Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Met het nodige schuur ontvet en afplak werk de afgelopen weken, is de romp eindelijk opnieuw gespoten en de waterlijn deftig aangebracht.
Nu nog eens zoeken achter de decals die ik 1.5jaar geleden besteld heb zodat deze nog kunnen aangebracht worden voor de blanke laklaag gezet wordt .

In de stuurhut zijn ondertussen de ramen en patrijspoorten gemonteerd, ook hier volgt nu nog wat schuur en spuitwerk.
Eveneens heb ik een start genomen met het schilderen van het interieur zodat ook hier weldra de laatste details aangebracht kunnen worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

to later maar weer,
vgr Marc
 
machtig om hem zo te zien liggen knap grt.
 
Na het uitharden van de verf op de romp was het tijd om enkel de-cals aan te brengen en de dek attributen hun definitieve kleurtje te geven.
Na het opschuren van de stuurhut deze ook nog even in de grondverf gezet.
Hierna de romp nog even van een extra laagje matte lak voorzien en daarna was het tijd om het eerste dek af te werken.
en nu het achterdek nog :)

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

straks moet ook hier nog een laagje matte vernis over.
vgr Marc
 
Wat een verschil als er een laagje verf op zit, wat ziet dit er netjes uit nu Marc.

Fred
 
Ben zeer onder de indruk van het realisme wat je prachtig maakt chapo zeker weten grt.
 
Zit er strak op de verf marc, netjes, en het is al een heel ander gezicht het dek.
 
Ziet er inderdaad prachtig en met veel zorg en overtuiging gemaakt uit.
 
merci jongens voor jullie lovende woorden, we gaan natuurlijk rustig verder op mijn eigen rustige tempo zoals jullie al wel gewend zullen zijn van mij.
 
na het voordek komt ook het einde van de binneninrichting der stuurhut in zicht.
Een zee-kaart op de kaart-tafel en beeld op de radar schermen is zowat het enige wat ik nog wil toevoegen.Ondertussen deze ook gevonden en dienen ze enkel nog geprint te worden op de juiste schaal.
Verder nadert ook de voltooiing van de verschillende attributen op het achterdek zodat de houten planken stilaan kunnen gezaagd gaan worden en geplaatst.
Maar eerst die gigantische bolder met sleephaak nog in elkaar knutselen.
Ik heb gekozen deze in koper buis van 15 en 12 mm te vervaardigen daar dit op enkel tienden van een mm de juiste maat benaderd.
Je kan wel merken aan mijn soldeer geklodder dat niet niet de makkelijkste klus was.
Voor nuttig gebruik is ook de haak volledig uit koper maar heb wel de afwerking verzorgd met wat kunststof plaat daar dit voor mij toch nog steeds het makkelijkste werkt.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later, Marc
 
prachtig werk mark maar uit ervaring weet ik dat de kapitein veel zwaarder was
 
De laatste weken het achterdek volledig met houten latjes 4mm bekleedt en behandeld, was een hele klus maar het achterdek heeft een flinke update gekregen.
Rest me de kraan , zodiak en stuurhut met mast nog om verder af te werken.

start vd beplanking
attachment.jpg

bijna ten einde
attachment.jpg

oef , alle plankjes zijn gelijmd
attachment.jpg

zoveel mogelijk dek attributen opnieuw verwijderd en verdunde houtlijm gemengd met ijzer oxide houdende azijn om alle voegen op te vullen en de eik zwart te laten uitslaan
attachment.jpg

Hierna de overtollige lijm en de bovenste laag zwart netjes weg schuren zodat het dek er gladjes komt bij te liggen.
attachment.jpg

we naderen het einde, maar eerst nog een behandeling met licht eiken poriën-vuller zodat het hout bescherm is tegen water.
attachment.jpg

om dan "oei, dat is wel heel bruin" te denken. dus opnieuw maar wat schuren en nog even met wat thinner erover om terug een wat meer verweerd uitzicht te krijgen. Nog even alle randjes zwart schilderen zodat de witte styreen zeker niet meer zichtbaar is later.
attachment.jpg

Eindelijk kan alles terug gemonteerd worden en zien we het witte vlak verschijnen van de kraan die nog dient gebouwd te worden , misschien toch maar eerst de stuurhut en mast wat verder in orde brengen.....
attachment.jpg

zo dit was het dan weer, tot later, Marc
 
Marc zonder zeveren dit heb je knap gedaan , je mag er best trots op zijn
Marc
 
Wow, wat een mooi dek Marc.
Goed dat je nog een keer geschuurd hebt, de tweede is een pak mooier.

Fred
 
merci alvast allemaal voor jullie interesse.
vgr Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan