Hoofdsponsor

1/16 1/16 Tamiya King Tiger II Henshell - Kampfgruppe Peiper [DONE]

ja dat klopt na september 44 lijkt dat de grondlaag geweest te zijn , ook het einde van de zimmerit het schijnt na sept 44 niet meer in productie gebruikt geweest te zijn
 
ik krijg meer en meer goesting om er ook een te maken mooi werk .
gr dirk d
 
Hoi karel47,

Dat procedé met die "harde borsten" moet je mij toch eens uitleggen. Klinkt leuk! :D

Hierbij bevochtig je de te bewerken oppervlakken met thinner (hierdoor word de plastic wak), opgelet dat je niet teveel thinner gebruikt, vervolgens dop je met een harde borstel op deze stukken en bekom je een castingrelief op deze stukken.
Het resultaat is vrij reëel en toont goed op het model. Heb deze al live gezien en is echt een prachtig model van Karel.
Deze manier is zeer goed op schaal 1/16, ik weet nu wel niet hoe het zal uitkomen op schaal 1/35 of kleiner. Is wat afhankelijk van de dikte van de haartjes van de borstel denk ik.
 
Buzzy, ik denk dat Evel een grapje uithaalt, een kleine typfout zorgt soms voor een nuance in de zin ;)
 
ja kleine zetfout he van de drukker lol

ik zie niks verkeerd staan ze lol
 
Laatst bewerkt:
en de plastiek de tamiya plastic van de 1/16's lenen er zich perfect voor , je kan het goed bewerken en in cutten ... daarintegen de heng long plastic trekt draadjes als je battledamage aanbrengt
 
heb over twee jaar mn andere N°332 king tiger voorgesteld in het museum daar, ze waren aangenaam verrast over de aanwezige details van lassen en battledamage ... als de 213 uit la gleize klaar is willen ze hem ook zien maar dat is voer voor een ander tread
 
yep niet goed opgelet he, had hem niet mee op de ledendag was de sturmtiger
 
en ik heb er me gereden op het terras en ik was er onmiddellijk aan verkocht een ding is jammer dat ze zo duur zijn in aankoop .
gr dirk d
 
duur is nogal in perspectief als je ziet wat je er voor krijgt, tegenwoordig een heng long met metalen gearbox en onderstel kost toch ook al vlug 300 euro , de tamiya levert betere componenten degelijke kogellagers op hardstalen assen zijn net die die het verschil uitmaken, idem motorboxen bronzen en geharde metalen tandwielen, degelijke dmd (rij) en mf ( sound en lichteffecten) erbij waar je levenslang garantie op hebt ... wisselstukken altijd verkrijgbaar ... lijkt me 500 à 550 euro toch billijke prijs ervoor.
een zender en batterij en na het opbouwen rijd je gestaag in alle terrein
 
Laatst bewerkt:
deze is naar andere eigenaar gegaan , je kan niet alles houden he
veel plezier ermee gerrit
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan