Hoofdsponsor

1/24 Marc VDS Z4 GT3 Baku World Challenge 2013 [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
D

dendave

Guest
Dag allemaal het is weer een tijdje geleden, ik heb besloten om een nieuwe doos open te doen de motivatie voor de MP4/13 is eventjes zoek, ben er dan ook al 6maanden mee bezig en de sleur zit er een beetje in.

De wagen die ik ga bouwen is eentje van een Belgische team van Marc VDS racing:
999301_10153440946230623_1737784021_n.png
Speciale livery voor de Baku World Challenge

Daarvoor gebruik ik de Fujimi Z4 gt3 2013, de decal van Racing decals43, studio27 pe-set en carbon decal, hobby-design windowmask en uitlaat.

mons058.png

mons059.png

Nu de WIP
Eerst heb ik alle meegegoten gaas vrij gemaakt voor de pe.
Achterkant.
voor:
P9240117.png
na:
P9240127.png

Voorkant:
voor:
P9240124.png
na:
P9240126.png

Dan in de primer (zeropaints) en een beetje later een matte laag (tamiya spuitbus) er over.

P9250137.png

P9250138.png

P9250139.png

P9250140.png

Tijdens al dat drogen heb ik de velgen ook al bijna klaar enkel nog het hart van de velg verven.

P9240130.png

P9240135.png

Toen alles een nachtje laten drogen deze morgen een laagje matte vernis (Mr hobby) er over, kon ik deze namiddag beginnen met de decals.
voor de interesseerde nog een close-up van de decal, jammer dat er geen nr's bij staan, dat zou toch iets gemakkelijker maken.

P9240128.png

P9240129.png

En dan de wagen hoe hij er nu bij staat, alles gaat goed decals leggen goed het moeilijkste is de leeuwenkop.

P9250150.png

P9250149.png

P9250148.png

Zover ben ik dus geraakt op drie dagen tijd, enkel denk ik toch een laagje semi gloss er over ga doen in plaats van mat.
 
decals leggen is altijd een moeilijke klus , maar uit je beschrijving hier boven lees ik dat je een mat laag vernis
op gedaan hebt , decals leggen zich het best met een glanzend vernis laag er op , dat geeft ook twee voor delen
- je decals glijden en de blaasje kan je mooi naar buiten werken
- de randjes zal bij de verdere bewerkingen niet meer te zien zijn ( toplaag vernis er over)

bij mat vernis( en dan decals ) weet je niet of de randen van je decals zullen weg zijn met een top laag mat of vernis
als de z4 mat moet zijn kan je hem nadien in een mat vernis laag zetten

je banden zijn super gedaan ,klasse net echt
 
ik weet het Tom, het is om eens te proberen als het ook op een matte vernis gaat.
Maar ik vindt het een beetje te matt en denk dan dat semi-gloss beter tot zijn recht gaat komen als top laag.
 
Knappe vorderingen Dave. Het plaatsen van de decals lijkt inderdaad wel meegevallen.
Echter zoals Tom ook al aangaf is een glanzende onderlaag beter dan een matte, kwestie van plaatsing.
Ik vind het alleen raar dat je nog geen PE hebt geplaatst, maar wel alles al is weggehaald...
Niettemin knap werk en ik kijk dan ook al uit naar het vervolg.

Mark
 
bedankt interceptor, Ik ben bang dat de vernis de gaten van mijn gaas gaat opvullen maar ik heb wel de sloten op de capo en achter deksel in pe geplaats, dit is voorlopig het enigste.
 
Mooie wagen! En leuke details die je er bij hebt aangeschaft.
Als ik je een tip mag geven voor de lak, dit is hoe ik het altijd doe

- spuiten met glanzend zwart.
-aflakken met glanzende vernis. (als de glans er al inzit, is dit niet eens nodig)
-decals plaatsen
-aflakken met semi matt vernis.

Zo heb ik het gedaan met mijn laatste Rossi Fiesta en heb op deze manier het mooiste resultaat gekregen.

1q50z7.jpg
 
Bedankt Rocknrolla, het zal dan semi-gloss worden.

Maar nog een vraagje, hoe kan ik de sol resten best kuizen, gewoon onder stromend water of een badje met een beetje dreft?
 
Ik doe het altijd met een potje water en een wattenstaafje. Gewoon dippen en de solresten afvegen.
Wel weer netjes droogmaken nadien anders heb je weer plekken van het water.
Wat je ook kan doen is schoonmaken met een zachte doek en wat tamiya compound. (als je dat op voorraad hebt natuurlijk)
 
Tot hiertoe al een zeer mooie bouw. Er is een ding dat ik niet goed begrijp. Je begint met een matte ondergond, waar nadien de decals overgaan. Tot hier begrijp ik het nog, want dat is perfect mogelijk. Het enige wat ik niet begrijp, is dat je semi gloss vernis gaat gebruiken op een model dat in het echt mat is. Wat ik zou doen, is eerst gloss zwart spuiten. Daarna de decals aanbrengen. De sol resten verwijderen en dan er matte vernis overzetten. Het is slecht bedoeld ofzo, want iedereen heeft zijn eigen manier van doen. Het enige nadeel van een matte ondergrond is dat je silvering van je decals kan krijgen. Maar als je de decals met veel sol en een beetje warmte van de haardroger geeft, dan verdwijnt de kans op silvering. Ik blijf alvast verder volgen.
 
Bedankt jongens voor tips, maar ben aan het twijfelen of de wagen in het echt wel mat is op de ene foto wel en de andere niet.
 
Heb eindelijk nog eens tijd voor een update.

De Pe rem schijven een beetje verweerd.

PA100021.png

PA100016.png

Als ook de bodemplaat in kleur gezet en een beetje verweerd.

PA100015.png

Enkel de voorste en de achterste diffuser doe ik in de cabon.

Body en onderstel te samen.

PA100022.png

PA100023.png

Ondertussen ben ik bezig met de voorkant af te werken.

PA100013.png
 
De decals hebben dan misschien wel glans vernis nodig om goed te werken,
maar ik vind dat ze er heel schoon ophangen.

Goe bezig !
 
Ziet er goed uit, dit zou ik niet kunnen eerlijk gezegd.
 
dat ziet er inderdaad goed uit hoor mooie remschijven :)

maar als ik wat kritiek mag uiten, ziet hij er in het echt anders uit of op de foto?

want ik vind dat de matte laag geen goed doet aan het zwart, op de foto's ziet hij er een beetje grijzig uit, maar dat kan door de camera of de lichtinval komen,

vor de rest blijf ik geboeid volgen.
 
bedankt voor de reacties jongens
@lightair, ik heb al alles geprobeerd om zuivere foto's te maken maar heel laas schuilt er geen fotograaf in mij.
 
gelukkig is alleen het bouwen dat hier telt ;)

dus de grijze waas komt door de camera, dan wordt dit een topmodel ;)
 
Hoi, we zijn weer een stapje verder met de bmw.

De spoiler en de onderste gril zitten er op en dat laatste ging niet zonder slag of stoot, wat heb ik gesukkeld om die op zijn plaats te krijgen.
Daarna de ramen er in geplaatst, de nodige decal op zijn plaats gebracht en voor de eerste keer photo-etch ruitenwissers geplaatst, enkel nog de spiegels en de zij vleugeltjes maar die komen er als allerlaatste erop.

bmwz4005.png

bmwz4004.png

bmwz4003.png

bmwz4007.png

bmwz4009.png

bmwz4010.png

Daarna was het de beurd aan de binnenkant natuurlijk, maar ik was weeral te rap en had ik na veel zoek werk eindelijk door dat de binnenkant van de eerste Z4 was namelijk van 2011 is en de volgende jaren is de middenconsole en de plaats van brandblusser veranderd.

Eerst de foto van de verkeerde middenconsole:
De brandblusser die in het midden zat heb ik er uit moeten snijden en dan heb ik een plaatje evergreen er boven geplakt om het gemakkelijk te maken, meer kon/wilde ik nu niet doen want alles was al gespoten en deuren waren al met carbon voorzien.

bmwz4002.png

De juiste en al voorzien van de nodige bekabeling, de data-dozen heb ik zelf gemaakt. Het was niet gemakkelijk om goede foto's te vinden en zelf zou ik nog iets willen doen aan de achterkant maar ik vindt geen bruikbare foto's als er iemand foto's heeft mag hij die altijd doorsturen:

bmwz4013.png

bmwz4014.png

bmwz4015.png

En als laatste het dashboard.

bmwz4012.png

Zodat was het, nu nog de rolkooi, de zetel en gordel.
 
wat een beest van een spoiler dave :)

mooie veranderingen aa het interieur, ik kan je jammer genoeg niet aan foto's helpen,

mss moet je aan Wesley eens vragen voor een contactpersoon binnen het vds team?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan