Hallo beste bezoeker Als je dit leest betekent het dat je nog niet bent geregistreerd, er zijn toch een aantal voordelen door te registreren in onze vriendenclub, je kan er vele vragen stellen over uw project, je kan je foto's op het forum plaatsen en tonen, en er is een live chat functie, en nog vele meer mooie dingen om te zien. Registreer vlug, het is gratis :) Click here Onmiddellijk na registratie krijg je van het forum een E-mail om je registratie te activeren, vergeet dus niet je mail te bekijken. Ons forum is een actief forum, dus mensen die 7 dagen na registratie nog geen post naast hun naam hebben, worden terug delete, we doen een ledenstop als we 700 actieve leden hebben, we zitten op 450 ongeveer. Mvg
sleper De Zeehond 1/35 RC [wip] - Pagina 24
Pagina 24 van 26 EersteEerste ... 1420212223242526 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 346 t/m 360 van 376

Discussie: sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Standaard

Mooi en goed gemaakt Marc.
    Pascal

Standaard

Hier is over nagedacht , goed gevonden
    Knap werk
    Marc
    Met passen en meten word veel tijd verscheten wie het niet doet werkt niet goed

Goede topic beantwoorder marc w's schermafbeelding

Standaard

bedankt allemaal,
    vgr Marc

sommigen hebben veel tijd andere dan weer minder.
    soms gaat het vlot en dan weer wat minder.
    maar belangrijkste is , dat het bouw plezier groots is.

Standaard

Next level scratchbuilding! Het wordt een meesterwerk, wat een knap werk.

Standaard

Als je aan 2 schepen gelijktijdig werkt komen normaal de updates ook afwisselend.
    Tot op heden ben ik nog niet toegekomen aan schilderen maar omdat ik maar bleef denken aan een manier om een verbinding te maken tussen romp en afneembare stuurhut zodat alle ele draadjes van de lampen en waterdarmen van de blusmonitoren telkens correct gekoppeld worden.
    Uiteindelijk heb ik gekozen voor een scharnier arm die hut en romp te samen houd bij het openen zodat geen enkele leiding dient onderbroken te worden voor werkzaamheden of vervangen van batterijen in de romp.
    Ik moet nog wel een kleine verbetering aanbrengen maar het ontwerp lijkt verder prima te werken.

tot later, Marc

Standaard

Steeds de moeite om te komen kijken .
    Pascal

Standaard

Heel slim om niets te onderbreken dat zal een heel veel moeie en eventuele verstoringen verminderen
    Groet Aris.

Werk voorbereiders bereiden voor, voor dat er iets is, om voor te bereiden.
    Komt het idee, dat is voor bereid, even uit de kast pakken.
    Gedachten zijn wel krom, onnavolgbaar, maar binnen 5 minuten, ligt het voorbereide plan op tafel

Standaard

Vermits de schilder het te kou en te nat vind in de garage,
    gaan we maar verder met het aankleden van de masten.
    Een werkje waarvan ik vermoede dat het niet simpel zou zijn. De balustrade rond de blusmonitoren, Het platform heeft maar 1 haakse hoek en de balustrade staat onder hoek hier boven op.
    Na het op maat maken van de reling-paaltjes kon het buigen van de messing, 1 en 2 mm van start gaan. Het heeft me uiteindelijk een avond per horizontale reling gekost om het naar mijn zin te krijgen.
    Hierna alles terug uit elkaar en van elke reling een copie gemaakt ( L en R zijn in spiegelbeeld ) dit ging een stuk eenvoudiger nu ik een mal had
    Daarna terug een avondje solderen en nu kan je hieronder het resultaat beoordelen.

en we bouwen verder, tot later, Marc

Standaard

Is inderdaad niet de makkelijkste vorm die ze hebben maar ziet er prima uit.

Standaard

Das netjes werk Marc.

Trouwens dat scharnierding mag er ook wezen vind ik.

mvg,
    Swake

Standaard

momenteel hebben we terug een flink bouw tempo , het weer zal er wel voor iets tussen zitten
    Helaas 1 controle te weinig voor we de boor in het geheel zette met onderstaande als resultaat.

gelukkig op tijd gezien en gaten een beetje anders geboord voor we verder gingen.

daarna nog even verzinnen over de signaal verlichting en een willekeurige kleur even voor meer duidelijk heid.

hier en daar nog verder afwerken en daarna al de lampjes en schijnwerpers nog plaatsen
    tot later maar weer, Marc

Administrator / V.I.P the--Mouse's schermafbeelding

Standaard

Ziet er weer netjes uit Marc.
    Al dat kleine spul neemt veel tijd in beslag maar het word er ook steeds mooier mee.

Fred
    We can not do great things in this world.
    We can only do smal things with great love.
    (Mother Theresa)

papiermodelbouw.forum2go.nl

Standaard

Mooi resultaat tot hiertoe hoedje af hiervoor
    Bedankt en vriendelijke groeten
    Rudi 3290

Standaard

nadat de elektrieker was vastgelopen daar de laatste dek spots niet gehangen konden worden voor de schilder was langsgeweest ....

Nu was het idee laat ik die mast maar snel met de hand kwasten want de airbrush reinigen gaat waarschijnlijk langer duren.
    Slechte denkwijze blijkt nu, verf verdund met wasbenzine maar ze droogd sneller op dan ik ze gekwast krijg. resultaat alles behalve een egale laag, verf lijkt wel samen te trekken op een hoopje . ???

Standaard

Niet veel te melden al had de schilder er wel een hele boterham aan.

Na alles grondig ontvet te hebben de ganse stuurhut in de primer gespoten en gezien dat het goed was.

enkele dagen later het hele gebeuren nog eens herhaald met de definitieve lak en opnieuw mogen constateren dat we stilletjes aan toch een beetje meer verstand van verf spuiten krijgen. Het Resultaat mag gezien worden al is er altijd nog ruimte voor verbetering.

De basis kleur zit er nu wel op maar het echte schilderwerk gaat nu pas van start. Hopelijk binnen enkele weken wat meer foto's.

tot later , Marc

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Publiceer dit draadje en maak Modelbouw@BE bekend op:

Regels voor berichten