Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Merci, ik besef dat het alweer een hele tijd geleden is dat ik hier nog aan gebouwd heb, maar we gaan dit jaar nog verder.
 
Ik kon mezelf wel aan de oren trekken, meer dan 1 jaar geleden dat er nog verder gebouwd werd aan dit schip.
ok, er zijn verzachtende omstandigheden, maar na de zoveelste bouw pauze doen we een poging om de eindsprint in te zetten.
Alhoewel, sprint ????? , eerst nog een redelijk lange laatste rechte lijn :).
genoeg gezeverd, tijd om verder te bouwen aan het bovenste gedeelte van de mast.
Eerst alle leds( knipper lichten) signaallampen en werklichten gemonteerd.
Hierna de bekabeling weggemoffeld als het buiten het zicht viel en netjes naast elkaar gekleefd als ze in het zicht veld vallen.
Uiteindelijk nog van start gegaan met de reling van het top platform. Is net gesoldeerd , straks nog even oppoetsen voor een deftig beeld.
voila de nieuwe start is ingezet, ah ja, nog wat fotokes zoals jullie gewend waren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hopelijk tot snel, Marc
 
onder tussen is de echte al verkocht Marc
 
Ben ik van op de hoogte, ze wilden mijn model gelijktijdig aanschaffen om op kantoor te zetten.
Heb vriendelijk geweigerd, hoop wel om nog foto's te kunnen maken met de echte op de achtergrond.
 
Inderdaad even geleden en ben toch benieuwd naar de eindfoto' als hij klaar is.
 
Tof toch nog enkele volgers te hebben na de lange pauze.
We hebben de smaak terug te pakken, het ruwe soldeerwerk zit er op.
Het opkuisen, schilderen en details aanbrengen kan van start gaan.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later, Marc
 
Zal toch eens werk moeten maken van dat solderen.
Knap.
 
Ziet er beeldig uit , ik hoop deze ooit nog eens in levende lijve te mogen bewonderen
Suc6 verder
 
Er zijn meer volgers dan je denkt hoor en ook ik hoop deze ooit "live" te zien, knap werk!
 
thx allemaal, er zal nog wel eens een forumdag aankomen hoop ik en dan zijn we natuurlijk van de partij.
 
noodgedwongen worden we vandaag verplicht een update van de werken te posten.
Ik zit namelijk zonder lijm :( de nieuwe is al wel besteld maar nog niet geleverd, tijdelijk technisch werkloos zeg maar.
Natuurlijk kan ik ook een beetje orde in de chaos stellen op mijn werkplek. :)

attachment.jpg

maar liever toon ik jullie de vooruitgang en de nog verder uit te voeren lijm werken waarna het bovenste gedeelte van de mast klaar is.

Op de schoorsteen staan 4 samengestelde signaal lampen waar we toch even mee bezig zijn geweest.
vooral haaks zagen vanuit de losse pols leek moeilijker dan verwacht.

attachment.jpg

attachment.jpg


Verder offerde ik een rietje op als doorvoerbuis voor de silicone waterslang naar de top.
De beide radar toestellen, eentje uit een mini servo en eentje met een micro motor en geprinte body dienden nog een laagje verf te ontvangen.

attachment.jpg

en dan als alles gepositioneerd is komt er geen lijm meer uit het flesje.

attachment.jpg

Ook de draden verder wegwerken staat even op hold.

attachment.jpg

attachment.jpg

En als laatste de trap en de glaasjes in de spots die nog dienen geplaatst.

attachment.jpg

voila, jullie zijn weer helemaal mee, nu maar hopen dat de postbode morgen een pakje voor me bij heeft want anders word het opruimen......
vgr Marc
 
Indrukwekkende mast Marc. Heb je het over de zap lijm? Ja kan proberen met een boortje terug een gat te maken in de tuit. Dat heeft mij al meermaals geholpen.
 
merci voor het mee denken Michel, maar het flesje is echt leeg, ik had gehoopt er nog mee toe te komen , maar net niet dus.
 
zo , we zijn terug met een vervolg.
Eerst de lijm..... bijna overal uitverkocht :( heb uiteindelijk nog een 56gr ( is groot) busje gevonden, met een week vertraging gaan we dus verder.
Dit maal geen foto's , vermits er niet veel veranderd is. De trap hangt tegen de mast ,de draden zijn allemaal netjes weggemoffeld of vastgelijmd en de blusmonitor is vastgezet.
Gelukkig dacht ik er aan dat eerst de servo in neutraal gezet diende te worden voor alles kon vast gelijmd worden.
Alleen wou deze niet bewegen, enkel wat stuiptrekkingen telkens de spanning werd aangelegd maar verder niets.
De boel dus maar opnieuw gesloopt, nieuwe servo erin , eerst testen natuurlijk en dan verder afwerken.
Door al dit gedoe is natuurlijk hier en daar de verf beschadigd zodat er nog wat moet bij geschilderd dient te worden.
Maar eerst een kort filmpje.
Volgende stap is de ondermast terug van de kajuit halen, hierop eveneens de overige 2 blusmonitoren op installeren en dan het geheel samenvoegen.
tot later, Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan