Hoofdsponsor

1/48 SF Kasteelmuur voor elfen, dwergen, skeletten,... (Scratch)

Nu en dan een uurtje verder kunnen werken aan deze en intussen genoeg vorderingen gemaakt om terug een update te kunnen geven.

De kantelen van de toren waren een zwak punt in de bouw, dus heb ik van boven een coctail prikker er doorheen gestoken die nu verankerd zit in de muur. Na de werken wel gezien dat ik enkele kantelen schuin heb getrokken, wat ik wel een speciaal effect vind geven, jammer genoeg zijn ze niet allemaal zo. Probleem is dat het nu moeilijk recht te zetten is :(
De gaatjes zijn intussen al dicht gestopt.

attachment.jpg

De muur zelf is behandeld met een ruw steentje om wat meer structuur te krijgen. Dit kon er gewoon in gestempeld worden, wel een tijdrovend werkje :P

attachment.jpg

Hier kan je het verschil nog zien, links onbewerkt, rechts bewerkt

attachment.jpg

Dan restte mij nog de afweking van de linker toren en van de vloeren van deze en het portaal

attachment.jpg

En om nog even na te genieten van het werk even op zijn plaats gezet

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover zijn we geraakt momenteel.
Tips of opmerkingen meer dan welkom :))
 
Knap resultaat man.
Dat met dat ruw steentje is ook goed gevonden.
 
Wat bedoel je met "ruw steentje"? Is dat gewoon een steentje dat je ertegen drukt om die structuur te bekomen of heb ik het mis?
 
Ziet er goed uit Xavier. Persoonlijk vind ik de linker muur (onbehandeld) "mooier" (realistischer) dan de behandelde.
Voor het overige niets dan lof. Netjes gedaan allemaal en goed gevonden met die cocktailprikkertjes...
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Je kan zo aan de slag als decorbouwer bij Peter Jackson Xavier, puik werk man !
 
Bedankt voor de lovende woorden mannen :)

Wat bedoel je met "ruw steentje"? Is dat gewoon een steentje dat je ertegen drukt om die structuur te bekomen of heb ik het mis?

Inderdaad Erwin, het steentje gewoon zachtjes in de "mousse" duwen geeft dit resultaat.
Hier een foto van het steentje dat ik gebruikt heb
attachment.jpg
 
ziet er echt knap uit man zal er inderdaad voor zorgen dat je figuren nog beter gaan uitkomen
 
Knap Xavier, met de nodige drybrush zal dat heel mooi uitkomen.
 
Merci allemaal :)

De eerste lagen verf zijn een feit.
Gestart met een laagje zwart uit de airbrush, waarna er een mist wit overheen werd gespoten.
Na droging kwam een laagje sols+.
Vandaag dan een laagje Tamiya medium blue met de kwast op de muren gesmeerd. De verf werd onverdund uit het potje gebruikt.
De dekstenen kregen een laagje (verdund) medium grey opgesmeerd.
Op één van de vloeren heb ik reeds een testje gedaan voor het kleur te zoeken, maar ben ik nog niet tevreden over, wordt nog even zoeken...
Ook nog een zorgpuntje is de hoek van de linkertoren. Daar heb ik gebruik gemaakt van Tamiya putty om de voegen dicht te maken, maar daar heb ik een verkleuring van de verf, dus wordt ook nog even zoeken hoe ik dat kan aanpakken (tips zijn welkom)
Zie de foto's voor het resultaat tot zover.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ziet er goed uit B,
tips kan ik je niet geven.
Ga je nog een ondergrond bijmaken?
 
Ga je nog een ondergrond bijmaken?

Das de bedoeling, maar niet voor onmiddellijk...
Het zal ook simpel blijven, aangezien ik mijn figuren moet kunnen plaatsen, wat betekend dat het best een vlak oppervlak is.
Dus enkel wat statisch gras en hier en daar een klein attribuut of zo, maar dat zijn zorgen voor later.
 
Ziet er goed uit Xavier. Kan jammer genoeg geen tips of raad geven wat betreft de putty.
Misschien had je best eerst een laagje primer (of 2) erover gezet ?
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Kan jammer genoeg geen tips of raad geven wat betreft de putty.
Misschien had je best eerst een laagje primer (of 2) erover gezet ?
Mark

De zwarte laag diende als primer laag, maar blijkbaar niet genoeg :(
We zoeken wel een oplossing ;)
 
Na 50 tinten grijs er op gesmeerd te hebben en een wash van buff is dit het resultaat.
Het portaal boven de poort is nog niet behandeld, maar zo zie je het verschil ;)

attachment.jpg

Op de foto zie ik nu ook dat de onderkant niet goed gedekt is door de buff-wash, maar er komt nog een andere wash over, waarschijnlijk in een ander kleur.
attachment.jpg

attachment.jpg

En ééntje met een figuurtje er bij
attachment.jpg
 
Knap man.
Goede oplossing voor de verkleuring van die linkse hoek ook.
 
Ziet er geslaagd uit Xavier. Verkleuring is goed weggewerkt zo.
Ben benieuwd naar het vervolg...

Mark
 
Werpt al een geheel ander zicht nu, gaat zeker de goede kant uit qua kleurvariatie!
 
Merci mannen :)

Intussen terug wat verder gewerkt, het einde komt in zicht, hopelijk kan ik volhouden :O

Eerst heb ik wat verkleuring aangebracht op de plaatsen waar minder regen zou aflopen. Daarvoor heb ik gebruik gemaakt van Tamiya Nato Black.
Eerst een wash, en daarna met een dun penseel en minder verdunde verf wat regenstrepen aangebracht. Ook de valpoort heeft een roestig kleurtje gekregen, de elfen en dwergen hadden geen roestwerende verf om op hun ijzeren poort te smeren...
Dan enkele magische bonen geplant, zodat ik de dag erna een plant had staan langs de toren :)
Zo, nu dan enkel foto's van het geheel

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Tot zover ben ik momenteel gekomen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan