Hoofdsponsor

1/16 Old School kever [wip]

Mannen bedankt voor de info over het wit schilderen van de bandjes ik zal jullie raad opvolgen en ze proberen te schilderen als ze voorgoed gemonteerd worden
 
Hoi vrienden ik ben er nog eens , ja nu heb ik ineens zoveel te doen mijn lego-bus , mijn kever .
En dan spreek ik nog niet van hetgeen om en rond mijn huis nog te doen valt , dan de doktersbezoekjes met mijn vrouw , ze voelt zich nog steeds niet goed na het overlijden van onze beste maat ze geraakt er niet over , ze heeft nu anti-depressiva gekregen omdat ze er terug moet bovenop geraken .
Morgen moeten we dan naar de kliniek voor haar neurostimulator want die werkt niet meer naar behoren , ze gaan hem terug afstellen
Nu iets anders ik heb nog een beetje gedaan aan de motor van mijn old school
Kijk maar
attachment.jpg
Volgens het bouwplan moet je de windtunnel de twee delen nu aaneen kleven en daarna moet men in de buisjes die vooraan zitten de bougiekabels door trekken , maar na lang geklooi heb ik de twee helften terug uiteen gehaald en zo de draadjes er zo doorgestoken , ik heb wel nieuwe draadjes gezocht want die in de doos geleverd waren , waren veel te dik ( heb het opgezocht op het internet ) hier het voorbeeld
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
de stroomverdeler en bobijn ook in kleur gezet
attachment.jpg
attachment.jpg
de versnellingsbak in alu gezet en een beetje verweerd alsof er een beetje olie zweet uit de naden
attachment.jpg
zo dat was het dan zo een beetje tot een volgende beste vrienden
 
Knappe vorderingen weer Marc.
Goed gedaan die verandering van de bedrading.
De bijgeleverde bedradingen (in de meeste kits, ook de duurdere) zijn meestal te dik, dus vervanging is geen overbodige luxe.
Ben benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Fijn afgewerkt, die motor.
De bedrading is inderdaad een mooie verbetering ;)
 
Beste vrienden ik weet , het gaat traag , maar heb toch weer iets gedaan

attachment.jpg

Dit is de dynamo toen nog 6 volt gelijkstroom , nu is dat een 12 volt alternator, die zat niet goed in elkaar en ons Marcske heeft weer in zijn buizenarsenaal aan het wroeten geweest en heeft weer iets in elkaar gestoken een stukje buis van een telescoop antenne van een oude transistorradio ( hint daar hebt ge buisjes van allerlei afmetingen die dan nog mooi ineen passen )

dan nog eens een fotoke van de motor met dynamo

attachment.jpg

Nu heb ik een probleempje ik heb het op de beurs ook gevraagd en niemand kan me een deftig antwoord geven ik alles volgens het boekje gedaan mijn kit afgewassen met water en zeep daarna ontvet met alcohol licht geschuurd primer opgezet van vallejo het komt er bij de minste aanraking af , het enige wat ik nog niet gedaan heb is , er bestaat voor 1/1 een spuitbus om op kunststof bumper te spuiten een soort hechtprimer , is transparant en daar moet dan de lak opgespoten worden , dit is mijn laatste hoop .
Bij het minste aanraken met een vingernagel of iets hard komt de verf los
Dat was het
Marc
 
Ja zeker want ik draai op dit moment op een zeer laag pitje en dat ligt er allemaal gespoten ik ga dat laatste eens proberen dat is een soort platic primer kleurloos , heb ik vroeger veel gebruikt om bromfietsen en autobumpers te spuiten en dat is toch altijd goed gekomen , ik heb er nog van staan
Marc
 
Niet te geloven dat je zo'n geduld hebt voor die fijne werkjes en veranderingen. Ziet er een stuk beter uit dan mijn kever. Doe zo verder en het komt meer dan goed.
 
Hey Alain ik heb tijd he ben op pensioen en ga bijna nooit weg omdat mijn vrouwke net goed uit de voeten kan , tijd speelt geen rol dus doe ik het rustig aan , vroeger was dat anders hoor
Marc
 
Wat een werelds idee van de antenne Marc, heb ik er vorige week O@@^SBSB^@^@%!!G net twee over me knie gehaald :O

Vallejo heeft naar horen zeggen een lange tijd nodig om volledig uit te harden.
Heb je wel primer gebruikt?
 
Hey Mark heb al van alles geprobeerd ik heb nog een ding plastic primer de men gebruikt om kunststof bumpers te lakken , het is iets doorschijnend spul dat ge er opspuit droogt direct en daar kan je dan primer over zetten , heb het dit jaar nog gebruikt om onderdelen van een crossbrommer te spuiten en dat ging goed en ik heb er nog van staan dus even proberen . De plastic voelt aan alsof er te veel grafiet in zit zoals bij zwarte plastic onderdelen die soms in bepaalde bouwdozen zit . Ik laat het nog wel weten
Grtz Marc
 
Mannen hier zijn ik nog eens terug met vorderingen aan de motor

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Wat was dat voor een gepriegel die draden op zijn plaats krijgen maar ik vind het geslaagd voor de bougiekoppen heb ik stukjes soldeersel gebruikt om de isolators na te bootsen
 
De plastic voelt aan alsof er te veel grafiet in zit zoals bij zwarte plastic onderdelen die soms in bepaalde bouwdozen zit . Ik laat het nog wel weten Grtz Marc

Zou goed kunnen Marc dat het plastic je hier tegen werkt, de Traction van Heller was ook een ramp kwa plastic in combinatie met de hechting van de verf.
Hoe zit dat eigenlijk met de body? Hecht die zilververf daar wel goed? die is namelijk op waterbasis.
 
@ Mark dat valt best mee die is nu al wat geschuurd en de gietrandjes weggedaan maar die verf houd redelijk goed nu de laatst vorderingen valt het mee maar ik moet wel iedere maal een laag vernis blinkend of mat leggen en dan gaat het , ik heb nu wel delen van de motor in velgenlak gezet en die houd goed ik had die nog staan een overschotje en die delen moet toch zilver worden later wel wat verweerd
Marc
 
Knappe vorderingen weer Marc.
Zo op het eerste gezicht hecht de verf nu wel goed.
Heb je je trucje met de plastic primer toegepast ?
Knappe bougiekabels ook trouwens.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
@Mark nee nog niet ik ga er mee wachten voor de body zelf nu doe ik het anders als ik iets geschilderd heb zet ik er direct erna een laagje vernis over en dat beschermt wel wat en zo heb ik tot hiertoe nog geen problemen gehad
Want wat nu wel eigenaardig is dat ik de bodemplaat al geprimerd had met ( sorry ) primer van de action en nu pelt die grotendeels af en nu ligt die al dagen in de alcohol en nu wil de overschot er niet meer af , ik denk dat ik morgen en lag valleo zwarte primer ga leggen en die goed laten uitharden
Grtz Marc
 
Wat je kan doen is als de verf stof droog is het stuk boven de verwarmingsradiator hangen, als je tenminste centrale verwarming hebt.
Door de warme luchtstroom krijg je een goeie uitharding van de verf. Niet te kort erboven hangen, want als je flink stook dan kan de lucht temperatuur nog aardig oplopen en je wilt geen vervormde delen. Haar fohn van de vrouw erop zetten kan ook heel goed, geeft wel veul lawaai en je krijgt een lamme hand van het vasthouden :D
 
Die motor ziet er heel geslaagd uit.
Wat die niet hechtende verf betreft heb ik indertijd hetzelfde probleem ondervonden op de zwarte onderdelen van de motor van de Concorde. Heb toen ook meerdere pogingen moeten ondernemen om de primer te laten hechten.
 
Wat je kan doen is als de verf stof droog is het stuk boven de verwarmingsradiator hangen, als je tenminste centrale verwarming hebt.
Door de warme luchtstroom krijg je een goeie uitharding van de verf. Niet te kort erboven hangen, want als je flink stook dan kan de lucht temperatuur nog aardig oplopen en je wilt geen vervormde delen. Haar fohn van de vrouw erop zetten kan ook heel goed, geeft wel veul lawaai en je krijgt een lamme hand van het vasthouden :D
Marc met de haardroger , dat is 1 van mijn vaste werktuigen op mijn werktafel , zo een oud afgedankt goedkoop dingetje en dat doet zijn werk goed
Grtz Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan