus Applaus Applaus

Groeten, Pascal
 
Wel GUnit,

Dit smaakt echt naar meer....:):
En zoals je deze twee pareltjes hebt betoverd...B:,
kan ik haast niet wachten op het volgende ingrediënt voor je diorama....beard

Ik sta voor je recht,
ApplausApplausApplausApplausApplausApplausApplaus

Beyond
 
Mooi, mooi, mooi en heu mooi.:D
Schitterend, ik ben benieuwd naar het volgend projectje.
BTW, waar haal jij die pin-ups? B:
Want dat zou pas mooi modelwerk zijn. ^^ Met de nadruk op model.

Erik.
 
Applaus Applaus Applaus

SCHITTEREND WERK ApplausApplausApplaus

het enige wat nu nog ontbreekt is wat modder/slijk op de basis wielen en je zou net zeggen dat ze echt zijn.

>w

Hoe slaag je er in om ze so te transformeren dat eht pin ups worden ??? IS dat in die lamp dat het zit:k
 
Hoe slaag je er in om ze zo te transformeren dat het pin ups worden ??? Is dat in die lamp dat het zit:k

Verdoeme, eentje die ontdekt heeft dat het de toverlamp van Alladin is !
Tx Jadefalconguard !

Tx Erik, nu het volgende he, de Flak 38 (of wordt het dan toch een Pa...???)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wederom een geslaagd projectje Guy en ik vind deze eigelijk nog beter dan de aanhanger maar dat is persoonlijk uiteraard :k

Ron
 
Erg mooi, minder versnaggeld dan de aanhangwaren. Deze is precies goed.

Wel een vraag kan de kap open? Dit omdat je die lamellen er in hebt gedaan. Die kun je nu niet zien. Misschien ook leuk om daar een plaatje van te maken als het mogelijk is.

Nogmaals mijn complimenten. ApplausApplaus
 
Yups GUnit,

Wat aan de late kant, maar misschien voor toekomstige projecten..??
Nog enkele foto's gevonden op het WWW-net.






Bron WWW, en vermeld op de foto

Grtz,
Beyond
 
Hoi Beyond, die onderste is degene die ik gebouwd heb (ga hem nog eens bouwen, zonder de deksel dan, met zichtbare lens). Die grotere modellen wil ik ook nog aankopen, maar ik weet niet eens of er schaalmodellen van gemaakt zijn.

Leuke foto's. Alweer een bron van inspiratie iig.
 
Hela gasten.

Gisteren vond ik op Moveleo toch wel een alleraardigst sokkeltje voor dit projectje zeker !

En nu staat hij te blinken, allez te roesten in mijn vitrinekast.

SDC10144.jpg

SDC10147.jpg

Groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan