Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Blijft een boeiend project wat ik graag volg.
 
Gaat nu echt op een schip lijken met een lik verf :). Maar nu vraag ik me af waarom altijd bij schepen de stuurhut, bemannings verblijf en motordek altijd wit is? Zit hier een bepaalde gedachte achter.
 
Dat begint echt ergens op te lijken Marc, ga zo door!
 
Bedankt jongens voor de blijvende belangstelling .
@ Ron, dat antwoord moet ik u schuldig blijven. Maar ik vermoed om de zichtbaarheid te vergroten.
vgr Marc
 
Ik volg deze ook met veel interesse,je maakt er een mooi model van.
Wat betreft de witte opbouw...zou dit ook te maken kunnen hebben dat wit de zon reflecteerd en dat het zodoende wat koeler binnen is?
 
Dat zou best kunnen dat wit , heb er feitelijk nooit bij stil gestaan
Marc
 
En we zijn weeral enkele weken verder, het schilderen gaat elke avond een beetje verder en zo zijn we toch al een flink stuk opgeschoten.
In plaats van afplak tape heb ik dit keer geopteerd voor maskol vermits er weinig rechtdoor was leek me dit moeite om te proberen.
We zijn nog niet helemaal klaar maar wat tussendoor foto's worden hopelijk wel gewaardeerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

en ondertussen zijn we hier beland, sommige onderdelen staan nog in dry-fit.

attachment.jpg

attachment.jpg

en dan is er nog een werkblad met nog niet helemaal klaar.

attachment.jpg

en als deze ook klaar zijn kunnen we terug gaan bouwen aan het bovenste gedeelte van de mast.
tot later , Marc
 
Gaat echt een schip worden Marc.
Mooi hoor!

Fred
 
Amaai das knap zeg kon mijn ogen bijna niet geloven
Ziet er bangelijk knap uit
Marc
 
Zeer mooi, inderdaad 8)
De detaillering geeft toch wel veel extra aan het totaalbeeld..
Knap werk hoor.
 
Schitterende update die je toont
 
Het doet een bouwer toch deugd dat er steeds geïnteresseerden zijn die blijven komen kijken naar de vorderingen.

Een nieuwe reeks foto's en een beetje toelichting over de vooruitgang van het schilderwerk en definitieve montage.
voor de stuurhut hebben we nog een stoel, stuurwiel en enkele tassen getekend en laten uitprinten waarna deze konden geschilderd en geplaatst konden worden.
Op de kaarttafel meteen ook enkele zee en havenkaarten gedrapeerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

Vermits ik toch aan het tekenen was meteen ook een test versie van de basissteun voor de blusmonitors getekend en laten printen.

attachment.jpg

En dan een totaal plaatje , de gele schoorstenen en het dak van de stuurhut zitten nog los. Alle overige onderdelen zijn definitief vast gezet.
onderaan in het midden tussen de bovenmast, die alvast een eerste laagje verf heeft ontvangen en het interieur van de stuurhut, het gemonteerde steuntje voor de blusmonitor
attachment.jpg

En dan nog eentje vanaf voor en achter, de zijde tegen de muur is bijna gelijk aan de gefotografeerde vandaar dat ik nu het schip niet heb gedraaid om ook hiervan een foto te nemen. Maar die heb je zeker nog te goed bij een volgende update.

attachment.jpg

attachment.jpg

Hopelijk tot snel , Marc
 
ronduit mooi werk en details zijn om te snoepen.
 
Na de grote opkuis in de tuin en de vernieuwing van onze slaapkamer en berging in het voorjaar en dan weer de vakantie in de zomer geeft buiten de vaardagen in de club niet veel vrije avonden om te bouwen.
Toch vinden we hier en daar nog een vrij uurtje (te delen met dat andere bouwproject van mij) om verder te werken aan dit schip zodat ik nog eens met een kleine update mag komen aandraven.
Half juni, op de opendeurdag van de club zijn gelukkig enkele foto's genomen waarop duidelijk te zien is dat alle verlichting rond en op de scheeps-kajuit tot ter hoogte van de schouw uitlaat branden.
Voor ik verder kon met het bovenste gedeelte van de mast vond ik dat er best eerst een werkende blusmonitor op de beide platforms kon gebouwd worden om slopen te voorkomen. Op de foto's van de club kan je reeds een ontwerp waarnemen dat haalbaar was om te vervaardigen na aanpassing van enkel afmetingen die nog niet helemaal juist waren.

attachment.jpg

attachment.jpg

Zo gedacht zo gedaan, en de afgelopen weken heb ik 3 stuks in elkaar geknutseld met gedeeltelijke hulp van de 3D printer met eigen ontwerpen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Nu nog 2 van deze dingen voorzien van een mini servo en daarna kunnen ze opgebouwd worden en werken ze hopelijk op het platform net zoals op de testtafel.

tot later maar weer, Marc

ps, voor zij die me nog niet kennen, op de eerste foto kan ik mij net niet verbergen achter de zeehond :)
 
Marc hele mooie update, heel veel succes met inbouwen. Heel indrukwekkend schip aan het worden
 
Mooi knap gedaan
Een lugubere tip Marc als je iemand kent die in een kliniek werkt daar hebben fantastische zaken in verband met darmpjes en koppelstukjes drieweg tapjes noem maar op en die worden allemaal gewoon weg gesmeten , ikzelf heb al zowat van die zaken voor mezelf gekregen en wees gerust het is prima spul hoor
grt
Marc
 
realisme goed benaderd en lust voor het oog.
 
Merci jongens voor de feedback
Die koppelstukjes is een verhaal op zich Marc.
In gans B en NL waren de haakse koppelstukjes die ik nodig had nergens te vinden, wel alle andere modelletjes en dia meters.
Uiteindelijk via den ALI de juiste stukjes kunnen bestellen. Wachttijd 38 dagen, nog 2 dagen te vroeg om en klacht te kunnen indienen.
En het tofste van de zaak, via de tracking was te zien dat ze al na 7 dagen in B waren aangekomen.
Ik verdenk onze post dus van opzettelijk laattijdig leveren.
Nu weet je op voorhand dat als het van china komt het lang kan duren , maar als je zit te wachten op iets omdat je anders niet verder kunt......

Maar , ja, uiteindelijk is het toch nog goed gekomen.
Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan