Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Leuke figuren, deze zullen het schip tot leven brengen ;)

Je piraat kan je eventueel nog een ooglapje geven.
Wat weinigen weten, is dat toentertijd velen een ooglapje gebruikten. Dit was echter niet omdat ze een oog verloren hadden, integendeel, het lapje moest dienen om de zon uit één oog weg te houden, zodat ze niet verblind werden toen ze buitendeks kwamen en omgekeerd. Het ooglapje werd toen enkel van oog verwisseld...
 
merci allemaal , en meteen maar een update van de werken.

na wat frees, boor en snijwerk paste de top servo in de mast met ernaast nog een water darm.
de 2 onderste servo's gaven minder problemen om in te bouwen.
Uiteindelijk valt het te groot uitvallen nog best mee en eenmaal alles geschilderd is gaat er nog weinig van opvallen.
Helaas moet ik nu eerst wat materiaal bestellen voor er opnieuw aan de mast verder kan gewerkt worden.
We denken dan vooral aan verlichting en relingen maar ook het pvc buisje dient nog vervangen te worden door siliconen slang die veel soepeler is.
Ondertussen kan ik alvast een start maken met de Lier, werksloep, kraan, .... oei nog zoveel keuze .
Misschien al eens een primerke aanbrengen en een eerste laagje verf , oeps, nog meer keuze, we gaan dus nog niet stil vallen.

en omdat de ogen ook wat willen enkel foto's.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

de papieren staander dient natuurlijk nog vervangen te worden maar geeft weer hoeveel je uiteindelijk nog gaat zien van de servo's.

tot later maar weer
vgr Marc
 
prachtig Marc
en zeg is waar geraak ik aan figuurtjes voor een schip van 10mm hoogte 10 of 12 mm
 
Goed bezig Marc, mooi om te zien.
 
Ik heb het al meermaals gezien maar had er op mijn schepen nog geen opstaan, De uitdaging is dus geworden; een werkende sleep lier te bouwen .
moeilijkste uitdaging was het geheel laten lijken op en het aanhouden van de afmetingen terwijl ergens een motor zat verborgen.
Met een beetje aanpassen van de as diameter heb ik de motor in de trommel kunnen onderbrengen.
Hoor ik sommigen al denken waarom de motor niet onder deks plaatsen want dat is toch veel makkelijker? Wel , daar zitten de batterijen dus geen plaats voor een motortje hoe klein dan ook.
Na enkele weken is de ruw bouw klaar en kunnen we starten aan de afwerking.
Meteen ook nog wat foto's over het maken van onderdelen met eenvoudige hulpmiddelen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

tot later , vgr Marc
 
Sta er altijd van versteld hoe jullie dergelijke zaken voor mekaar krijgen!
 
vakwerk van bovenste plank grt.
 
Ik had de primeur voor de aanwezige van de leden dag gehouden maar vanaf nu dus voor iedereen beschikbaar.
De lier is af op de bediennigs kast na omdat daar nog wat electronica in moet die nog niet geleverd is.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

hopelijk tot snel met het vervolg.
vgr Marc
 
Zag er heel imposant uit op de ledendag. Niet alleen de lier maar ook de opbouw
 
de afgelopen weken de lier volledig afgewerkt samen met nog wat steunen voor de werksloep,en voor het achterdek schijven en een verticale verhaal rol.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg attachment.jpg

stilletjes aan er toch maar eens beginnen over te denken om alles in een kleurtje te zetten.
vgr Marc
 
Marc ik zie hier iets moois tot leven komen
Knap werk , doe zo verder
De andere Marc
 
Ziet er goed uit Marc, als ze eenmaal een kleurtje heeft wordt het echt een mooi schip.

Fred
 
Mooi werk en het knappe is dat het nog gaat functioneren ook.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan