Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

Beste kijkers :laugh: bouwers en collega's zoals ik al verteld heb hier dan de foto's van de begonnen werkzaamheden

attachment.jpg

en hier het klepje

attachment.jpg

ik ga het natuurlijk in open stand monteren

Ik heb nog iets in petto het kevertje zal licht hebben , ik heb namelijk ( weeral ) in de action led lichtjes gevonden 20 stuks voor nog geen 2 € het houder voor twee batt. , het zijn hele kleine ledjes en geven fel wit licht met zeer dunne draad ( ik heb ze al voorgesteld aan Mr Artex voor zijn dioke .
Maar dat is nog niet voor nu eerst alles stap voor stap want ik heb nog wel wat werk ( veel denkwerk ) om nog iets te vinden om veranderingen heeft er soms iemand een voorstelletje
Grtz Marc
 
Hier nog met meer nieuws vanuit het keverfront een collega heeft me zo zot gekregen om de grillen onder de achterruit open te maken daarvoor moet ik eerst de binnenkant op die plek zo dun schuren dat ik daarna met een soort scalpen het maar moet opensnijden ( ik hoop dat het lukt ) heb al een stukje gedaan

attachment.jpg

De voorste wielen zijn ook klaar het wit heb ik uit de hand geschilderd maar ik ga nog matte vernis erover zetten omdat het nog te veel blinkt

attachment.jpg

ook heb ik het instrumentenpaneel gekleurd en de zilveren randjes zijn ook al klaar nog juist de decals

attachment.jpg

Als laatste heb ik de matten nagebootst , ik had beelden gevonden van de brilkever en daar was te zien dat de matten verhogingen hadden , ik denk voor de stevigheid , daarom ben ik aan het rekenen geslaan en heb tamiya tape genomen en daar een stuk op mijn snijmat gekleefd, eerst recht gesneden , daarna stukjes van 3 mm gesneden maar ook 1 of 2 afstand reepjes en zo heb ik de hele bodem gedaan behalve ongeveer in het midden daar was er een bredere band , heelwaarschijnlijk lopen daar de elek. kabels van links naar rechts omdat daar niet opgetrapt kan worden onder de stoelen

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo dat was het weer zo een beetje voor vandaag , bouwen ga ik nog doen maar denkelijk niks meer posten VANDAAG he beste mensen ik heb me enorm verkeerd uitgedrukt .Er is al hevig op gereageerd bij deze mijn oprechte verontschuldiging
Ik denk er niet aan om te stoppen , ja tussen 6 planken dan zal ik wel moeten stoppen
Groetjes Marc
 
Laatst bewerkt:
Mooi nagebootst met die stukjes tape. Heb ik op een ander forum ook al eens gezien.

En waarom ga je niks meer posten dan?
 
Komaan makker goe bezig,ge zijt u volledig aan't laten gaan...!!

Grtz yves,
 
Die grille uitwerken lijkt me alvast een geduldig & fijn werkje, maar met jou ervaring ,zal dit best goed lukken!
 
Nog eens Sorry vrienden voor het misverstand , ik weet dat ik het soms nogal eens verkeerd durf uit te leggen , stoppen nooit hoor
Grtz Marc
 
het ziet allemaal goed uit, maar ik zou het instrumentenpaneel met bmf (bare metal foil) rond de randjes gedaan in plaats van te verven dat blinkt meer en geeft een chrome effect.
 
Ja Dave ik moet dat nog doen ( allee proberen ) maar de decal ging erover dus eerst wachten en dan aanpassen
Grtz Marc
 
Beste vrienden na heel wat gepruts is de kleurlaag rond de roosters beschadigd daarom heb ik jullie wijze raad opgevolgd en de body helemaal gestript van de kleur en ik moet eerlijk zeggen ; ik had die kever gekregen van een vriend en het enige wat er aan gedaan was dat de auto in kleur gezet was en ik denk niet 1 keer maar er zat zilver op grondverf en daaronder zwart metaal kleur en die kleur was er bijna niet af te krijgen , alleen in een volle bak remolie dan ging het vrij snel en nu is hij mooi wit
Dus terug naar af , beter zo dan te liggen klooien he ?
Grtz Marc
 
Hey coachke,altijd leuk en nostalgisch om te zien een kever.Waren en zijn nog steeds mooie wagentjes,je maakt er wel mooi werk van zie ik.
Veel plezier ermee en ik volg in stilte.
 
Thanks doomwad ik ben het ergens zedelijk verplicht het is een geschenk van een vriend dan moet ik wel mijn best doen he
En aan de andere bouwers natuurlijk ook k heb het al eens vernoemd zonder jullie was ik nooit zo ver gekomen en dat meen ik
Thanks iedereen
Grtz Marc
 
Allerbeste vrienden bouwers ik stop met het openmaken van de roosters onder de achterste raampjes , ik durf gewoon niet het is daar zo dun dat komt nooit goed hoor
Sorry mannen ik ga gewoon de kever afmaken zonder de open grille's
Grtz Marc
 
Coachke, jij voelt het best waar je mogelijkheden liggen en als jij vind dat de roosters mogen dichtblijven, dan blijven die toch gewoon dicht...
Ben wel benieuwd naar het vervolg nu...

Mark
 
Ben goed bezig hoor ik ga straks foto's zetten van het interieur dat staat al in de kleur maar is nog niet helemaal af de zitten ga ik wel wat verweren
Grtz Marc
 
Coachke, ik ben curieus, ik zit je op de hielen en volg je
 
Mijn beste allerbeste kameraden ik heb jullie hulp nodig . Ik heb namelijk mijn zeteltjes geschilderd en verweerd ook heb ik blinkende en matte plekken gemaakt om de zetel's de look te geven van versleten skai, similileder . Nu wil ik van jullie een eerlijk een antwoord of eventuele raad of het goed is of hoe ik het kan verbeteren , nu kan ik het nog veranderen

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

By the way dat kussentje heeft mijn vrouwke voor mij gemaakt mo in de kever te leggen , lief he ?

En maatekes wat is het verdikt ? Niet te streng he ik ben maar een bleuke hoor
Grtz Marc ;) ;)
 
ik weet het niet, dat grijs spreekt mij zo niet aan...

mss nog een beetje 'wash' met zwarte verf :)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan