Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Knap er begint vorm in te komen , ik heb ooit eens een vakantiejob gedaan op een sleepboot maar geen zeesleper die mochten niet verder dan het verdronken land van Saaftinghe maar was wel een leuke ervaring dan zie je nog eens de Schelde op een andere manier
Ziet er best mooi uit
Grt
Marc
 
Prachtige voorruitgang ;)
Krijgt al een gans ander uiterlijk...
 
bedankt jongens weerom voor jullie positieve steun.
we gaan nu eerst weer even aan de denk tafel zitten verzinnen hoe we de mast juist in elkaar gaan steken.
Natuurlijk is er al wel een idee maar de juiste uitwerking moet nog even bekeken worden.
de 2 basissteunen moeten vast genoeg komen staan zodat het bovenste gedeelte neerklapbaar kan worden.
Maar er moet natuurlijk rekening gehouden worden met slangen voor het bluswater, motertjes voor de aansturing van de blusmonitoren en dan nog de verlichting die ook spanning moet krijgen via verschillende draadjes.
Een hele klus dus.... Marc
 
niet te lang aan de tafel zitten he marc
 
Was al een tijdje niet meer komen kijken omdat er weinig gebeurde in de RC hoek,
Terug goed bezig Marc, kan ik weer van je kunsten genieten :)
 
welkom terug René , was inderdaad even geleden.

Verder met de uitwerking van het idee voor de neer haalbare mast om het transport te vereenvoudigen.
Al snel had ik beslist dat de L en R schoorsteen het vaste punt zouden vormen. De grote vraag was alleen hoe laat ik een darm voor aanvoer water en een bussel draden voor de verlichting het scharnier passeren?
Na wat testen Bleek een buis als scharnier waarlangs meteen ook de darm en kabels door konden passeren de oplossing.
Hierna konden we aan de slag en werden de nodige stukken kunststof gezaagd versneden en geschuurd om later in elkaar gelijmd te worden.
De basis is ondertussen klaar en een tijdelijk scharnier laat even zien welke richting ik uit wil.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

voor volgende weken staat het definitieve scharnier nog op de planning en het plamuren en schuren.
Tot later maar weer , vgr Marc
 
Machtig en mooi gedaan , doet me weer aan mijn jeugd denken
knap
Marc
 
zeer goed gevonden marc en een zeer mooie vooruit gang
 
Ook hier even een melding van mijn laatste vakantie dagen , gedaan dus met lanterfanten en niks doen.
Gelukkig was de verveling soms te erg en konden we toch nog wat gedaan krijgen.
De bemanning ( + eentje voor een volgend project ) staan in de verf. De ogen waren wel niet naar mijn zin dus die moeten nog even opnieuw gedaan worden.
Deze keer met een loep die wat meer vergroot dan mijn brilletje.
De mast begint stilaan meer vorm te krijgen, Het is een leuk werkje maar zeker niet het makkelijkste pas, snij en kleef werk.

attachment.jpg

attachment.jpg

tot volgende, Marc
 
toch weer een mooie vooruitgang marc prachtig werk
 
Deze keer met een loep die wat meer vergroot dan mijn brilletje.
Marc dat is hier ook het probleem hoor maar weinig aan te doen he .
knappe werken trouwens grt.
 
Prachtig geschilderd Marc en de mast ook, de figuren, heeft u die op een dop gelijmd om te schilderen?
 
merci allemaal voor de reacties, :) we snijden , schuren en plakken rustig verder.

Bart, ik boor eerst een gaatje in elke voet, en lijm daarin een koper draadje waarmee ik later de figuur eveneens stevig bevestig op het schip.
in de dop boor ik dan ook 2 gaatjes, draadjes er door en omplooien. zo staan de figuren mooi vast om aan te werken.

Eveneens heb ik het bovenste deel van de flessenhals op een buisje bevestigd dat net goed in de hand ligt.
zo kan ik elk figuur op de houder schroeven om te schilderen en heb ik toch maar 1 houder nodig.

Vind het eveneens makkelijk om de figuren tussendoor op te bergen of weg te zetten.

vgr Marc
 
Marc, bedankt voor u antwoord, een goede tip, ben nu ook wat wijzer.
 
Figuurtjes zien er netjes uit Marc.
Mooie vorderingen aan je mast, veel werk maar loont wel!

Fred
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan