Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Deze zal opvallen tussen andere schepen door de details...
Knap werk ;)
 
bedankt allemaal jongens voor jullie complimentjes, is altijd leuk deze af en toe eens te mogen ontvangen.
Marc
 
Vooreerst iedereen een zalig kerstfeest en een prachtige jaarovergang, met naast een goede gezondheid, veel hobby tijd en inspiratie in het nieuwe jaar.

en dan zeer waarschijnlijk de laatste up-date van het jaar in dit bouwverslag.
Uiteindelijk moest ik nog 2 grote effectieve verluchtingsroosters maken voor aan de zijkant van de stuurhut. hierlangs moet de warmte en het geluid straks het schip verlaten. Eveneens 5 half verborgen schakelaartjes mee ingebouwd om de verlichting manueel in of uit te schakelen. Meer hierover later bij de afwerking.

attachment.php


Hierna is het even wachten op de schilder die hopelijk snel goesting vind om aan de klus te starten.( oeps , dat ben ik zelf )

In afwachting blijven we niet stilzitten en is het eerste detail op de mast aan het verschijnen.
De kooiladder is voltooid en hangt met een plakbandje vast aan de mast.
Helaas vond ik niet de juiste ringen ( buisje) in diameter, er zat dus niks anders op om zelf te rollen en aan elkaar te kleven.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

er zit nog wel een klein knikje in maar dit lost zich nog wel op tegen de definitieve montage.
tot later , Marc
 
mooie kooi marc de schipper zal content zijn
 
Hier is over nagedacht , goed gevonden
Knap werk
Marc
 
Next level scratchbuilding! Het wordt een meesterwerk, wat een knap werk.
 
Als je aan 2 schepen gelijktijdig werkt komen normaal de updates ook afwisselend.
Tot op heden ben ik nog niet toegekomen aan schilderen maar omdat ik maar bleef denken aan een manier om een verbinding te maken tussen romp en afneembare stuurhut zodat alle ele draadjes van de lampen en waterdarmen van de blusmonitoren telkens correct gekoppeld worden.
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een scharnier arm die hut en romp te samen houd bij het openen zodat geen enkele leiding dient onderbroken te worden voor werkzaamheden of vervangen van batterijen in de romp.
Ik moet nog wel een kleine verbetering aanbrengen maar het ontwerp lijkt verder prima te werken.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later, Marc
 
Steeds de moeite om te komen kijken .
 
Heel slim om niets te onderbreken dat zal een heel veel moeie en eventuele verstoringen verminderen
 
Vermits de schilder het te kou en te nat vind in de garage, :)
gaan we maar verder met het aankleden van de masten.
Een werkje waarvan ik vermoede dat het niet simpel zou zijn. De balustrade rond de blusmonitoren, Het platform heeft maar 1 haakse hoek en de balustrade staat onder hoek hier boven op.
Na het op maat maken van de reling-paaltjes kon het buigen van de messing, 1 en 2 mm van start gaan. Het heeft me uiteindelijk een avond per horizontale reling gekost om het naar mijn zin te krijgen.
Hierna alles terug uit elkaar en van elke reling een copie gemaakt ( L en R zijn in spiegelbeeld ) dit ging een stuk eenvoudiger nu ik een mal had :)
Daarna terug een avondje solderen en nu kan je hieronder het resultaat beoordelen.

attachment.jpg


attachment.jpg attachment.jpg

en we bouwen verder, tot later, Marc
 
Is inderdaad niet de makkelijkste vorm die ze hebben maar ziet er prima uit.
 
Das netjes werk Marc.

Trouwens dat scharnierding mag er ook wezen vind ik.

mvg,
Swake
 
momenteel hebben we terug een flink bouw tempo , het weer zal er wel voor iets tussen zitten
clear.png

Helaas 1 controle te weinig voor we de boor in het geheel zette met onderstaande als resultaat.

attachment.jpg

gelukkig op tijd gezien en gaten een beetje anders geboord voor we verder gingen.

attachment.jpg

daarna nog even verzinnen over de signaal verlichting en een willekeurige kleur even voor meer duidelijk heid.

attachment.jpg attachment.jpg
hier en daar nog verder afwerken en daarna al de lampjes en schijnwerpers nog plaatsen
tot later maar weer, Marc
 
Ziet er weer netjes uit Marc.
Al dat kleine spul neemt veel tijd in beslag maar het word er ook steeds mooier mee.

Fred
 
nadat de elektrieker was vastgelopen daar de laatste dek spots niet gehangen konden worden voor de schilder was langsgeweest ....

attachment.jpg attachment.jpg attachment.jpg

Nu was het idee laat ik die mast maar snel met de hand kwasten want de airbrush reinigen gaat waarschijnlijk langer duren.
Slechte denkwijze blijkt nu, verf verdund met wasbenzine maar ze droogd sneller op dan ik ze gekwast krijg. resultaat alles behalve een egale laag, verf lijkt wel samen te trekken op een hoopje :(. ???
 
Niet veel te melden al had de schilder er wel een hele boterham aan.

Na alles grondig ontvet te hebben de ganse stuurhut in de primer gespoten en gezien dat het goed was.

enkele dagen later het hele gebeuren nog eens herhaald met de definitieve lak en opnieuw mogen constateren dat we stilletjes aan toch een beetje meer verstand van verf spuiten krijgen. Het Resultaat mag gezien worden al is er altijd nog ruimte voor verbetering. :)

De basis kleur zit er nu wel op maar het echte schilderwerk gaat nu pas van start. Hopelijk binnen enkele weken wat meer foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later , Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan