Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

coachke

V.I.P.
V.I.P.
Lid geworden
14 apr 2014
Berichten
10.874
Hey mannen Coachke is terug met een nieuwe bouw en dan nog wel met een kever 1/16 nog wel , het is wel niet mijn gewoonte zo groot te bouwen maar ik heb hem als geschenk gekregen , alles zat nog in de plastieken zakjes gewoon geweldig , het was een aangename verrassing verleden week maandag toen ik een grote doos op tafel zag staan waarvoor mijn dank aan de gulle schenker , het enige wat er mee gebeurd is dat de body een kleurtje heeft gekregen maar dat maakt niks uit
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

Ik ben al direct begonnen met natuurlijk mijn zwak punt de wielen ben op zoek gegaan en heb toch weer iets gevonden tussen mijn rommel in mijn garage . Na lang zoeken kwam ik een alu buis tegen van een schep om een zwem badje proper te maken en de dikste buis paste juist in de banden dus ik kan weer verder
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

in het begin zal het wel wat traag gaan want ik heb nog veel dingen te doen in en rond mijn huis maar ik zal wel de nodige info en fotokes erbij doen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zie daar lijntjes op die body, wordt die ook nog gechopped ? Doet me een beetje denken aan m'n laatste jaar in de Groene Poorte, toen was er ook een klasgenoot die een 1/1 kever aan het verbouwen was (toen kon je nog kits kopen daarvoor, ik weet niet of dat nog bestaat ?).
Ik kijk er alvast al naar uit, 1/16 lijkt me wel een mooie schaal om dergelijke verbouwen te doen.
 
Marc veel succes terug met deze bouw,
Ik volg alleszins, zalig hoe je die velgen aanpakt..
 
Maar hoe maak je nu je zwembad schoon dan Marc??

:)
 
@Dany neen daar ga ik nu niet voor deze is een geschenk en die ga ik nu niet verprutsen ( als het moest mislukken ) nee dat zijn plekjes waar ik moet schuren waar stof of naden van het gieten zijn sorry als ik u teleurstel ik zal het wel eens met een 1/24 doen
@lightair dat heb met andere ook zo gedaan ik zal nog wel foto's posten maar ik denk dat ik nu alleen de achterste doe
@Ron ik heb dat niet meer dat was van zo een voor boven de grond mijn dochter had dat ooit eens gekregen maar we hebben dat nooit gebruikt mijn tuin is 6 meter breed en dat bad was 5 meter ik heb dat nooit gebruikt en heb er iemand een plezier mee gedaan en dat is per ongeluk blijven liggen ( goed voor mij nu )
 
Schuif eens op mannen, mijn ligstoeltje moet d'r ook nog bij, ik ga hier eens even lekker van genieten.
 
Ik denk dat ik gang ben geraakt ik heb de twee achterste velgen al klaar
attachment.jpg
attachment.jpg
maar nu de bandjes opentrekken hoe moet dat gebeuren ( denk denk denk ) eerst had ik een stuk coaxisolatie genomen maar dat plooit niet mooi rond wat nu plots dacht ik aan iets namelijk plasticine daar een worstje van gemaakt en in het bandje gefoefeld ( gestoken ) attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
en kijk naar het resultaat echt getrokken banden net zoals de tuners nog doen met die extra brede velgen
attachment.jpg
attachment.jpg
http://www.modelbouwen.be/attachment.php?attachmentid=51813[/img
goe he ( voor de liefhebbers) ?]
 
dat zijn idd lekker getrokken bandjes :D
 
Ziet er al een veel belovende start uit Marc. Knap gevonden dat alu-buisje als volg.
Ben benieuwd wat ge nog gaat vinden om ons te verrassen...

Mark
 
Wauw coachke ?hoe komde erop dat schepnetje,die plasticine?...dit maakt het des te mooier voor U en boeiender voor ons...!
Goe bezig maat...!!!

Grtz yves,
 
Ja beste Yves ik heb ondervonden dat ge voor 1/16 niet veel kunt vinden van wielen of zo dat moet improviseren en ben ik op zoek gegaan , eerst had ik nog een buis van een oude stofzuiger liggen maar die was in feite iets te dik , ik had er al een stukje afgezaagd maar vond dat dit niet goed was verder en verder gezocht en dan heb ik die alu buis gevonden en het zijn er drie voor de prijs van 1 want dat zijn drie verschillende buizen die uiteen schuiven en 1 ervan was de juiste maat dus de zaag erin
Ja die plasticine eerst had ik de isolatie van een coax genomen maar dat trok in teuten en ging niet goed maar ik moest en zou die bandjes opentrekken en daar had ik die plasticine voor , die had ik liggen om stukjes in te prikken als ik spuit en zo kom ik aan die zaken , en een beetje uwe mayonaise gebruiken he
Grtz Marc
 
Mooi begin van een nieuw project weer! Ik zit op de volgbank :)
 
Allemaal een beetje opschuiven alstublieft, ik wil er ook nog bij! :D
Mooie start, ik ben heel benieuwd naar het vervolg!
 
Zeer interessante topic aan het worden, ik heb hier nog 2 van deze dozen in mijn stash liggen, dus alle tips en truukjes worden graag meegenomen naar de toekomst :))
 
ik heb nog een beetje verder gedaan niet veel maar toch nog ietsje
In papier een malleke gemaakt en dan proberen in metaal na te maken
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Ik moet nog juist uitsnijden in een dun metaal en op plooien wat de juiste naam ervan is weet ik nu niet zonnekleppen , wenkbrouwen of wimpers dat weet ik nu niet misschien iemand onder ons ?
 
De volgorde klopt niet maar ik denk wel dat jullie het begrijpen
Sorry hoor
Marc
 
Wimpers is het juiste woord ;)
Dat wordt een mooi model, mijn gedacht :D
 
Beste bouwer collega's ik moet jullie toch al bedanken voor de snelle sympatieke reacties die ik hier weeral op krijg , ik vind het prettig dat jullie mij volgen ik had dat nooit gedacht dat ik zoveel aandacht zou krijgen ( ik vind het prettig en geniet ervan ) ik zal mijn best doen om deze bouw zo goed mogelijk te verslagen en er goede foto's bij zetten
Thanks Marc
 
Een Kever is altijd leuk om volgen ! Goed bezig met je extraatjes, zal weer iets knap worden.
 
ik denk dat je doelt op eyelids?
1385379716193680872image.jpg


via google vind je voorbeelden (Beetle eyelids)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan