Hoofdsponsor

1/48 Accessoires (Warhammer)

Status
Niet open voor verdere reacties.
W

Wimmeke

Guest
Hallo,

Tijd voor wat accessoires. Hieronder wat uitleg en foto’s van mijn terreinstukken voor Warhammer 40K.

Eerste de officiële stukken van games-workshop zelf. We beginnen met de prikkeldraad. Te verkrijgen in een games-workshop winkel, de beter hobby winkel of op de games-workshop online store hobby/scenery. De prikkeldraad zit in een verpakking van 2 rolletjes, die nog in de juiste lengte moeten getrokken en afgesneden worden. Volgens de Warhammer40K rulebook mogen de stroken prikkeldraad maximaal 6 inch lang zijn.
1_Prikkeldraad.jpg

1_Prikkeldraad01.jpg
De weg is iets recent, uitgebracht via de nieuwe expansie “Apocalypse” en eveneens te verkrijgen in een games-workshop winkel, de beter hobby winkel of op de games-workshop online store 40K/Apocalypse. Het is gemaakt uit vinyl, is ongeveer 3 meter lang en wordt opgerold verkocht. De weg moet nog in het door U gewenste vorm gesneden worden. Om dit te doen zijn er enkele handige snijvormen in het kartonnen omhulsel. Het enige nadeel is omdat de weg is opgerold hij zeer moeilijk plat blijft liggen en altijd begint op te krullen.
1_Weg01.jpg

1_Weg02.jpg


1_Weg03.jpg

1_Weg04.jpg

Voor mensen die een officiële games-workshop zoeken in België. Ik ken er 2, de eerste in de Lombardstraat in Brussel en dan andere in de Rue Rogier te Namen.

De zandzakken zijn gemaakt uit 2 dozen zandzakken schaal 1/35 van het merk “Tamiya”
1_Zandzakken1.jpg

1_Zandzakken2.jpg

1_Zandzakken3.jpg

1_Zandzakken3tot1-Imperial_Guard.jpg

De brug en bunker zijn van het merk “Pegasus”. De bunker is een stenen model met verwijderbaar dak, zodat er figuren kunnen worden in geplaatst.
1_Bunker01.jpg

1_Bunker02.jpg

De brug is uit harde plastiek en kan helemaal uit elkaar gehaald worden in verschillende delen. Er zijn de 2 opritten, 2 centrale delen en 8 reling stukken. Afhankelijk van de gewenste grote kan ze gemaakt worden in 3 delen (2 opritten + 1 centraal stuk) of 4 delen (2 opritten + 2 centrale stukken). Op onderstaande foto’s is de brug gemaakt in 4 delen.
1_Brug01.jpg

1_Brug02.jpg

De loopgraven zijn gemaakt uit piepschuim en heb ik gevonden in een hobbywinkel in Oostende. Het merk kan ik me niet meer herinneren.
1_Loopgraaf01.jpg

1_Loopgraaf02.jpg


1_Loopgraaf03.jpg

1_Loopgraaf04.jpg


1_Loopgraaf05.jpg

1_Loopgraaf06.jpg

Alle figuren die op de foto's staan maken deel uit van het Imperial Guard 24th Praetorian Regiment/

Een ander leuk merk voor accessoires is: “Amera Plastic Mouldings”, maar daarover meer in mijn Lord of the Rings accessoires post.

Groeten
Wimmeke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo dat is erg leuk. Mooie tafelstukken heb je. Wist je dat je dit ook heel gemakkelijk zelf kan maken met piepschuim, latex verf en knauf enzo. Tenminste de brug niet dan. Die is echt geweldig. Dat bunkertje gebruik je dat ook in jou spel. Of is dit voor een ander spel.
 
Ik heb hem (de bunker) nog niet gebruikt, maar het is wel de bedoeling.

Groeten
Wimmeke
 
Waarvoor ga je hem dan gebruiken, ik bedoel voor welk spel.
 
Daar zal het vast geweldig tot zijn recht komen. Mischien een fotootje met een space marinier of iets dergelijks er in. En het dak open. Dat zou ik mooi vinden. Wat ik nog niet heb gezegd, is dat ik de bunker erg mooi geschilderd vind. Mijn complimenten hiervoor. :D
 
Dat is heel vriendelijk, maar ik moet bekennen dat ik die zo gekocht heb. Er moest niets meer aan gebeuren. Wel gemakkelijk
 
He, he, he, Dat is dan idd heel erg handig. Zeker wanneer je weinig tijd hebt. Je kunt met jou leger zoals ik dat heb kunnen beoordelen aan de hand van de foto's goed voor de dag komen. Daarbij deze tafelstukken. Kun je zeker een heel gaaf spel spelen. :D
 
Over dat leger, binnenkort meer. De laatste stukken (2 sentinels) zijn besteld en dan is mijn 3.000 punten leger eindelijk af.

Binnenkort komen er zeker nog wat foto's bij op de discussie 24th Praetorien - Imperial Guard.
Groeten
Wimmeke
 
3000 punten, daar heb ik nog niet genoeg voor helaas. wacko maar goed. Dat heb ik al vaker gehad. Eindelijk mijn leger af. En dan komt de volgende editie. Tja en dan he. :confused: Mijn elfen van Warhammer heb ik dus net af. En nu is de nieuwe editie al zeker 3 maanden van start. Dus kan ik overnieuw beginnen met heel veel figuren. De oude mogen niet meer meedoen. Dat is dan weer mijn probleem denk ik. (ik schilder heel langzaam en alleen wanneer ik zin heb.) :eek:
 
Is niet alleen uw probleem. Ik heb ook Eldar in 40K. Vorig jaar hebben ze die ook aangepast. De modellen kunnen wel nog mee maar zijn verouderd. Wat ik erger vond was dat ze sommige eenheden van type veranderden en bij anderen sommige opties verplicht maakten.

Zal wel allemaal iets te maken hebben met de mensen meer aanzetten tot kopen.
 
Zal wel allemaal iets te maken hebben met de mensen meer aanzetten tot kopen.

Dit heeft er zeker mee te maken. Ik heb er eens gesoliceteerd en ben eigenlijk aangenemen. Maar ik heb de baan geweigerd omdat ik de marketing strategie niet wilde volgen. Ik stond er simpelweg niet achter. Het is de bedoeling om per 7 jaar nieuwe regels te maken in het algemeen. Daarbij elke 4 jaar nieuwe figuren te hebben met daarbij hun spicifieke eigenschappen, daarvoor komt er dan ook een nieuwe codex of rasboek uit. Dan kun je bijna niet meer spelen. Daar is het nieuwe spel op bedacht. Daar hebben ze een duidelijke strategie voor. Zo kun je aan het kopen blijven.
 
Hallo,

Hier de laatste nieuwe aanwinst voor mijn terreinstukken voor Warhammer 40K.

1_Ru_ne2-01.jpg

1_Ru_ne2-02.jpg

1_Ru_ne2-03.jpg

1_Ru_ne2-04.jpg

Het is een kant-en-klaar piepschuim ruïne van het merk "Ziterdes" vandaag gekocht in een fantasy winkel in Namen. Het is van hetzelfde merk als de stukken loopgraaf hierboven.

De fabrikant is een Duitse firma en ze hebben de volgende website: www.ziterdes.de.

Tien ik er even ging kijken was ik verbaasd van het uitgebreide gamma dat ze hebben in gebouwen en heuvels.

Het is misschien niet zo leuk als zelf maken, maar wel een handige oplossingen voor niet zo handige mensen die gehecht zijn aan hun vingers;).

Groeten
Wimmeke
 
Wim,

misschien niet zelf bouwen, maar een likje verf kan wel nog hé....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan