Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Wat ik steeds weer zie hoe je te werk gaat en hoe proper je dit doet kan ik alleen maar respect hebben en kijk uit naar vervolg
 
Mooie details geworden!
Met gedult en doorzettingsvermogen kom je een heel eind.

succes verder met de bouw.

Gr Ed
 
eerst even nog iedereen bedanken die me op de ledendag nog wat tips en aanmoedigingen hebben gegeven om dit project verder te zetten.

om iedereen de kans te geven te kunnen volgen zal ik onder elke foto even kort beschrijven wat jullie allemaal kunnen zien

attachment.jpg

Naast de details op de deuren, de ledjes voor de verlichting, de reling en een leiding van de nevel installatie die de bemanning en schip moet beschermen tegen de hitte bij het blussen. wat hoger kan je de werkende schuifdeur , traplader naar hoger niveau en nog een luidspreker vinden

attachment.jpg

aan de andere zijde, idem als vorige foto als ook 2 spriet antennes , het blauwe vlagje moet nog vervangen worden door wat signaal verlichting,
voor enkele forumdag gangers, de beruchte 3 bakken hebben eveneens hun poten gekregen :)

attachment.jpg

aan de voorzijde merk je de 2 stormluiken die de ramen afdekken van de kantine , alsook een stukje van de nevel installatie, enkele ledjes voor de verlichting, een halogeen-straler met ingegoten led. Verder de ventilatie voor de onderliggende vertrekken en vooraan de brug 2 reddings boeien die gelanceerd kunnen worden vanaf de brug. Ook al zijn er nog geen glasramen geplaatst kan je toch al de ruiten wissers waarnemen.

attachment.jpg

achteraan zie je boven de patrijspoort een koffer waarin een blustoestel zit , een toegangsluik naar de werkplaats , verschillende luchters en de mysterieuze kubus die steeds is afgedekt met een zeil,( als iemand me hierover meer kan vertellen hoor ik het graag )

grote ontbrekend op de foto's zijn nog enkel verzamelleidingen met kranen.
Ook hiervan een klein foto verslag.

attachment.jpg

ergens halfweg de assemblage van enkel kranen.

attachment.jpg

enkel de verdeelleiding en bedien-hendels dienen nog gemonteerd te worden.

attachment.jpg

naast de gemonteerde onderdelen bleef ik ook zitten met verschillende mislukte geponste flensen.

attachment.jpg

en uiteindelijk de 4 collectors met bol afsluiters. nu nog 1 collector met schuifafsluiters zoals die op de brug en dan zijn alle kranen geassembleerd.
Ongeveer 80% van de stuurhut is nu momenteel klaar om geschilderd te worden. Hopelijk geraken de laatste onderdeeltjes binnen afzienbare tijd nog afgewerkt zodat er van start kan gegaan worden om wat kleur in het geheel brengen.

tot later, vgr Marc
 
Het zijn die werken die het doen en het interessant maken knap.
 
Ik heb op onze leden dag hem ook kunnen bewonderen
Ziet er goed uit doe zo voort
Marc
 
Ik ben een leek op dat gebied maar die kubus met dat zeil zouden dat geen extra reddingsvlotten zijn?
 
Wat een enorm project. Mooi en knap hoe je dit allemaal maakt. Vooral met al dat PE maakt het dat dit model nog meer details krijgt, maar des te moeilijker te maken. :35:
 
Schitterend werk, een lust om naar te kijken
 
Prachtig werk wederom :wow:

Al een oplossing gevonden voor de extra kabel voor de Halogeen ver-straler?
 
bedankt allemaal,
Ben nu aan het dak-dek bezig van de stuurhut ,tot dit af is wil ik nog niet echt aan de mast denken al doe je dat tussen door natuurlijk ongewild wel. Heb daarstraks al een voetsteun gemaakt zodat ik er aan kan werken zonder hij op het schip staat. (ben ik stiekem tussendoor toch aan bezig zonder ik het eigenlijk wil)
 
Ondertussen de laatste hand gelegd aan het dak dek van het stuurhuis.
Het grote compas is niet uitgewerkt daar hier een zeil zal over gedrapeerd worden net zoals bij de 1/1 versie.
hier boven ligt een stapeltje extra reddingsvlotten wat duidelijk verschild met de onbekende kubus op het dak van het werkhuis.
De zoeklichten zijn nog niet helemaal afgewerkt daar de aansluiting met de ingebouwde leds nog moet nagemeten worden.

attachment.jpg

Hierna zijn alle zaken die nog niet vastgezet waren daar ze afzonderlijk dienen geverfd te worden opnieuw verwijderd.
De verlichting-ledjes zijn allemaal met maskeerverf behandeld zodat ze tijdens het verven netjes kunnen blijven zitten.
Dit houd ook in dat de bekabeling nog dient uitgevoerd voor het verven daar sommige draden zichtbaar zullen blijven achteraf.
Na heel wat soldeerwerk branden alle buitenlichten en binnen lichten op en in de stuurhut.
Als ik nu de 2 zoeklichten een van volgende avonden kan laten branden is het geheel klaar om geschilderd te kunnen worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Dank zij de binnen verlichting zal het interieur goed zichtbaar blijven door de vensters en openstaande deur.
Ik ben alvast tevreden met het gepresteerde werk.
tot later, Marc
 
Marc ik ben ook content Grapje neen het is knap gedaan echt tof
De andere Marc
 
Dat ziet er heel goed uit, je mag zeker tevreden zijn met je werk.
 
Heel knap met die verlichting, prachtig werk.
 
Ziet er leuk uit met die verlichting.
 
Schitterend werk zo, zeker nu met de verlichting erin
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan