Hoofdsponsor

1/35 Leopard 2A6M CAN(met een beetje pe) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bestaat er geen mogelijkheid om de PE in de juiste hoek te lijmen met een drupje secondenlijm. Dan is het toch nog niet helemaal verloren.

En stuur in Gods naam Murphy terug naar een ander forum. Hij heeft de laatste tijd hier al genoeg schade aangericht
 
Zou het niet kunnen dat het komt doordat er nog wat lijmresten op de PE is?
Deze lijm zorgt er voor dat alles hard wordt.
Misschien eens proberen met een scalpel om de restjes eraf te schrapen.
Het kan prutswerk zijn, vooral dan de kleine deeltjes, maar heb het zelf al voor gehad, en de lijm springt er toch af...
Misschien eens het proberen waard.

Hopelijk is dit een oplossing voor jou probleem?

Grtz,
Beyond
 
Ik heb gelezen van de pech die je ondertussen hebt gehad, en later las ik over de moed die je bijeengeschraapt...en alleen al daarom wou ik mijn waardering voor je spirit betuigen !

Ik hoop dat je niettemin je pe kan afschrapen met de punt van je scalpel, dit lukt doorgaans wel omdat de lijm er als "chips" op zit. Het pe heeft nagenoeg geen capillairen en is dus zeer glad, nergens kan de lijm echt penetreren, dus...

Toen ik vernam dat je lijmflesje omviel, wist ik al op voorhand waartoe dit zou leiden ! Heb hier al hetzelfde meegemaakt...over pech gesproken !
Je bent niet de enige trouwens, of wat dacht je van dit relaas : een figuurtje dat ik na wé-ken schilderen in dunne laagjes uit de handen laat vallen...recht in een stoffig hoekje achter de verwarming !!! "Boggerin' hell !" heb ik toen gevloekt.

Blijven gaan ! Laat deze mooie kit niet opzij liggen aub. Je zal er anders nooit meer mee verdergaan vrees ik ? GUnit.
 
een figuurtje dat ik na wé-ken schilderen in dunne laagjes uit de handen laat vallen...recht in een stoffig hoekje achter de verwarming !!!
Wie schildert er nu ook achter de verwarming?:D:D:D

Erik.:k
 
Hey Mark,

Plaats eens wat foto's van de beschadigde PE, dan hebben we een beter beeld van hoe het eruit ziet, en wat er mis is gegaan. Er zal vast en zeker wel een oplossing zijn cute

Groeten, Pascal
 
Ik ben ook wel eens benieuwd wat er nog van overblijft..
En wat er eventueel aan kan gedaan worden???

Beyond
 
Ik zal kijken of ik morgen enkele fotos kan plaatsen van het geen er gesneuveld is.
De rest heb ik vrij goed kunnen redden maar een paar zaken ga ik proberen na te bouwen.

Ik heb al een ideetje hoe ik de losgekomen stukken ga maken ga het morgen eens proberen en laat dan het resultaat zien:k

Mark
 
Dit was een groot probleem.
Zoals jullie kunnen zien zijn er een deel van de latjes afgebroken.
1_DSC_9792.jpg

Maar ik heb me vandaag even bezig gehouden om het terug in orde te krijgen.
Na een goede 2 uur en regelmatig ******** ben ik op dit resultaat gekomen.
1_DSC_9794.jpg

Ben niet volledig tevreden over het behaalde resultaat aangezien er verscillende latjes krom staanboos
De decals voor deze kit heb ik nu ook in men bezit en zijn van archer.
1_DSC_9793.jpg

Ik ben nu ongeveer op 40% van de PE wackowacko
Ik moet ook nog voor vooraan op de romp extra bepantsering maken maar dat komt in orde.
dit kan ik maken terwijl ik de PE even laat rusten.

Mark
 
Maar ik heb me vandaag even bezig gehouden om het terug in orde te krijgen.
Na een goede 2 uur en regelmatig ******** ben ik op dit resultaat gekomen.
1_DSC_9794.jpg
Ben niet volledig tevreden over het behaalde resultaat aangezien er verscillende latjes krom staan
De decals voor deze kit heb ik nu ook in men bezit en zijn van archer.

Misschien kun je je model bouwen als zijnde slachtoffer van een veldslag en zodoende de gebroken en geplooide PE toch nog aanbrengen?
 
Misschien kun je je model bouwen als zijnde slachtoffer van een veldslag en zodoende de gebroken en geplooide PE toch nog aanbrengen?

Al de gebroken latjes zijn daar al terug aan bevestigd maar normaal zijn die allemaal mooi recht en nu zijn er hier en daar rondingen in en dat zou eigenlijk niet gemogen hebben.

Maar ik zal er aan denken.

Mark
 
Hey Mark,

Dat heb je mooi opgelost cute Ik vind dat het er erg goed uitziet, alles wat aan de buitenkant van de tank zit, wordt al eens een keertje beschadigd. Niet alleen door gevechts-schade, maar ook door dagelijks gebruik. Kijk maar eens naar foto's van M1 Abrams die een jaartje in Irak hebben rond gereden, daar zie je ook best wat gebruiks-sporen.
Persoonlijk denk ik dat die paar bochten in je PE, de Leo er beter laten uitzien.

Groeten, Pascal
 
Hey Markske,

Misschien een dio maken waarop de tank ergens heeft tegen gereden op de plaats waar je PE gebogen is?
Een muur of telefoonpaal of iets dergelijks?
't Zijn ook niet allemaal goeie chauffeurs hoor bij het leger...:k

Groeten,
Beyond
 
Ik ga het nog allemaal bekijken wat er juist met gaat gebeuren maar de PE komt er op.
Ik heb me even bezig gehouden met nog extra armour aan te brengen aan de romp.
Deze zit natuurlijk niet in de doos dus heb ik deze zelf gemaakt.(is nog wel een beetje werk aan)
Zo staat het er op de moment voor.
1_DSC_9839.jpg

De extra armour.
1_DSC_9838.jpg

De onderzijde.
1_DSC_9840.jpg

1_DSC_9841.jpg


Dat was het voor deze update.

Mark
 
Knap werk Mark.......we wachten (on) geduldig op de volgende update........
:D:D
 
Ziet er goed uit Mark, we kijken weer uit naar de volgende update.

Groeten,
Swa
 
Eindelijk een beetje verder gedaan.
De baanwielen zijn gespotenen geverfd.
1_DSC_9855.jpg

En deze op hun plaats gezet(los)
1_DSC_9856.jpg

Nu ga ik morgenop de beurs kijken voor nog verf anders kan ik niet verderarghh

Mark
 
Leuk dat je er terug mee bezig bent.
Lijkt direct wat anders als er een laagje verf opzit hé.

Benieuwd naar het vervolg...

Grtz,
Beyond
 
Hey Mark, nog verf gevonden?
Hoop het wel, zodat er weer spoedig pics komen.:D

Groeten,
Swa
 
Hoi Swa,
ik heb de verf gevonden hoor.
Maar moet nog wat details toevoegen aan de extra armour vooraan eens deze geplaatst is gaat hij volledig gespoten worden.(ben nog aan het denken hoe ik dat juist ga doen)
Met andere woorden nog even geduld hebben.
Maar de fotos komen zeker eens hij gespoten is.

Mark
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan