Hoofdsponsor

1/35 Flakscheinwerfer 36.. [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanavond een eerste fotoreeks van de werkjes. GUnit.
Als dit een reeks is, ben ik Napoleon.:D:D
Maar wat je laat zien is toch ook leuk.
Die groene bedrading, hoe heb je dat gedaan? Of zat het in de kit?
En nu nog een lampje:D:D

Erik.
 
Hey GUnit,
Ziet er wel terug veelbelovend uit...
Ben echt wel "curieus" naar de volgende foto's

Beyond
 
Erik, het draad is binddraad dat ik nog had liggen van de plantenzaak, iets te stug om echt vrolijk van te blijven, maar met het nodige knip- en buigwerk én geduld, lijkt het toch ergens op hoop ik.

Natuurlijk is niet duidelijk te zien hoe nietig deze Flaksch.36 is als 1/35 model, ik mag er best blij mee zijn gezien de broosheid van de bouw.

Beyond, bedankt, ik lees graag in't begin dat iets veelbelovend kan zijn ! De stimulans he, de drive om ervoor te gaan wordt er nog door versterkt.

Dit subonderdeel is ondertussen gereed om in een matzwarte acryl gespoten te worden.
Dan even de kast in om aan het volgende onderdeel te beginnen...

En ik ben eruit wat de verfkleur wordt : het wordt een donkergele schijnwerper, met een donkergele trailer, en omdat ik er een ongewone combinatie van wil maken, zal ik mijn Flak 38 luchtafweer die ook op het diorama komt, in een typisch Normandische driekleurencamo met eveneens donkergele fond spuiten.

De verhaallijn, daar ben ik dus helemaal uit :

Zomer '44, ergens in Normandië.
Een Flakregiment uit de Normandische kust heeft in allerijl de biezen gepakt en is op weg met een voertuig en voortgesleepte schijnwerper op trailer, weg van de dreiging van de invasietroepen.
Ze stuiten op een wegversperring van door Waffen SS soldaten opgeworpen struikgewas. Erachter wordt net een Flak 38 in stelling gebracht voor anti-voertuigdoeleinden.
In het midden, tussen het voertuig en de barricade, voltrekt zich een ruzie tussen enerzijds de aanvoerder van het convooi (Flakregimenten waren geen geharde gevechtstroepen, dus die wilden maar wat graag terugtrekken), én anderzijds de leider van de Waffen SS gevechtsgroep, die staat te springen om de confrontatie met de vijand van overzee aan te gaan, en allesbehalve van plan is te wijken voor de vluchters.

Mijn vraag aan jullie : welk voertuig zien jullie wel zitten om voor de schijnwerper te zetten ? En mochten jullie onverhoopt foto's hebben/vinden van zo'n gesleept zoeklicht, mag ik die graag opnemen in mijn topic !

Ik ben reuze benieuwd welke voorstellen jullie zoal hebben, het zou me dan ook enorm plezier doen iets te bouwen wat jullie boeiend vinden.

Groeten van GUnit !
 
Dit is een mooi idee voor een dio, G.
Zal er eens over nadenken wat voor voertuig hier op zijn plek is.
En kom ik een mooie foto tegen zal ik hem zeker in de post plaatsen.

Groeten,
Swa
 
Hoi GUnit,

Dat is idd een mooi vehaal die je wil neerpoten in dio.
Je kan er alvast veel variatie aan geven met verschillende uniformen, voertuigen en materialen...

Wat betreft je vraag welk voertuig er zou passen bij je schijnwerper, wat dacht je van deze op de foto hieronder?
Het is een Horch 4x4 met Flak erop gemonteerd.
Het zal wel een beetje scratchen worden als je deze wil, want in kitvorm bestaat hij jammer genoeg niet :s
Mocht je wat meer info willen over de manier waarop deze gemaakt is moet je maar een seintje geven.
Ik heb deze foto's uit een boek van Sheperd Paine; Modeling Tanks and Military vehicles.
Ik weet niet of dit boek nog verkrijgbaar is, ik heb hem al meer dan 10 jaren tussen mijn referentie boeken staan...
Maar als je wil scan ik wel de paginas met de (weinige) info die er in staat :k
Wat ik wel niet weet is of deze in Frankrijk gebruikt geweest is... Hangt er ook van af of je geschiedkundig accuraat wil werken, of dat je wat "artistieke vrijheid" neemt voor je dio's te maken?

Hier dan de foto:
horchflak0012.jpg

Grtz,
Beyond
 
Tx Swa, voor de moeite !
Beyond, jij ook bedankt ! Een gewone Horch is al indrukwekkend, die ondermeer zou al perfect zijn !
GUnit.
 
Italerie heeft op 1/35 een prachtige Horch uitgebracht, het is een oude kit, maar nog steeds een prachtig model. cute

IT6215.jpg


Groeten, Pascal
 
Italerie heeft op 1/35 een prachtige Horch uitgebracht, het is een oude kit, maar nog steeds een prachtig model.Pascal

Dit zou wel een mooie basis kunnen zijn voor een kitbashing met een flak :k
Als je die info wil uit het boek, dan stuur je mij maar een PB met je email adres...

Grtz,
Beyond
 
Italerie heeft op 1/35 een prachtige Horch uitgebracht, het is een oude kit, maar nog steeds een prachtig model. cute

IT6215.jpg

Hé GUnit.
Dat is de kit die ik aan het bouwen ben.

Horch9.jpg

Horch8.jpg

Met de PE set van eduard is dat een toppertje.:k

Erik.
 
Hé Modelbouwerke,
Heb je hier een bouwverslag van?
Zonee, waarom niet?
Het ziet er verdorie de moeite uit...

Grtz,
Beyond
 
offtopic
Hé Modelbouwerke,
Heb je hier een bouwverslag van?
Zonee, waarom niet?
Het ziet er verdorie de moeite uit...

Grtz,
Beyond

De bouw ligt even stil.
Een militair dipje, of hoe moet ik het noemen.:D
Als mijn wedstrijdauto af is, dan start ik terug met deze en mag je een volledig bouwverslag verwachten.

Ontopic.

Erik.
 
Hela vrienden,

Vandaag heb ik, na een onderbreking van maanden, kunnen airbrushen met mijn nieuwe gereedschapje. En ik wist niet dat airbrushen zo leuk kon zijn, mijn vorige, een Aztek was een ware martelgang als ik dat vergelijk nu.

Maar daarover gaat het topic niet, let's talk Scheinwerfer !
De volgende subonderdelen zijn gebouwd en in het matzwart gespoten, dit als preshade in het volgende schilderstadium :
1) de krans waar de lens met lamellen in komt,
2) de lamellen,
3) de schijnwerperkoker met vork.
De lamp binnenin ligt klaar om in te lijmen na het spuiten van het zilver of chrome.

Enkele foto's van de zwarte laag, overgoten met effectje van photoshop :

HPIM5524-800.jpg

HPIM5522-800.jpg

Op naar de rest van de standaard ! De trailer komt als laatste in het zwart te staan.

Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Mooi,
en nu nog meer foto's... :k

Mooi gespoten, zeer fijn (of is dat door die photoshop :k)

Verlang al naar het vervolg..

Grtz,
Beyond
 
Hey G,

Kijk eens op onderstaande site, bevat best wat info:

Searchlight

Denk dat je dan je voertuig(en) hebt, zoals ik het bezie heb je de keuze uit een Horch 1A en een 6x4 Krupp Protze. En het nodige scratchwerk om het agregaat en dergelijke te maken. Een uitdaging op zich om een van deze toch al schitterende voertuigen ;P;P om te bouwen.

Ziet er trouwens alweer veel belovend uit, op naar de volgende update.:k

Groeten,
Swa
 
Hola jongens, dat is snel ! De airbrush spuit echt fijn, ik ben er erg blij mee. En ik ga waarschijnlijk voor de Horch gaan, maar wat dachten jullie van een Steyr 1500 ? Zou die ook kunnen ? Bedankt voor jullie meedenkwerk ! Nu ga ik genieten van de link die Swa doorgaf ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Hola jongens, even een getypte update.

Vandaag heb ik het tweede subonderdeel verder geassembleerd en enkele zaken meer gedetailleerd met plasticard. Subonderdeel 1 is ondertussen tevens ingelijmd op dit pas afgewerkte deel. Het kwam me gewoon goed uit om bepaalde zaken te fitten.

En kijk eens op deze foto, dit staafje (een buisje met electriciteitsleiding vermoed ik) vertoont een scheiding die ik niet goed kon herstellen. Ik heb dit vervangen door een passend vergelijkbaar stukje, nu is het prima denk ik...

Het omkaderde deel toont het buisje zoals het er uitzag :
HPIM5522-800-1.jpg

Ik blijf er wel bij dat AFV sommige zaken verkeerd heeft aangepakt, met name de knullige plaatsing van de hechtpunten aan de onderdelen. Ook hun haarfijne delen op sprew zitten vaak vast aan hechtpunten die meestal groffer zijn dan de deeltjes zélf...Bij deze kit is het afsnijden van het raam gewoon een kunst op zich !

Morgen passeer ik opnieuw met de zwarte verfmist, en dan gaat het toch al een beetje op een echte schijnwerper lijken.

Tot dan ! GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Dag GUnit,

Persoonlijk zou ik voor de Horch gaan, maar jij hebt natuurlijk het laatste woord hierover :k
Hoe dan ook, ik ben reeds overtuigd dat het weer een top-werkje zal worden...

Grtz,
Beyond
 
Ja Beyond, de Horch met zijn duikende neus is een zeer mooi voertuig. waarschijnlijk zal dat 'm wel worden.

Weer wat verder geprutst aan het zoeklicht.
Subonderdeel 1 is reeds samengevoegd met het tweede, dit omdat ik een perfecte pasvorm nodig had voor twee onderdelen die een naadloze aansluiting vereisten. Toch was een minimum aan putty vereist.

Nieuwe foto-update :

HPIM5552-800.jpg

HPIM5545-800.jpg

HPIM5542-800-1.jpg


Even dit nog meegeven, misschien is het interessant voor sommigen onder ons :
een zelfgemaakt tooltje om fijne reinigingswerkjes te doen.
Benodigdheden : tandenstokers, fijn staalwol en superlijm.
De foto verklaart alles :
HPIM5558-800.jpg
Zeer handig, ik ga voor elk project nieuwe maken, het kost ook 0 euro.

En morgen ga ik lekker verder, dagje vrijaf als toemaatje ! Vriendelijke groeten van GUnit.
 
Laatst bewerkt:
Hoi jongens, vanavond heb ik de hele trailer's onderdelen gepoetst, morgen gaat ie gebouwd worden. Dus een nieuwe update snel ! GUnit.
 
Ik kan haast niet wachten....
Zal ook proberen om vandaag mijn draadje te updaten.

Beyond
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan