Hoofdsponsor

1/48 SF Kasteelmuur voor elfen, dwergen, skeletten,... (Scratch)

Beyond

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
27 jun 2008
Berichten
12.030
Al een lange tijd was ik aan het denken om deze hoek iets aan te kleden om mijn figuurtjes mooier te kunnen uitstallen.

attachment.jpg

Naar aanleiding van StevenVD zijn Flakdiorama ben ik er dan ook maar aan begonnen. (Bedankt Steven ;) )

De gebruikte materialen zijn:
*Een stuk piepschuim (geen foto van, maar iedereen kent dit wel)
*Architectenkarton (gerecycleerde reclamepaneel van een winkel)
attachment.jpg

*Een rol waar posters/papieren in verzonden worden
attachment.jpg

*En een stuk hard karton (ook ergens gerecycleerd)
attachment.jpg

Alles wat op maat gesneden naar de beschikbare oppervlakte, en dit dan tot één geheel samengesteld.
Het is momenteel zo'n 50cm lang en 30cm hoog (de toren).
Het is best mogelijk dat er nog een stukje bijkomt in de lengte, ik heb nog een beetje speling op het grondoppervlakte :8

Het architectenkarton werd langs één zijde ontdaan van het papier, en met een potlood de tekeningen in gemaakt dat de stenen moet voorstellen. Het harde karton werd gebruikt om de achterwand te verstevigen en om een mooiere afwerking te hebben. Ziehier het resultaat tot nu toe:

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

In de opening van de muur ga ik nog kijken om een poort te maken, en eventueel nog een valhekken. We zien nog wel...
Tips/opmerkingen zijn meer dan welkom.
Vergeet echter niet dat het SF is, dus niets moet en alles kan/mag.

Tot de volgende
 
Heerlijk SF…ik volg je project.

Het ziet er goed uit, geen opmerkingen van mijn kant.
 
Ziet er goed uit.
Ge moogt voor mij ook zo een muurtjes maken.
Maar is er in die hoek wel genoeg plaats voor al die draken?
 
ziet er goed uit, wat verf en klimop zullen het zeker goed aankleden zou wel een loop stuk maken achter de kantelen voor je boogschutters op te zetten.
en mischien nog een mooie houten poort die zo naar beneden kan vallen met pinnen langs onder :)
 
Bedankt Amazone, die klimop had ik nog niet direct in gedachten :)
Het loopstuk achter de kantelen is reeds een feit hoor, wellicht niet zo goed zichtbaar op de foto, maar als je naar de poortingang kijkt, zie je dat deze een dikte heeft (+- 5cm), dit is zo over de ganse muur. De dikte werd bepaald door het stuk piepschuim dat ik gebruikt heb. Echter achter de kantelen een stukje lager om, inderdaad, mijn boogschutters te kunnen plaatsen.
Het valhek is nog in optie, maar het idee is wel aanwezig, alsook een houten poort (moet er alleen nog aan beginnen) ;)
De ideeën komen tijdens het bouwen naar boven, maar durven wel eens te veranderen bij de afwerking :))
Ik breng het anders mee naar de ledendag, kan je het eens beter bekijken (en eventueel nog meer tips geven) ;)
 
Je hebt op de toren een strookje gemaakt met uitstekende stenen. Dit zou je kunnen laten doorlopen over de muur, dat breekt het oppervlak wat. Maar je hebt ook het bouwmeestersbloed in je aderen lopen. Bij een kasteelmuur is er gewoonlijk ook wel een glacis, dit zou je nog kunnen toevoegen over de reeds geplaatste basis.

Margat_Talus.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mooi begin en het ziet er al meteen goed uit Xavier.
Laat de rest maar komen...

Mark
 
Bedankt :)

Alvast een klein beetje verder gewerkt gisteren en vandaag.

Om te beginnen eerst enkele foto's van de achterzijde van de kantelen, waar ook de loopmuur te zien is

attachment.jpg

attachment.jpg

Dan eens een stukje geprobeerd zoals Steven voorstelde (kan er terug af, enkel probeersel met overschotje)

attachment.jpg

attachment.jpg

En ook de toren heeft zijn laatste laag stenen en kantelen gekregen (deze zijn iets dikker, blijkbaar was het eerste stuk architectenkarton de enige in die dikte dat ik liggen had..)

attachment.jpg

En als laatste werken het valhekken, gemaakt uit oude mikado stokjes en wat plasticcard

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier zal ik nog wat extra werk aan hebben, want als je kijkt, dan zie je de onderkant van het valhekken, maar waar zou de bovenkant nu zijn???
Hier ga ik dus nog een oplossing voor moeten zoeken, en ik denk dat het een poorthuis zal worden die ik er nog zal boven maken, maar dat is voor later.

Voila, alweer een stukje verder geraakt :)

Bedankt trouwens voor de foto Steven.
 
Kwestie van goesting, maar ik vind deze met de extra laag stenen, beter geslaagd.
Valhekken ziet er ook al goed uit, maatr zoals je schrijft er is nog wat werk aan.

Mark
 
Een SF-sectionaalvalhek geen optie?

:D Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn :D

Maar ik heb al een idee, waardoor ik nog iets meer plaats kan maken om figuurtjes een plaats te geven ;)

Eerst eens de bestaande plannen verder uitwerken...
Bedankt voor jullie input en lovende woorden :)
 
Zo, alweer enkele dagen verder, een trouwfeest van een nichtje achter de rug, maar toch iets kunnen doen :)

Eerst heb ik nog een deel van een hoekgebouw aangezet, deze is iets anders van stenen, met de bedoeling dat deze later bijgebouwd/ verbouwd is.
Deze moet wel nog verder afgewerkt worden, namelijk de kantelen moeten nog dikker worden en er moet nog een vloer gelegd worden..

attachment.jpg

Vandaag dan begonnen aan het "poorthuis", zodat het ijzeren valhekken een heenkomen heeft indien opgehaald ;)
Eerst een basis gemaakt van hard karton

onderzijde:
attachment.jpg

vooraanzicht:
attachment.jpg

bovenaanzicht:
attachment.jpg

Even op de muur gepast:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

ook een deel interieur gemaakt, echter enkel wat te zien zal zijn. Dit heeft al een zwart kleurtje gekregen, anders geraak ik er moeilijk bij als ik te lang wacht:
attachment.jpg

attachment.jpg

En een start gemaakt aan de onderkant met de metselwerken:
attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover de vorderingen ;)
 
ziet er goed uit hoor.

mischien nog 2 spuuwers boven de poort waar je kokende taar door kan kappen als de vijand voor de poort staat. mischien heb je wel iets liggen van drakenkoppen of iets dergelijks dat je kan gebruiken.
 
misschien nog 2 spuwers boven de poort ....

Daar ben ik nog naar op zoek tussen alle restjes die ik hier liggen heb, maar nog niets gevonden die zou passen :(
Heb wel iets liggen om aan de muren te hangen, iets klein, maar wel passend ;) Zal wel pas op het einde van de werken er op komen ;)
 
Ziet er weer goed uit Xavier. Zal bijna zonde zijn om je werken weg te stoppen met figuurtjes...:D:D:P
Nee, gekheidje, knappe vorderingen.

Mark
 
Ziet er goed uit,wat je ook wel ziet zijn wapenschilden of baniers aan de poort.

2Q==
images


Lijkt me wel leuk om er wat kleur in te brengen,je zou zelfs nog je eigen familiewapen kunnen verzinnen.
 
Ziet er goed uit,wat je ook wel ziet zijn wapenschilden of baniers aan de poort
Lijkt me wel leuk om er wat kleur in te brengen,je zou zelfs nog je eigen familiewapen kunnen verzinnen.

Terug een prachtig idee, ik had gedacht aan een vlag op één van de torens, maar die banieren lijken mij toch iets meer te hebben/bieden :)

Laat de ideeën maar komen ;)
Bedankt voor jullie input makkers ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan