Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

Motor ziet er netjes uit.
Mooie details.
 
Dit zijn zowat de laatste foto's van de motor hij is zo goed als af , heb nog een zelf gemaakte benzineleiding gemaakt van zo een rolleke groene binddraad dat ijzer dat daar inzit is best bruikbaar voor van alles en heeft de kleur van een echt leiding

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

zo dat was het en nu ga ik verder met de verdere verbouwingen van de bodemplaat en ophanging

Grtz Marc
 
Hey marc

Wat een prachtauto zal dit weer worden, als ik ooit een kever bouw, dan gebruik ik jou topic als referentie,

Doe zo voort!
 
Mooie detaillering van de motor!
Fijn en verzorgd werk ;) Marc
 
Kameraden ik heb efkes tussen de google spot door mijn bodem plaat als geschilderd ( gespoten ) en daarna om miserie te vermijden er klaar lak over gezet
attachment.jpg
attachment.jpg
Ziet er redelijk uit he? :wink1:
Die zilver kleurige stukjes zijn in werkelijkheid bevestigingsplaatjes en de gouden stipjes zijn de gegalvaniseerde boutjes ik zou er echte kunnen insteken hebben maar ik heb ze niet dus de old fashioned way en ik vind het ok
Marc
 
En dan nu naar de ophanging die is al deels ingekort en verlaagd ( het is te zeggen dat ik de vooras omhoog heb gebracht dat maakt dat de bodemplaat omlaag gaat verstaan jullie het ? ( de die hard's wel he ? ) :laugh: :laugh: :laugh:
Marc
 
Hey Marc, ziet er prima uit! :D
Ik ben benieuwd naar het vervolg!
Motor is ook prachtig!
 
Zeer mooie vorderingen !
 
Dank u ik ga stilaan terug beginnen op volle kracht te bouwen
Marc
 
Zeer geachte bouwers , vrienden en collega's ik weet dat het een tijdje geleden is maar er zijn op dit moment dringender zaken te verrichten maar ik heb toch nog het een en ander kunnen klaar krijgen

Eerst en vooral door het Dry-fitten zijn de twee fusee-pennen afgebroken van de voorwielen , zulke dingen zal al wel menig bouwer hebben meegemaakt
Dus de oplossing , veel beter dan het originele , ik heb de vier armen uitgeboord en een vol stukje koperdraad in gekleefd en ik moet eerlijk zeggen dat het veel steviger is dan daarvoor , oordeel zelf maar

attachment.jpg

attachment.jpg

nu de body en alle delen die in kleur moeten zijn ook geprimerd eerst wilde ik hem mat grijs maken , daarom heb ik de primer met een paar druppels een kleurtoon gegeven omdat het dekken van de kleur beter is , maar het is verandert maar blijft nog even geheim

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

en tenslotte een foto van de achterkant met de ingebouwde versnellingsbak en de ophanging , die ik nu probeer uit te lijnen en te verlagen

attachment.jpg
 
Da ga nen bangelijke otto worden Coach(ke)...!! Goe bezig!!

Grtz yves,
 
Yves dank u maar ik vrees dat het wel een tijdje gaat duren heb nog heel wat dringendere dingen te doen
Marc
 
eindelijk heb ik ons kevertje kunnen verven eerst in de primer gezet en nu in "Egg green " geschilderd en er komt nog een laag satin coating over

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en wat vinden mijn collega's ervan ?
 
Das een shoon kleureke,da staat hem wel,echt old school vinnek!!

grtz yves,
 
De grondverf zit er goed op.
Zou je niet beter die stukken uit de deuropening en de kofferopening halen?
Anders ga je deze stukken nog moeten bijwerken achteraf.
 
...
Zou je niet beter die stukken uit de deuropening en de kofferopening halen?
Anders ga je deze stukken nog moeten bijwerken achteraf.
Denk dat je daar weleens gelijk kan in hebben Jelle.

Mark
 
Ziet er goed uit Marc, echt old school met een Duck Egg Green, een Spitfire waardig.
 
Ben weer aan iets begonnen hoor , zoals jullie al weten doe ik graag iets speciaals aan mijn kitjes , wel nu bij deze kever ben ik aan het proberen die driehoekige ventilatie openingetjes opzij eruit aan het halen om deze open te zetten , nateerlijk weer een gefrul van mijn kan niet meer
beelden volgen straks
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan