Hoofdsponsor

1/12 Hydroplane Ferrari "Arno" van Achille Castoldi (1/12)

amai, ligt het aan mij, of lijkt mij dit een heel werk? ik heb eht nog nooit gedaan, daarom vraag ik het :D

en nog iets: ze begint er steeds mooier uit te zien, doe zo voort :D
 
Idd, Siemen. Dat is nog een hele klus om dit strak te krijgen. Maar ja. Ik wil het dan ook zo strak als een spiegel krijgen he.
 
Voordat wij het afwerken met de lak verder doen gaan wij er eerst nog maar eens wat details in aanbrengen. Ook moet de spiegel er nog op. Ik denk nog na over het houten spiegel, of van zilver. Maar dat is voor straks. :k

Allereerst maar even deze update.


SANY2444.jpg

SANY2446.jpg
En dus maken we er eerst maar eens een stekelvarkentje van. De koperen spijkers zoals anderen dat hebben gedaan vind ik niet mooi, maar ook de gladde romp zonder deze spijkers vind ik niet mooi, de keuze is dus hout geworden. Zo heeft de echte dat ook. De schroefgaten zijn netjes afgedopt. Zo is het straks niet zo opvallend of aanwezig, hoe noem je dat?

SANY2450.jpg
En dan het resultaat. Ik denk dat dit mooier is dan het koperen spijkertje dat de bedoeling is. Tenminste dat vind ik. :D

SANY2452.jpg
Gelukkig niet alles helemaal afgelakt nog, ik ben nog een gaatje vergeten. Ik heb dus eerst alle gaatjes voorgeboord. :oops:

Iig tot de volgende keer weer. :k
 
Wouuuuuuuuw..............Rik wat een prachtige techniek ...en wat een mooi resultaat......TOP...............
:|:|:|
 
"Verdekt aanwezig"?,misschien bedoel je dat :D.

Inderdaad mooie techniek,geeft een realistisch beeld ervan.
Binnenkort misschien een overzichtsfoto,waarbij deze houten nagels mooi in te zien zijn,als mogelijk.

Ron.
 
ja, vind ik mooi hoor!
ik denk ook dat dit beter is dan koperen nagels
 
Hey Rik,

Je "stekelvarken" ziet er erg mooi uit, maar het is een beetje ziek denk ik : het heeft al zijn stekels verloren :D :D

Grapje, heel knap gedaan met die tandenstokers. Wat ik mij afvraag : als de lijm droog is, snij, zaag of knip je de tandenstoker af ? Lijkt me een moeilijke klus omdat je met het boren en "nagelen" de romp kan beschadigen.

Groeten, Pascal
 
Amaai Rik, dat is een mooie update.

Slim gevonden van je om met tandenstokers dat prachtige resultaat te bereiken. ApplausApplaus


Droop
 
Mooi mooi. Ik ben ook benieuwd hoe je de tandenstokers zo netjes hebt afgesneden.
 
En Rik ,weet je al wat voor spiegel het gaat worden,hout of zilver,ik ben echt benieuwt....................
:D:D
 
-nono--nono--nono-

Hij had beter de tandenstokers laten staan, dan had zijn vrouw iets origineels tijdens de feestjes om de borrelhapjes te presenteren.:D:D:
 
@ Newbie, dat had gekund he. Maar de chips blijft niet zo goed zitten hierop. :| En dan wordt het zo'n knoeiboel. Ook de borrelnootjes willen niet........ Lastig met die pinda er in. :s

@ Ardenneoffensief. De spielgel word van hout, maar het roer gaat van Alpeca worden, dat is een soort van nepzilver. Leerlingen die goudsmid worden gebruiken dit vaak om mee te oefenen.

@ Pascal en Michel. Ik laat de volgende keer wel zien hoe ik dat heb gedaan, maar het komt er op neer dat ik dit met een beiteltje heb gedaan, dat in een exacto mesje past. Ik heb zo'n setje van die beitels en gutsen. Kijk maar eens op mijn site, het deel over gereedschappen. Daar zie je ze staan. Echt heel handig voor veel zaken. En met een fijne wedsteen ook nog eens goed te wetten.

Wederom heel veel dank voor alle reacties weer. Dat doet een mens goed he.

Verder ben ik weer bezig geweest aan de bovenkant. Ben het gaatjes boren even zat. En dan heb ik ook nog eens last van de duim en wijsfinger gekregen van het draaien met de pinvice. De gaatjes boor ik met de hand uit om zo nauwkeuriger te kunnen werken. Er komen in totaal zo'n 800 gaatjes en dus ook van die dopjes in. Tel maar uit, je houd geen fingers over. :shock:

Maar goed. De foto's.

SANY2455.jpg
Hier komt het instrumenten paneel straks in te zitten. Deze worde van metaal gemaakt. Maar ik loop even stuk op mijn figuurzaagjes. Die zijn op voor metaal. En nu moet ik dus nieuwe zien te vinden. :?

SANY2456.jpg
En dan natuurlijk de achterkant. Hier komt de stoel tegen aan te staan. Dan moet dit natuurlijk nog wel even netjes glad gemaakt worden, en bovenop moet nog een hoofdkussen komen.

SANY2457.jpg
En dan even een overal look van de werkzaamheden. Ook is de lijst die om de bovenbouw heen zit al te zien, deze is nu nog niet rond, maar daar word aan gewerkt. Ook al goed te zien dat het geheel steeds wat strakker en gladder aan het worden is. Stukje bij beetje komt het goed.
 
@ Newbie, dat had gekund he. Maar de chips blijft niet zo goed zitten hierop. :| En dan wordt het zo'n knoeiboel. Ook de borrelnootjes willen niet........ Lastig met die pinda er in. :s
je kunt ook altijd de nootjes en de chips apart zetten hé :k

Ben het gaatjes boren even zat. En dan heb ik ook nog eens last van de duim en wijsfinger gekregen van het draaien met de pinvice. De gaatjes boor ik met de hand uit om zo nauwkeuriger te kunnen werken. Er komen in totaal zo'n 800 gaatjes en dus ook van die dopjes in. Tel maar uit, je houd geen fingers over. :shock:
amai hoor, jij liever dan ik :D dat is wel wat veel

maar Rik, je zult het ondertussen wel weten...maar je bent goed bezig :k
ik hoop dit niveau ooit te kunnen halen
 
He he...die 800 prikkers monteren doet mij aan iets denken ;P.

Maar je komt er wel overheen hoor,gewoon doen zoals ik dat had gedaan met de klniknagels...monteren als een rode draad erdoor heen,dat gaat het allemaal wel goed komen.

En ook hier zie ik een bekend gezicht..primer grijs en plamuur wit :k.

Dat zie je tegenwoordig bijna overal terugkomen.

In ieder geval zie ik dat je al prima werk hebt geleverd met het schuur en plamuur.De opbouw begint strak te worden.

Ben reuze benieuwd hoe je de stoel en het instrumentarium gaat maken.

Ron.
 
"Alpeca"Klinkt héél intressant,maar wilt dat,dan ook zeggen dat je dat moet smelten en bewerken zoals leerlingen goudsmeden er mee doen????
:k:k:k
 
@ Ron,

Idd, die heb ik van de Action. Voor mij gemakkelijk, mijn dochter werkt daar. Dus gewoon boodschappenlijstje meegeven, en van de werknemerskortingen genieten. :D Dan na het genieten, schuren en plamuren. verdacht
Voor de stoel, ben ik aan het zoeken naar rode leer of skay. Alleen weet ik niet of ik het zo kan vinden. :s

En idd. Die prikkers he. Dat is idd de rode draad door het geheel heen. verdacht

@ Ardenne offensief, idd zal ik met een aantal zaken dit moeten bewerken zoals een zilversmid dit doet. Verschillende soorten zilversoldeer op die op verschillende smelt temperaturen smelten. Zo kan ik dus deel aan deel solderen. Ik heb hiervoor bladzilver voor in verschillende diktes.
 
Wat een prachtig schip is die Arno toch hé ?
Maar wat vooral opvalt is hoe mooi je aan het bouwen bent. Als ik zie wat en hoe jij hier die fantastisch mooie romp en bovenbouw maakt :| :|
Je bewijst hier ook dat met hout heel erg veel mogelijk is, ik denk er nu aan om bij mijn Ferrari-project ook hout te gaan gebruiken omdat je er heel moeilijke vormen mee kunt bouwen.

Schitterend werk Rik Applaus Applaus Applaus

Groeten, Pascal
 
Rik :idd zal ik met een aantal zaken dit moeten bewerken zoals een zilversmid dit doet. Verschillende soorten zilversoldeer op die op verschillende smelt temperaturen smelten. Zo kan ik dus deel aan deel solderen. Ik heb hiervoor bladzilver voor in verschillende diktes.

Rik,....man je bent me echt(onbewust) een leerjongen van u aan het maken:D
Ik zit hier gekluistert aan mijn PC ,om dit op te volgen.
Er is een gezegde:" je bent nooit te oud om te leren" en ik moet zeggen,ik ondervind het hier alle dagen...............
:k:k
 
Je bewijst hier ook dat met hout heel erg veel mogelijk is, ik denk er nu aan om bij mijn Ferrari-project ook hout te gaan gebruiken omdat je er heel moeilijke vormen mee kunt bouwen.

Ik ben ergens eens een Ferrari Testarosa tegen gekomen in schaal 1 op 8. Deze was volledig van hout gemaakt, tot aan de wielen en alles tot aan de motor. En helemaal tot in detail met een wijzerplaat in het daschboard waar een houten naald in zit.

Ik zal eens zoeken of ik het nog eens tegen ga komen. Dan post ik de link wel eens.

Hout heeft ontelbare mogelijkheden. Maar dat is ook met metaal zo. Alleen heb ik meer feeling voor hout en een hekel aan kunststof. :| Al werk ik daar ook wel eens mee hoor. Maar ik probeer dat zoveel mogelijk te vermijden. cute
 
hoi,rik
meschien een idee om aan leer of skay te komen.
even langs een zaak gaan waar ze zetels enz opnieuw over trekken,vaak hebben ze stukjes afval liggen.
je weet maar nooit
groetjes,ronny
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan