Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

Ja Roy dit is met de flits getrokken maar ik heb hetzelfde gedaan als bij mijn proefje zo ziet het er beter uit , het is net of er gaan stukken roest afvallen , iets wat ik vroeger alle dagen zag in het echt
Hier heb ik gewerkt op de plaatsen waar in het echt de roest verschijnt ik zal eens mijn grote flits erop zetten misschien is het dan beter
Marc
 
Maatekes ik ben er terug hoor er komen weer ineens nieuwe ideen bij mij op ge zult het wel zien ik vertel nog niks maar de bouw start terug ik heb er een tijdje een dipje aan overgehouden ik weet niet waarom
Marc
 
Beste maatekes ik heb eindelijk nog eens iets kunnen en willen doen de bewuste imperiaal ( porte bagage ) in het vlaams is dan toch af geraakt buiten wat aanpassingen ben ik er bijna mee klaar zie hier al enkele beelden , dit hadden we al he

attachment.jpg

attachment.jpg

hier nog enkele vorderingen, ik heb dus weer van koperdraad alles zelf gemaakt eerst de lengte gezocht en op maat geknipt en daarna de bevestigingsdelen zijn ook weer gemaakt van plat geklopt koperdraad , het solderen op zich was al een heel avontuur het ene kwam los terwijl ge het andere aan het solderen was , nu heb ik van mijn kameraad een wijze raad gekregen en ik heb dan natte q-tips erop gelegd en dat werkte ik had daarvoor wel krokodilleklemmetjes geplaatst maar ditmaal ging niet om de eenvoudige reden dat het dan niet bleef liggen zodus het resultaat

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

dit is het dan nu nog alleen schuren en schuren en primeren en schilderen


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


en dit is het volgende waar ik mee bezig ben ik hoop dat dit gaat lukken waar ik mee bezig ben want ik heb weer iets in mijn hoofd

attachment.jpg

Zo beste kijkertjes tot de volgende aflevering van de fabeltjes bouw :laugh::laugh::laugh:

Marc
 
Hallo vrienden ik ben weer een stukje verder met mijn projectje dit maal laat ik zien hoe je een reiskoffertje ( valies ) maakt , eerst en vooral heb ik van bij "Den Action " sorry voor de reclame een soort plasticine meegebracht die luchtdrogend is en niet in de oven moet om te harden , daarvan heb ik voor de eerste maal , geprobeerd , een valiesje te maken

attachment.jpg

Dat heb ik dan bekleed met mijn " gooi niks weg truuk " bekleed met de verpakkingsfolie van boter of margarine dat alu velletje dat er bovenop kleeft

attachment.jpg

attachment.jpg

daarna in de timer gezet en daarna in kleur gezet en een beetje verweerd

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier nog wat proefjes van slotjes die ik probeer te maken

attachment.jpg

attachment.jpg


Tot een volgende
Marc
 
Mooi detail, die reiskoffer.
Komen de riemen volledig rond de reiskoffer te zitten zoals vroeger vaker het geval was?
 
Mooi werk zo te zien. En het idee van die folie op je reiskoffer vind ik een schitterend idee, mooi effect krijg je daarmee! :D
 
@ zeker en vast ik denk met lood of zo ik weet nog niet
@Kevin ik heb dat al een paar maal in gedachte , en ik houd er een deel van bij kan nog voor vele dingen gebruikt worden
En mannen bedankt voor de positieve reacties
Marc
 
Mooi detail! Komt de koffer met een "spin" vast te liggen?....errug 50/60 jaren!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb nog wat verder kunnen doen aan mijn VALIES de slotjes zijn gemaakt met zo een potje waar ze bij de Chinees rijst en zo in doen dat is wat dikker dan alu folie

attachment.jpg

attachment.jpg

en de handgreep heb ik gemaakt van zo een rolletje binddraad

attachment.jpg


attachment.jpg

Zo dat was het voor vandaag
groetjes Marc
 
Grappig koffertje geworden.
 
Vrienden wat een oen ben ik toch ben al heel de tijd aan het zoeken voor een lederen riem om rond de koffer te maken
Ik heb zelf een heel verslag gemaakt hoe ik leder moet namaken en nu zit ik te zoeken het word tijd dat de drukte achter de rug is
Marc

Chocotof
 
Collega's , vrienden en kameraden kan iemand me eens raad geven ik heb gisteren mijn body van de kever gespoten met vallejo en verdund met Tamiya thinner en nu blijft de verf zo een beetje plakkerig , want ik heb enkele stofjes die eraf moeten en ik zo hem graag in de satin vernis zetten , nu is dat normaal of duurt het langer om te drogen in de winterperiode , voor zover ik mij herinner heb ik dat nog nooit meegemaakt of ik moet me vergissen
grtz Marc
 
Ik heb nog nooit vallejo verdund met tamiya thinner dus ik kan niet zeggen of dat de oorzaak ik.
Misschien eens op de verwarming leggen? Als het niet beter wordt zou ik gewoon de vernis er zo overheen zetten. Ik heb dat ooit ook eens gedaan op plakkerige verf en de vernis werd mooi hard en dekt dat plakkerige af.
 
Ja Michel dat was ik ook van plan om er satin vernis over zetten maar er zijn een paar stofjes die eerst wil wegschuren , met de vernis werkt perfect ik heb zo mijn 1/24 kever zo gedaan , ik heb nog nooit zo een blinkende auto gehad
Michel bedankt om te reageren ik heb al naar onze sponsor ook gemaild misschien een soort verharder of zo maar Eric heeft nog niks laten horen
grt Marc
 
Ik raad je aan om de verf tenminste 24u te laten drogen. Als hij dan nog plakkerig is, heb je volgens mij een probleempje..
Wat dat probleempje is, kan ik je spijtig genoeg niet zeggen omdat ik totaal geen ervaring heb met Vallejo.
Motip heeft dit ook trouwens, dat het pas na 24u door en door droog is en eerst nog wat plakt.
Sowieso niet aankomen anders blijven je vingerafdrukken er in staan.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan