Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw 1/72 - Morane Saulnier Type I [DONE]

Hey,

Dat ziet er goed uit Erwin. Komt goed uit met die techniek. :)
 
Het verschil is toch duidelijk merkbaar op de foto.
Geeft inderdaad wel iets meer "volume/leven/diepte/..." aan de vleugels.
 
YES, YES, YES !!!

Het is gelukt om rigging aan te brengen op de eerste Morane Saulnier en ik ben hier zo blij om dat ik jullie de eerste foto's niet wens te onthouden.
De bekabeling betreft elastische draad van EZ Line en is tot 700% uitrekbaar. Hij werd vastgelegd mits super lijm waarvoor ik het speciale item CA-NDLE van Ushi von der Rosten gebruikt heb.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Heb hier en daar wel een "truuk met de duif" moeten toepassen want de kit leent zich zeker niet tot rigging, was al blij dat ik zo ver gevorderd was met de bouw, maar de voltooiing van beide toestellen komt nu toch dichter bij.
 
Het is zeker geslaagd, netjes hoor zo'n fijn werkje :)
 
Heel mooi gedaan die rigging. Zal wel een serieus gepruts geweest zijn.
Top
 
Knap werk Erwin..terechte fierheid is hier op zijn plaats!!!

Grtz yves,
 
Weer een mooi stukje werk Erwin en inderdaad iedereen maak wel eens een fout of meer.
Ik laat het ook weleens zien als het fout is gegaan en anders staat het er wel bij geschreven.
 
@Ron: de enige juiste methode om anderen van die fouten te laten leren, vind ik.
 
Prachtig resultaat Erwin, zeker op deze kleine vlieger!
Respect.
 
Hey,

Vandaag de beiden gezien, jawade, de rigging is prachtig uitgevoerd. Goe spul dat je hebt gebruikt.
Je mag terecht fier zijn op deze, dat zijn echt 'skoontjes' geworden :) ;)
 
zeer proper gerigt inderdaad,wil dat spul eens gebruiken bij men zerstorer
en liberty ship
 
Beide vliegtuigen werden zondag voor het eerst tentoon gesteld op de beurs in Eeklo en deze avond krijgen ze hun vuurdoop op de club bijeenkomst maar wat mij betreft beschouw ik ze als afgewerkt tenzij er enkele terechte opmerkingen zouden aangebracht worden.
Hierbij de eind foto's.

Het toestel met de olijfgroene neus werd afgewerkt als behorende tot het 19de Air Regiment, 1st Air Group en gevlogen door kapitein Ivan Smirnov omstreeks April 1916.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Het tweede toestel behoort eveneens tot het 19de Air Regiment, 1st Air Group en werd er gebruikt April 1916.
De commandant A. Kozakov vloog met een toestel met zilveren neus maar mijn toestel heeft de verlengde overkapping en dus voeg ik geen naam van een piloot toe.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zijn zeker geen wedstrijdmodellen geworden maar ik zal ze waarschijnlijk in de toekomst wel meenemen naar beurzen.
Persoonlijk ben ik heel blij dat ik ze kunnen afwerken heb want alles wat ik erover gelezen had verwees ze meer naar de vuilbak dan naar realisatie.
Hoop dat de volgende iets simpeler zal zijn.
 
prachtig resultaat Applaus
Niets aan toe te voegen ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan