Hoofdsponsor

1/32 sleper De Zeehond 1/35 RC [wip]

Weet er iemand of er in Brugge (of omstreken) een RC club is voor RC boten ?
Dirk
 
Weet er iemand of er in Brugge (of omstreken) een RC club is voor RC boten ?
Dirk

Dirk, Oostende lijkt mij het dichtste en kan ik je zeker aanraden https://mycnzo.yolasite.com/ het is een leuke club, kom er zelf ook af en toe.

Wat verder weg heb je Terneuzen in NL maar die hebben geen eigen vaarwater, ( staan in Blankenberge steeds op de havenfeesten) samen met de club uit Schelle, modelbouwvrienden zij staan heeeeeel veel op allerlei evenementen met een vaarbak maar hebben geen open water.

En om het lijstje compleet te maken, heb je nog Antwerpen Linker oever https://www.kmyca.be/ zij hebben een afgeschermd vaarwater.
en verder weg Hofstade, Deurne, Mechelen, Hulshout, Genk en natuurlijk Turnhout, mijn eigen club

Heel veel keus is er in Vlaanderen niet , misschien ben ik er nog wel eentje vergeten waar ik zelf het bestaan niet van weet.
 
Dirk, Oostende lijkt mij het dichtste en kan ik je zeker aanraden https://mycnzo.yolasite.com/ het is een leuke club, kom er zelf ook af en toe.

Wat verder weg heb je Terneuzen in NL maar die hebben geen eigen vaarwater, ( staan in Blankenberge steeds op de havenfeesten) samen met de club uit Schelle, modelbouwvrienden zij staan heeeeeel veel op allerlei evenementen met een vaarbak maar hebben geen open water.

En om het lijstje compleet te maken, heb je nog Antwerpen Linker oever https://www.kmyca.be/ zij hebben een afgeschermd vaarwater.
en verder weg Hofstade, Deurne, Mechelen, Hulshout, Genk en natuurlijk Turnhout, mijn eigen club

Heel veel keus is er in Vlaanderen niet , misschien ben ik er nog wel eentje vergeten waar ik zelf het bestaan niet van weet.

Erg bedankt voor deze info Marc !
 
en dan het spreekwoord dat iedereen kent als het mis gaat blijft het misgaan. :(
Inderdaad, toen ik vaststelde dat de eerste servo stuk was had ik meteen een nieuwe besteld samen met wat nog op mijn verlanglijstje stond.
Ik tracht altijd zoveel mogelijk samen te bestellen om leveringskosten te drukken.
2 dagen later kon ik verder en na een avondje knutselen stond ook waterkanon 2 op zijn plaats.

attachment.jpg

en jullie kunnen het al raden..... bij aanvang van nr 3 bleef ook deze servo stuk. Ik heb mijn buik nu wel vol met die goedkope Chinese prul.

Noodgedwongen de mast opnieuw aan de kant gelegd en om mijn gedachten wat te verzetten aan de kraan gestart.
Ik had in het verleden al een plannetje opgesteld en enkele 3D onderdelen lagen reeds geruime tijd te wachten op samenstelling.
Al snel had ik dus de 2 eerste gieken klaar.
het katrolletje en de kabel zorgen er straks voor dat het voorste segment gelijktijdig uitschuift met het middelste.
Dit laatste zal aangedreven worden met een spindel.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

naast de giek heb ik natuurlijk ook nog een voet nodig en een aandrijving om de kraan te kunnen roteren.

attachment.jpg

en dit alles in dry-fit, we zijn nog lang niet klaar maar zijn dit weekend toch al flink opgeschoten zeg maar.

attachment.jpg

zo, jullie zijn terug mee in het verhaal, tot later, Marc
 
Spijtig te lezen dat de servo niet meezitten.
Kraan arm ziet er geweldig uit.
 
ondertussen servo's binnen gekregen zodat we terug verder konden.
in afwachting was ik alvast begonnen aan de werkende kabel winch voor onder de kraan.

attachment.jpg

attachment.jpg

voor het schilderen hier en daar nog wat bijwerken.
attachment.jpg attachment.jpg

en dan uiteindelijk de mast op de stuurhut kunnen bevestigen nadat hij volledig was afgewerkt.

attachment.jpg

nu nog 1 lastig werkje, alle draadjes netjes uitsplitsen en samen bundelen zodat er straks per groep van lampen een schakeldraad overblijft.

tot later, Marc
 
Toch indrukwekkend zoals getoond.
 
in oostende word er dit jaar niet meer gevaren covid 19 hopelijk kunnen we terug varen in 2021
gr dirk
 
prachtig werk zoals we gewoon zijn van je Marc
 
Dit is gewoonweg prachtig, en alles laten werken, chapauea
Een vraagje of topic: waar haal je de dunne elektrische bekabeling? Degene die ik vind zijn altijd te dik

Grtz Bart.
 
ik haal ze in een winkel die model treinen verkoopt
 
Okee, daar had ik nog niet aan gedacht. Super.

Grzt Bart.
 
in oostende word er dit jaar niet meer gevaren covid 19 hopelijk kunnen we terug varen in 2021
gr dirk

wij hebben 16/okt onze laatste vaaravond gehad , wij hebben van de gemeente hele zomer mogen varen als we gingen zitten op stoelen 1.5m van elkaar. Met 15m vrije waterkant ging dit zonder problemen.
november is ook afgelast maar wie weet op 13 dec , wintervaren, voor de eerste x in ons bestaan. als het niet te koud is en daarna is het even afwachten.

En hopelijk word 2021 terug een beetje normaal
 
@ Bart, draad kan je ook bestellen bij conrad of de meeste modelbouwwinkels die ook RC hebben

en als het heel dun moet zijn , beltransfo slopen en elektro magneet stilletjes afrollen, is geverniste blanke koperdraad, dunner ga je niet vinden.
 
Dat ziet er al een ferm kasteel uit met die mast er op.
 
bedankt allen weer voor jullie interesse en positieve feedback.
Het vervolg was een stuk makkelijker dan het voorgaande al was het een prulwerkje om alle draadjes mooi en juist met elkaar te verbinden.
we houden uiteindelijk 4 afzonderlijk aan te sturen lichtkringen over een een gemeenschappelijke draad, 2draadjes voor een luidspreker aansturing, 3 schakelaars die verborgen staan onder de trap waarmee ik wat kan aan en uit schakelen, de aansturing van de servo's en voorlopig nog 3 waterdarmpjes waarvan ik nog niet goed weet hoe en war deze met elkaar te verbinden.

attachment.jpg

daarna het geheel terug op de romp, in open gescharnierde toestand

attachment.jpg

duidelijk zichtbaar het in aanbouw zijnde elektronica rekje waarvoor nog een en ander in bestelling is.

attachment.jpg

en uiteindelijk natuurlijk in gesloten toestand waar meteen ook alle kabels op zichtbaar zijn om de mast vast te zetten en de vlaggen te kunnen hijsen.

attachment.jpg

De voorste spankabels naar de mast zijn met een stukje ankerketting en haakje verbonden waardoor deze los gehaakt kan worden
met een naar achter kantelbare mast tot gevolg zodat de transport kist een stuk lager kan zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

en nu alle aandacht naar de kraan en zodiac die duidelijk nog verder dienen afgewerkt.
tot later maar weer, Marc
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan