Hoofdsponsor

1/35 Flakscheinwerfer 36.. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey G,

Begint al serieuze vormen aan te nemen.
En bedankt voor de tip van de tandenstokers, altijd hendig om te weten zoiets.

Groeten,
Swa
 
Hey G,
En bedankt voor de tip van de tandenstokers, altijd hendig om te weten zoiets.
Groeten,
Swa

Van mij ook bedankt, ge moet er maar op komen hé.
Lijkt mij handig om aan die moeilijke plaatsen te geraken...

Groeten,
Beyond
 
Geen probleem mannen, ik kwam er eigenlijk toevallig op, alles lag op tafel en ik zat met dat schuurprobleem, vandaar...

Soit, vandaag heb ik de trailer zelf gebouwd en eerlijk gezegd, ik wou weer lekker aan de slag met de airbrush.

Foto's :

1) Overzichtje van de gebouwde en gepreshade delen :
HPIM5566-800-1.jpg

2) Het fretje PE met de lamellen :
HPIM5568-800.jpg

Morgen ga ik de plaat met de poten beginnen te bouwen. Binnenkort dus opnieuw een update.

Bedankt voor jullie antwoorden, en tot later !

GUnit met vriendelijke groeten.
 
Hola jongens, de bouw van de plaat met poten is achter de rug, maar het spuitwerk laat ik liever over tot morgen, er gaat niks boven daglicht denk ik. Morgen dus enkele foto's. Bye ! GUnit.
 
het ziet er al goed uit Guy

inderdaad niks boven daglicht cute
 
Dank u Dre.

Weer wat verder gedaan, ditmaal meer foto's omdat dit veel leuker leest !

1) de lens gemaskeerd met schilderstape, voor het airbrushen :
1masker-800.jpg

2) de lensring na het airbrushen van de basiskleur (foto had ik zelf nog in m'n eigen archief, genomen in Raversijde) :
2lensringgespoten-800.jpg

3) de pasvorm controleren alvorens ik met de fijne PE lamellen aan de slag ging :
3lamellenpe-800.jpg

4) het inlijmen van de lamellen in de lensring :
4plaatsenlamellenpe-800.jpg

5) de body van de schijnwerper met de gele lensring :
5passenlensring-800.jpg

6) de schijnwerper helemaal in het geel geairbrusht :
6basiskleur-800.jpg

7) op de aanhangwagen, rechts zijaanzicht :
7opaanhanger-800.jpg

8) driekwart van rechtsachter :
8opaanhangera-800.jpg

9) driekwart van linksachter :
9opaanhangerb-800.jpg

10) driekwart van rechtsvoor :
10opaanhangerc-800.jpg

Dit is de eerste laag in de basiskleur op de preshade. Nadat ik de aanhanger en de sokkel ook deze eerste laag heb gegeven, ga ik weer verder om het allemaal nog wat dieper te maken.
Morgen gaan we dus lekker verder ! Vriendelijke groeten en bedankt voor eventuele reacties !GUnit.
 
Laatst bewerkt:
wel, GUnit, dat is idd leuker met veel foto's.
Zo kunnen we allemaal meer zien dan wat er met woorden te beschrijven is.

Het ziet er trouwens een mooi model uit, en zeker nu het door jouw handen gegaan is.
Prachtig werk.

Beyond
 
Militair is nu wel niet echt mijn ding, maar dit is toch weer een knap staaltje wat hier wordt getoond.
Kun je die lamellen nog bewegen misschien? Ik dacht ze op een foto in gesloten toestand te hebben gezien, en op een andere open.
 
GUnit, een foto naast een muntstuk, om te tonen hoe klein (groot) het is?cute

Erik.
 
G, weer een knap staaltje van je kunnen.
Keep up the good work.Applaus

Groeten Swa
 
Tx Swa, elke keer wat beter he, of minder slecht...

Weer wat verder gedaan, ditmaal de wielen verder in de basislaag gezet, alsmede de stoel en enkele details zoals het metertje links en het stoplichtje achteraan.

HPIM5649-800.jpg

HPIM5668-800.jpg

Groeten, commentaar steeds welkom !
 
Hoi Guy,

commentaar ik zou het niet weten cute

Het ziet er goed uit echt een leuke basis voor de verderen wheatering
 
Idd Dre, weinig over te zeggen zo'n basis. Als dit klaar is, kan het echte werk beginnen he.

Btw jongens, ik heb bij Scotty een prachtige Krupp Protze gevonden (Tamya). Met de nodige detaillering zal het wel wat worden als sleper van dit ding. Greetz ! G.
 
Tx Swa, elke keer wat beter he, of minder slecht...

Ha ha G, achter de komma is mijn motto.

Het spuitwerk is trouwens weer netjes, ben dan ook weer benieuwd naar de verdere voortgang.

Met de Krupp Protze heb je een goede keuze gedaan, zal schitterend staan in de dio. Ga je er ook een agregaat bij maken? En welke updates heb je voor ogen?

Groeten,
Swa
 
Hey Swa, ik ga eerst beginnen met zoveel mogelijk info te verzamelen over dit type voertuig, en foto's dan vooral he. Hopelijk een of andere walkaround ? Dat zou prima zijn. Dan kijken wat de after market producten bieden aan mogelijkheden...
In het slechtste geval probeer ik zelf vanalles te vervangen wat voor verbetering in aanmerking komt.

Momenteel zit ik hier ziek te wezen, ik zie een modelbouwbeurs in Eindhoven aan m'n neus voorbijgaan, alsmede een familiefeestje...leuk is anders ! Maar ik heb wel m'n handen vrij deze namiddag, dus als ik me goed genoeg voel laat ik ze wapperen.

Tot later ! GUnit.
 
ik ga eerst beginnen met zoveel mogelijk info te verzamelen over dit type voertuig, en foto's dan vooral he. Hopelijk een of andere walkaround ?

Wat er volgens mij een goed referentieboekje is (voor alles wat Duits materiaal is/was), zijn de boekjes van Waffen Arsenal.
Moeilijk te vinden hier in Belgenland, maar eens op evilbay zoeken in Duitsland en je hebt een heleboel keuze.
Ik heb zelf onlangs nog 10 exemplaren besteld en ontvangen aan 1/3 van de verkoopsprijs, en ze verkeren nog in nieuwstaat...
Jammer voor jou heb ik geen van de Krupp Protze, maar ik heb hem wel gevolgd, dus hij is te verkrijgen...

Suc6, met je keuze .

Groeten,
Beyond
 
PS: Het is dan wel in het duits geschreven, maar er staan meer foto's in dan tekst...

Beyond
 
Beyond, tx man. Ondertussen heb ik een kanjer van een walkaround gevonden. Zie daarvoor bij Links. GUnit
 
Hey GUnit,

Ik weet niet juist of dit iets is voor jou, maar gevonden op evilbay...
Denk wel dat het tweemaal over hetzelfde boekje gaat (waarschijnlijk is het rode een latere uitgave??)

Zoeklichten.jpg

Prijs lag rond de 14 à 15euros boos

Grtz,
Beyond
 
Tx Beyond ! Dat zou handig kunnen worden als ik me aan het grote werk waag. GUnit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan